åh vad skönt!

äntligen!
nu är tentan gjord.. det gick väl sådär... men jag har iaf gjort den!
och denna helg ska jag inte plugga alls!
eller jo, det ska jag visst. annars kan seminariet på tisdag gå åt skogen.
  
ikväll blir det tjejkväll och utgång.
och imorgon måste vi ut på stan och leta möbler.. "våra" möbler håller nämligen på att flytta :O
 

Fredagsfyran v.? -05

Tema: CD-skivor
 

1. Hur många CD-skivor köper du årligen?

Eeeh, en eller två kanske? ja inte är det många iaf. men jag har bestämt mig för att jag ska köpa fler för det är så kul med folk som har skivor! :)
 

2. Tycker du dig ha rätt att göra, för ditt eget bruk, så många kopior du vill av de CD-skivor du köpt?

jaaa, men vad ska jag ha många likadana skivor för..?
 

3. Har du en bärbar mp3-spelare?

ja, men ingen såndär häftig och dyr.
 

4. Vad tycker du om kopieringsskyddade CD-skivor?
har nog ingen åsikt.. men om jag var artist skulle jag säkert också bli less på att alla kopierar o har sig.. tror jag.


uäääk vad det stiiinker!

jag brukar inte vara en såndär som tycker att saker som luktar lite illa är ääääckligt och gapar om att man håller på att spy och så. ja ni vet, tjejskrik och sånt.
 
men tidigare idag, när jag och kajsa egentligen skulle plugga, satte vi igång med att rensa avloppet på toa som var alldeles igentäppt. oj-oj-OJ säger jag bara, det var en upplevelse.
för ut kom en stor stinkande korv av hår och slem.
och fyfaaan så det stank.
  
nåja, nu är det gjort.. och nu måste vi plugga!

tokplugga!

för närvarande är det råpluggande inför första tentan som gäller, så några vidare intressanta blogginlägg blir det inte. nej hela huvudet är verkligen fullproppat med ekonomisk historia, överbryggningspolitik, digitala klyftor och ARPAnet.
"men snart kommer ni lära er hur lite man egentligen behöver plugga inför tentorna" sa en lärare en dag.
ojoj, hoppas jag lär mig det snabbt!
  
nå, det är tur att onsdagar är OC dagar, så man fick nåt roligare att tänka på ett tag :)

få dagar kvar nu..

tenta-paniken kommer och går i vågor.
"äsch, inte är det ju sååå farligt mycket.. det går nog" tänker jag ena stunden.
men i nästa stund;
"aaaah, det går inte! omöjligt! OMÖJLIGT! f*n f*n f*n!"

delfinerna har stuckit..

en föredetta regeringsgubbe i USA varnar för att beväpnade delfiner är på rymmen efter orkanen.
är de inte pålästa alls?
massa orkaner --> jordens undergång.
delfinerna är mycket smartare än oss och har redan lämnat planeten.
"adjöss och tack för fisken" sa de.*
  
förövrigt ska jag inte klaga över skavsåret jag fick av mina nya skor.
inte efter att ha sett lite av outsider idag där en kvinna kunde få blåsor om någon rörde henne.
_______________________________
*se: liftarens guide till galaxen

aaah, panik!

alltså vad hände?
jag hade ju så gott om tid på mig... men helt plötslig är det bara tre pluggdagar kvar.
shit!
jag har ångest.
kajsa påminde mig om när man gick på högstadiet/gymnasiet och tyckte det var skiiiitjobbigt att ha prov på två-tre kapitel ur en bok.
 
ojoj.

skavsår :/

märkte imorse att jag saknade en artikel som ska vara läst tills imorgon, så jag och sandra fick ta en promenad till skolan för att skriva ut den. riktigt fint höstväder var det :)
 
var tyvärr dum nog att ta på mig mina nya skor.
man kan ju tycka att jag vid det här laget borde ha lärt mig att en hyfsat lång promenad + nya skor ALDRIG är någon bra kombination. men icke. så sista biten hem haltade jag nästan och nu har jag en fin blåsa att visa upp för intresserade.
 
jo.
snart middagsdags.
sen ska vi se om jag vet hur man tvättar kläder.
upp till bevis!

spännande dag..

vad jag hunnit med idag:
 
- ätit frukost hos sandra
- pluggat
- ätit lunch här hemma, med sandra
- pluggat
- ätit middag hos sandra
- pluggat
nu ska jag snart iväg till sandra igen för att kolla lite på gamla oc avsnitt :) man kan ju faktiskt inte plugga heeeela dagen, iaf inte på en lördag.
 
det är ju tur att vi bara bor några meter ifrån varandra, tänk vad mycket motion jag hade kunnat få annars :0

Fredagsfyran v38 -05

Tema: Snigelpost
 

1. Skickar du vanliga brev?
nej.. eller det var inte så länge sen jag skickade iväg "jag har flyttat-korten", fast det räknas kanske inte?
 

2. Kommer den vanliga posten försvinna i framtiden?
ja det tror jag.
 

3. Har du en “ingen reklam”-skylt?
Nej men ibland önskar man ju att man hade en.. hur kan de skicka ut så jäääkla mycket skit?!

 
4. Vad är det roligaste att få i brevlådan?
Lönebesked och haparandabladet tror jag :) ja om man inte får nåt man beställt förstås..


focca-vaddå?

idag skulle jag plugga, plugga och PLUGGA!
men när sandra knackade på imorse och erbjöd mig en runda på stan med lunch och allt så kunde jag inte säga nej :)
vi åt på starz där en nybörjare gav mig nån sorts foccacia (uttal?) med kyckling, bacon och chokladsås(:P)  istället för en helt vanlig baguette. jaaa, den var ju ...annorlunda!
köpte ett par finfina skor också :D
 
men sen har vi pluggat duktigt!
och ätit glass med stekt banan och chokladsås. mums!

ensam kvar... :)

har varit i skolan från 10 till 18 idag.. huh. vilken pers. särskilt när det kliar i halsen och näsan hela tiden.
nåja, vi fick information om vilka kurser vi får välja senare. ska nog fördjupa mig i sociologi och sen läsa statsvetenskap och kanske medie- och kommunikationsvetenskap, men man hinner väl ändra sig några gånger innan det är dags.
  
snart åker mina sambos hem till trivsamma haparanda och jag blir aaaalldeles ensam kvar med en blomma som ska vattnas och en tvättid att passa :O
shit, det är faktiskt första gången jag ska tvätta själv, jag har prestationsångest. tänk om de kommer hem och får se en stor hög med rosa kläder, som i oc igår :)
 
äääh rosa är gulligt.

bara tjorv och bråk!

vaknade imorse och märkte till min förfäran att jag nu blivit en snorunge.
jag avskyr att vara snuvig, hellre feber eller vad som helst.
  
cyklade iväg till skolan tidigare idag för att snabbt dra ut lite artiklar som ska läsas. huh. det måste ha tagit två-tre timmar, minst! det var tjorv överallt, mac:ar som bråkade, bankautomaten var ur funktion, en kopieringsapparat bestämde sig för att gå i pension... och så vidare.
okej sen åt vi visserligen lunch på corona när vi var klara.
 
och nu MÅSTE jag börja plugga.

dumma hals

min hals är konstigt. det är inte ont som det brukar, utan det känns som om jag har massa sår i halsen.
 
och ni vet sånt där billigt läppbalsam från t.ex. HM som gör att det sticker och känns konstigt i halsen, ja sånt känns det som om man smort in i såren.
 
sådär, nu vet ni.
fysjutton vilka beskrivningar jag börjat köra med.
:P

sluta skolka..

"bra" ursäkter för att ta en paus från pluggandet (läs: inte plugga alls):
 
- det är floor filler på tv (kul med folk som kan dansa!)
- jag känner mig så sjuk nu.. host- host.
- det är sveriges värsta dansare på tv (kul med folk som inte kan dansa...hehe)
- det är för mörkt här inne, och mamma har alltid sagt att jag inte ska läsa utan bra ljus.
- jag har träningsvärk i ögonen.
 
men ni kan vara lugna, jag har läst det jag ska ha läst tills imorn.

förkylning och oprah

min hjärna har förvandlats till en stor degliknande massa som runnit ner och täppt igen alla gångar och rör som finns kring näsan och munnnen.
ja så känns det.
och då är det minsann inte lätt att försöka hänga med på en föreläsning om IT-strategier!
 
jäklar att jag inte såg hela
Oprah imorse, mamma och dotter Presley var där. riktigt spännande och intressant var det! tänk vilka liv de måste ha... elvis, maxon jaxon, nicolas cage och tusenmiljoner tokiga fans. johej.

halsont

när jag vaknade imorse kändes det ungefär som när jag vaknade upp efter att halsmandlarna hade opererats bort. ajajaj. det är synd om mig.
 
de andra är på iksu och bränner lite fläsk nu, men jag skyllde på halsontet och fick stanna hemma med mitt fläsk. har t.o.m. bättrat på det lite eftersom några chips och godisar har slunkit ner. men bara några!
men fyyy vad onyttigt.
 
nej jag borde fortsätta läsa om the international economy since 1945.
tjo.

slö lördag

kom just från bion, ett monster till svärmor :P massade perfekt som svammelfilm denna lördag.
men jag klarar inte riktigt av det där med att alla sitter och prasslar och knaprar. nej sånt har jag riktigt svårt för.
 
försökte plugga lite tidigare idag, det gick väl inge vidare måste jag erkänna. får läsa om allt tusen gånger, förstår orden men jag får inget sammanhang över huvud taget.
istället åkte vi ut till strömpilen och handlade lite, mycket roligare :)

Fredagsfyran v.37 -05

Tema: Samlingar
 

1. Vad samlar du på och hur stor är din samling?
Jag samlar inte på nånting tror jag. eller så kan jag ju samla vuxenpoäng och säga minnen :P jag har många minnen men kanske inte lika många vuxenpoäng, ännu.
 

2. Varför samlar du?

För att jag ska verka vuxen nu när jag flyttat hemifrån.

 
3. Vilken favoritpryl kan du inte göra dig av med?

kommer inte på nåt bra nu... eller hemma har jag en gammal gummiflodhäst som är ruskigt söt och som våran hund Glory brukade leka med, den vill jag inte slänga!

 
4. Vilken pryl ångrar du att du slängt?
vet inte.


koffein

alltså jag har kommit på varför jag haft svårt att somna vissa nätter, det måste ju bero på de (för mig) ofantligt stora mängderna cappuccino jag hällt i mig. nästa gång det är dags för fikarast ska jag nog hålla mig till den mer barnvänliga O'boyen.
 
okeej, kaffet har jag visserligen druckit på dan och inte just innan jag ska sova. men vaddå? jag är kanske ovan och känslig :P
ungefär som amanda som somnade av nässpray :D haha.

kyla och facksvammel

måste köpa vantar, måste verkligen köpa vantar! fingrarna blir alldelels stelfrusna under våra cykelturer till och från skolan.
dessutom ska jag meka lite med min cykel så att sadeln värms upp när jag trampar.. ja istället för att den där lampan lyser (eller har jag ens någon lampa..?) åååh vad skönt det skulle vara.
  
ringde just till facket som sa att de skulle skicka papper om avgiftsreducering till mig- det blir tredje gången nu! antagligen skickas de aldrig eller så sitter det nån jäkel på posten och äter upp alla mina brev.
 
nej nu är det dags för storstädning!

najs och bajs

fick en glad överraskning idag, en lönespecifikation från konsum norrbotten :D
jag hade heeelt glömt bort att jag hade en lön kvar att få. najs.
 
i övrigt har dagen inte varit så mycket att hurra över;
- vaknade började genast läsa
- duschade och fortsatte sen läsa
- åt frukost och for till skolan
- kom hem, åt lite och fick sedan återuppta pluggandet.
okej, just nu fuskar jag lite med en paus, men strax ska jag fortsätta plöja igenom statskontorets lägesrapport om utvecklandet av 24-timmars myndigheten.
 
det är ju så spännande så man skiter på sig.

engelska texter

försöker förbereda mig inför en föreläsning vi har klockan tre. (för-för-för-för)
har läst 2½ artiklar av tre som vi ska ha läst. inte för att man blir av med huvudet ifall man inte gjort det... de verkar nästan förvänta sig att vi inte läst på.
 
är lite småless på den här engelskan nu, varför kan de inte bara översätta texterna till svenska?! skulle bli extra arbetstillfällen och vi studenter skulle få det mycket lättare att förstå det vi ska förstå. men nej. nån text är till och med skriven av svenskar, fast på engelska. de vill nog bara göra sig märkvärdiga. blah!
 
pajen igår blev förresten ruskigt god. mmm. måste göras fler gånger.

ju fler kockar...

jag är mätt som en plätt, spaghetti och köttfärssås har nog aldrig smakat så gott förut.
bruuudarna försöker göra hallonpaj till efterrätt, men nåt gick snett och nu står sandra och äter degen.
 
köpte jeans idag, så nu har jag iaf ett par som inte sitter som... som... löst.
 
shit, nu blev nåt fel med bakningen igen. två deciliter flytande margarin har hällts i istället för en.
hahaha.
man skulle kunna göra en sketch av det där.
om jag fick bestämma skulle den sluta med att kajsa häller allt över frida och sandra står och äter från henne. jag kan filma, vi säljer den till nån filmbolag som får klippa in lite coola ljudeffekter och PANG så är vi rika.


mums!

En sak jag saknat från grundskolan och gymnasiet är mexicanasoppan. mmm vad gott det var, och sån mat får(fick) man ju aldrig hemma.
men nyss upptäckte jag att den man köper i affären och bara blandar med vatten är precis lika god. ooh, det här var ju nästan bättre än när columbus upptäckte amerika.
 
nu blir det mexicanasoppa en gång i veckan, minst! hoppas du inte lessnar kajsa ;)

va?

Det känns konstigt, har nog inte riktigt förstått vad som hänt ännu.
 
Jag hade hur som helst världens bästa morfar.

Tjejsnack v.37

1. Brukar du sälja/köpa på Tradera?
Ja ibland, senast brainstorm-spelet. har även en mp3-spelare därifrån som fungerar utmärkt!

2. Är du med i någon mailinglista?
Näää, inte vad jag vet. eller haparandas lokala kennelklubb kanske räknas? därifrån kommer det mail lite då och då.

3. Var surfar du om du inte surfar på hemsidor?
Vaaah? läser t.ex. tidningen, på aftonbladets HEMSIDA. räknas inte det?

4. Läser du någon nättidning?
Eurocitynet är tyvärr inte igång längre, så nej.

5. Är du med i någon webbring?
Mitä?

äckeldjur!

uuuusch, det är små djur i min fina krukväxt med krulliga blad. jag inbillar mig att några hoppat ner från blomman och nu kryper omkring i hela rummet. funderade på att slänga iväg den, men först ska jag kanske försöka döda krypen med en mjölk-vatten-blandning, ett recept jag hittade här på internet.
 
har sett sista avsnittet av sex and the city nu, ojoj. hade rysningar helahalvatiden.

biggest pluggis

Att sitta och äta chips medans man kollar på Biggest Loser känns inte som en sådär väldigt lyckad och passande kombination. måste stänga in mig på rummet och plugga istället.
 
får jag be om största möjliga tyssssssstnad? annars kan jag inte koncentrera mig. måste ljudisolera rummet.. eller så kanske jag kilar över till sandy och pluggar med henne.
 
pluggahäst!

rolig nollning :)

vi har varit på nollning.
var tvugna att ha på oss ruskigt snygga baddräkter hela kvällen, min var röd med vita prickar och hade en rosett - alltså såg jag ungefär ut som mimmi pigg. dessutom hade vi partyhattar på oss och blev ihopbundna tre och tre. det var en aning besvärligt när man blev tvungen att gå på toa... :)
men det var skitkul.
 
ville ut på corona sen, men är man under 21 så måste man ha kårleg med sig, och det har jag inte fått ännu. och inte tusan går jag omkring och bär på nåt kvitto eller antagningsbesked hela dagarna.
så vi snorungar fick fara hem ist.
 
imogron måste jag läsa, verkligen.

snyggingar ;)

jag och sandy
 
 Alltså hur snygga var inte vi igår kväll? :P
 
Borde göra mig iordning för  kvällens nollning nu. huh. skönt att de här två veckorna är över snart, det börjar bli lite jobbigt faktiskt.

inga dansställen

alltså är det inte konstigt att det inte fanns ett enda ställe där vi alla fyra kunde komma in igår!?
antagligen var det 20 års åldersgräns eller så krävdes kårkort. vafaaan. det här är umeå, till och med i haparanda hade vi haft valmöjligheter. det var riktigt så jag längtade efter umppari.
 
så vi fick stanna hos emma och snacka goja ist :)
 
och sen skulle vi gå
hela vägen hem, fråga mig inte varför. emma prackade på oss kläder så vi inte skulle frysa. jag var skitcool i värsta YO-YO- hiphopmössan medans sandra fick en huvudbonad som måste ha snotts från inspelningarna av Ronja Rövardotter.
tog över en timme att komma hem, så först efter tre nångång fick jag sova.
 
idag måste jag läsa.

poäng

oj, nu blir det bloggöversvämmning snart.
 
 men jag måste meddela att jag samlat på mig extra vuxenpoäng idag, jag har druckit hela två koppar cappuccino! oooh shit.
 
sandra tycker dock att det inte ger lika många poäng som riktigt kaffe. men snart klarar jag kanske av det också.

tiden går fort

fredag igen! nu skulle man nästan kunna säga att vi har fått hela 2 poäng.. men det får man inte. så då säger jag väl inte det då.
redovisningen gick nog bra, men det är verkligen inte min favoritsysselsättning. hur kommer det sig att man inte kommer ihåg vad man ska säga trots att man kunde allt utantill fem minuter tidigare? det är märkligt.
 
ska iväg till emma snart, senare blir det utgång.
borde komma fram till vad jag ska ha på mig.. synd att jag inte har nåt.
 
och inatt får jag sova ensam igen...

Fredagsfyran v36 -05

1. Hur ofta brukar du plocka svamp?
ehhhm få se nu... aldrig! jag har ingen aning om var man hittar dem eller vilka som är giftiga, så jag låter det vara. eller förresten så har jag ju plockat champinjoner i affären några gånger. gills det?
 
2. Vilket är det bästa sättet du vet att tillaga nyplockad svamp på?
champinjonerna är goda på nästan alla sätt! :)
 
3. Plockar du all svamp du hittar och sorterar sedan, eller väljer du ut några få som du är säker på att de är ätliga?
jag plockar bara champinjoner.
  
4. Har du någon gång gått vilse när du har letat efter svamp?
näää, så stora är inte affärerna.

...

hade handledning om uppsatsen vi skrev, skönt att ett moment är avklarat iaf. imorgon är det dags för gruppredovsningen och snart har vi jullov. nästan.
 
skulle vara kul att åka hem och hälsa på om ett tag.. men det tror jag inte att jag hinner förän efter tentan nångång i slutet av oktober. huh.
 
förövrigt var det nästan lite märkligt att jag fick med mig alla kläderna hem från den där bastuflotten igår, ett tag var verkligen allt borta. men jag saknar mitt lypsyl, hur ska jag klara mig utan det?
sorg.

header_prickar

äntligen bastubad

har just kommit hem från flott-bastubadet ute på nydalasjön(?). att hitta hem i mörkret var inte det lättaste..
 
för långt ut i skogen for vi. och när vi kommit långt ut i skogen rodde vi dessutom långt ut på sjön i småsmå ekor. var 99% säker på att jag skulle få simma i land, men vi klarade oss ganska bra.
det var riktigt skönt att få basta lite, trots att jag hade önskat mig lite mer värme.
hoppade i sjön ett antal gånger också, så nu är ju chansen att jag vaknar upp med halsont imorgon ganska stor.
  
och alldeles kolsvart var det ute på sjön när vi skulle ro i land. men det var mysigt  :)
attans bananer att vi kommer missa surströmmingsmiddagen!

drömmar..

det är konstigt att helt korkade saker kan verkar så naturliga i ens drömmar.
 
i natt var en manlig bekant höggravid, och det var inget konstigt med det. lite ovanligt ja men det var som en rättighet.
sedan födde han barnet på vårat köksbord medans jag och stina var ute och försökte hitta en doktor. och när vi kom tillbaks hade han stuckit och lämnat kvar ungen.
 
så kan det gå.

sporta..

idag är det studentsportardagen eller nåt liknande, det innebär 0 antal lektioner.
däremot skulle vi träffas för att göra klart grupparbetet kl. 09.00.
synd att vi är lite ineffektiva och inte så bra på att hålla oss till ämnet, som alltså är kanalsystemen. så vi får ta en tredje träff imorgon. nåja.
 
nu prommis till ålidhems centrum för att handla lite mat. så har jag nästan sportat lite idag jag också.

dålig nolla

usch vad jag har varit dålig på att gå på de här nollningarna, jag har verkligen ingen chans i skogen att få hederstiteln årets nolla.. men jag kan nog inte påstå att det är vad jag siktat på heller.
 
men imorgon ska jag iaf vara med, för då är det dags för bastubad och grillning.
jag har inte fått bara bastu på läääänge, och jag saknar det faktiskt! vad skönt med lite ordentlig värme. men jag är orolig över att bad i havet kan ingå, har faktiskt lyckats undvika kajsas förkylning än så länge men morgondagen kan nog förstöra allt.
  
jao.

en tisdag

dagens händelser:
 
kl. tidigt: dammsög för första gången sedan inflyttningsdagen. det behövdes! varför det inte skett tidigare? ja jag skyller på att jag haft för mkt att göra .
kl. lite senare kom vårat kära haparandablad :D
kl. 13.15 började en föreläsning om internationell ekonomi och politik efter 1945, det var mycket intressantare än det låter! bra att man har det mesta i bakhuvudet från samhällsvetenskapslektionerna med anita.
kl.16.10 tävlingscykling hem, jag på min mommocykel och sandra på sin oljade blixten med finesser som växlar, jag förlorade.
 
nu ska vi äta lite och sen bär det iväg till födelsedagsbarnet emma.

teve...

var duktigt och skrev klart arbetet redan vid tolvtiden idag, så ledighet är vad som gällt sedan.
var på stan och jagade present.
sen har det färgats hår här i köket. ammoniak luktar ganska starkt, men man vänjer sig. jag vill också våga färga håret...
 
snart är det outsider, det får man ju inte missa. nu beauty and the geek, fyyyy vilka program jag kollar på. borde ägna mer tid åt  aktuellt och ekonominyheterna.

måste se!

alltså ikväll måste jag ju bara se på outsider,
det är ungefär som det där programmet om de liiite rundare damerna igår, läskigt men nästan lite fascinernade.
tänk att ha KK-kupor, sjukt! vilka ryggproblem man måste ha. å andra sidan funkar de nog bra som krockkuddar ifall man skulle vara med om nån olycka...

onyttigt..

kollade just på ett program om stora kvinnor, och då menar jag verkligen stora.
ojoj, det kan inte vara hälsosamt det där.
själv satt jag och åt godis och chips, det kändes inte heller så bra... men snacks och karra är nästan värre när man ser på program som topmodel eller folk som tränar och är nyttiga.
 
ledig imorn, skönt. då hinner jag skriva klart.

nu är jag less

Alltså den här skrivuppgiften är avskyvärd, jag får verkligen inget grepp om vad det är jag ska skriva! Och det gör mig så frustrerad!
Så när jag lämnar in papprena på tisdag kommer det väl låta ungefär såhär:
 
"Jaha... men det var inte så jag menade. Du får nog ta och skriva om det här till imorgon, eller så blir du underkänd och får jobba som gatusopare/städerska/fimpplockare resten av ditt liv."
 
... Svordom...
 
Tänkte försöka läsa lite om sverige under 1900-talet istället, men efter 23 sidor märkte jag att jag läste utan att förtså vad jag läst. Så jag lade ner det.
 
blä.

skriv, skriv, skriv!

okej, nu vet jag nog vad den där uppsatsen ska handla om iaf, tack för hjälpen mamma :)
försöker hitta lite info att ta med, men det går väl sådär.
sen är det bara att skriva, skriva och skriva tills jag fyllt det där två sidorna. och hoppas på att jag inte drabbas av skrivkramp. 
 
borde köpa en antennsladd så R kan se på formel 1 i mitt rum sen, jag tror inte att resten av folket här är så intresserade av det. eller jag hoppas inte det, för F1 är ju som sagt var bland det tråkigaste som finns.
 
ja, nu verkar det vara nåt på g här..

din nolla!

snart ska vi iväg och nolla litegrann, men när de andra ska ut på krogen springer vi nog hem till våran fina lägenhet igen :) 
 
jag har ångest över uppsatsen som ska in på tisdag, inte klarar jag ju av att skriva grejer som duger för universitetet. huuu. dessutom har jag en bok på engelska och två kapitel ur en annan bok som ska vara lästa samma dag. ska man hinna med det? på riktigt?!
nej jag tror det är ljug.
 
jädra godisskål som står här på bordet och retas.

Fredagsfyran v35 -05

Tema: “Martin Timell-syndromet”
 

1. Bygger och fixar du mer hemma sedan gör-det-själv-programmen blivit så populära?
njäää. igår konstruerade ju visserligen jag och sandra en fiffig tavelhängare, eller vad 17 jag ska kalla det. den bestod hur som helst av 2 meter sidenband :P
dessutom spikades 3 spikar in i väggen för upphängning av ramar, timell hade inte kunnat göra det bättre själv.
 
2. Vilket är ditt bästa gör-det-själv-tips?
gör det inte själv!
 
3. Vilket är den fulaste grejen man kan ha i ett hem?
plastiga saker med konstiga former och i skrikiga fäger är jag inte så förtjust i.
  
4. Vilken är den snyggaste?
fina foton.


skola..

har lyssnar på en riktigt intressant föreläsning idag.
sen skulle jag och kajsa försöka skaffa kopieringskort så vi kan kopiera det vi ska läsa ur boken med hemskt tråkigt namn och därmed slipper köpa den.
men det var komplicerat. riktigt komplicerat. så vi ska göra ett nytt försök imorgon ist.
 
jag skulle behöva läsa kurser som "skitsnack 5-poäng" eller "tomt prat i vardagen". finns dem?
för vad pratar folk egentligen om med människor de inte känner?
ja förutom bakgrund och sånt, det är avklarat.
 
snart ut på stan en sväng för att köpa saker som behövs. en ryggsäck t.ex.
sen plugga!