host

- Åh det var jättelänge sedan jag var förkyld, det är så skönt att jag sluppit det, sa jag till Sandra för ungefär en vecka sedan. Och att säga så är ju nästan som att be om en förkylning.
För jodå, den kom och jag hostade och snörvlade.
 
Jag ser tre möjliga förklaringar till att jag drabbades just nu:
1. Ingen träning (pga skolarbete och jobb). Kroppen trodde att det var viloperiod och slappnade av, och så även immunförsvaret. Klart man blir sjuk om man slutar träna!
2. Min elallergi. Vissa påstår att detta bara är inbillning, men jag vet att det kan börja sticka i ansiktet om jag sitter för länge framför datorn. Klart att detta påverkade kroppen när jag byggde hemsidor 3 dygn i sträck.
3. Brist på c-vitamin då jag glömde att missbruka mina brustabletter. Herregud. Klart kroppen blir ledsen när den inte får i sig 1000% av dagsbehovet av c-vitamin.
  
Jag behöver ingen läkare, det är ju bara logiskt tänkande alltihop.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Eller så var det Happis bacilluskor...

2009-06-02 @ 19:12:24
Postat av: Jonna

näää, det började ju redan innan. men happisbacillerna kanske förvärrade allt ytterligare.

:)

2009-06-02 @ 20:38:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback