varde ljus


 
Dagens citat:
Ååh, om jag ska vara hög nångång så vill jag vara det i en lampaffär!
 
Ja för i lampaffären nere på stan känns det nästan som om man vore hög. Det glittrar och glimmar och blingar och glänser och blinkar och plingar och låter överallt och helatiden. Spännande. 
 
Här på kvartsvägen ska vi fonduea, det är också spännande. På unibet kan man satsa pengar på hur länge det kommer ta innan köksbordet brinner.

nu känner jag mig som en riktig student.

Saker jag borde köpa:
- en säng
- gardiner
- gardinstänger att hänga gardinerna på
- ett skrivbord
- skor
- julklappar
- mat för resten av månaden
(- och inom parentes julpynt, kanske inte nödvändigt men JAG VILL)
 
Summa jag fick från CSN denna månad: ungefär 1200 kronor. 
  
Detta kommer inte gå ihop ens om jag köper köper min mat från myrorna.

snart på banan igen.

Den senaste tiden har jag haft en säng att sova i i ena lägenheten och alla mina kläder i den andra.
Min dator i ena lägenheten och internet i den andra.
Men jag börjar samla mig och mina saker nu, så bloggen skall inte befinna sig i detta komaliknande tillstånd allt för länge till.
 
Nu har en router inhandlats och installerats. Helena är mäkta imponerad och ligger nu i sitt rum några meter bort och skriver åt mig på msn om hur häftigt det är. Tror hon är hög på all lacknafta och målarfärg hon har sniffat idag.


bacillskräck? jag?

Två nätter i nya lägenheten avklarad, och det har gått bra trots att jag sover på en bädd av luft (okej, lite annat också. men mest luft). Inga spöken har jag hittat ännu heller. 
 
Är dock mitt uppe i projektet att lära Helena vad som är okej och vad som inte är okej (ja enligt mina regler). I morse höll jag på att sätta frukosten i fel strupe när jag såg henne stå vid diskbänken.
- ....hgnnnrmpff!!! (fick inte fram något riktigt ord här)
- Va?
- ...!?!?!
- Vaddå?
- DU KAN JU INTE DISKA KATTSKÅLEN MED DEN VANLIGA DISKBORSTEN!
- Men det är ju bara Elisas vattenskål...
- MEN DET KOMMER JU KATTANUSBACILLER PÅ DISKBORSTEN! OCH SEN GNUGGAS DEM IN I VÅRA TALLRIKAR OCH BESTICK!
- Men näää....
- KATTANUS!!!!
 
Note to self: köp ny diskborste.

livsviktigt.se

Jo, igår satt vi och diskuterade och anmälde oss till donationsregistret.
Att man ska donera sina organ tycker jag är ganska självklart, det är bara att ta mina njurar, min lever, mitt hjärta och mina hornhinnor. Men. Av någon anledning känns det väldigt läskigt att donera sin hud. Vad jag egentligen har tänkt ha den till när jag är död vet jag inte riktigt, men ändå... Ser framför mig hur de kommer skala hela min kropp innan de begraver mig. Huuu. 
 
Sen kom vi på att huden ju är kroppens största organ och därmed förmodligen väger en hel del. Där har vi alltså massa extrakilon man kan bli av med innan man kommer till himlen. Vad lätt jag kommer vara när jag skuttar omkring bland molnen. Lätt och hudlös. (uäk)

blandade bilder

       
 
För ganska länge sedan (två veckor) var vi ju på Popup och såg vår stora kärlek A Norlin. Det var fint. Tydligen fick man inte fota, något som inte stoppade Helena som kom hem med flera hundra bilder. Och sånadär coola gitarrisbitsgrejer måste vi också skaffa. Häääftigt säger jag på bredaste happismål.
 
 
    
 
Har man segt en dag på skolan roar man sig med att ta mongobilder. Och har man julsug nån kväll gör man brända mandlar. (Kom dock ihåg att hälla ut mandlarna ur kastullen innan allt socker stelnar till en enda stor och stenhård kaka som inte går att få loss.)
 
 
  
Igårkväll var vi kulturella och vuxna och begav oss ut i novembermörkret för att se på ljusinstallationer nere på stan. Den lysande isbjörnen som bestod av 1,4 mil tejp var coolast. 
 
Inatt ska jag kanske sova i nya lägenheten för första gången. Spännande. Tänk om det spökar.

sejtan!

Ungefär en vecka efter att jag fått punkteringen på cykeln lagad så small det om bakdäcket igen. !%¤#=¤&("!?!"¤)#=&!! Jag som inte kan minnas att jag någonsin tidigare drabbats av punka. Kanske har jag därför haft några innestående som nu kommer nästan samtidigt? 
 
Ge mig cykeldäck av sten som är okrossbara och opunkterbara men hållbara.

salibandy

I torsdags spelade vi mach. Det var visserligen en match som vi förlorade, men i två perioder kämpade vi på riktigt bra och lyckades hålla oss kvar (vad som sedan hände i tredje vet jag inte riktigt).
Och om vi då tänker oss att vi skulle ha vunnit den där matchen, då hade vi fått möta IKSU. Alltså IKSU IKSU.
Det hade varit en rolig förlust.
 

wanted

Saker jag är sugen på just nu:
- julstjärnor
- lussekatter
- glögg
- massage
 
Om någon vänlig själ kan hjälpa till med någon av ovanstående punkter är det bara att höra av sig. Jag väntar här vid telefonen. Skyyyynda!!!

snart är det jul

Dagens lägenhetsfix:
- plocka bort dörren till köket så rullstolen ryms att köra in. Mycket viktigt!
- tittade på Helenas julpynt, och Evve tvingade då oss att ställa fram både tomtar och julgransfot. Och det kan hända att en ljusslinga hängdes upp... erhmmm.
 
Och så gjordes det två satser brända mandlar. Första gången blev de verkligen brända, andra gången blev de mumsiga. Och vi fick hälsa lite på våra nya grannar när vi sprang och tiggde vaniljsocker.


klockan är tio och det är dags att sooooova

I helg har jag tagit några steg närmare magsår och utbrändhet.
Alldeles för få timmars sömn + mycket mycket stress på jobbet + ingen riktig mat alls, har ätit några smörgåsar om dagen. Och så har vi burit möbler upp och ner för trappor och visat hur starka vi är. 
 
och jag har inte hunnit vara på iksu sedan i måndags. jag saknar det. ge mitt ett bra danspass, tack.
  
(Hur mkt extra pengar får fröken Rosing för att vara med i sanningens ögonblick? och har vanligt folk sådär mkt lik i sina garderober som de som ställer upp i programmet? och hur har de som producerar programmet fått reda på alla hemlisar? vem skvallrar?)
 
godnatt.

pimp my ride.

Igår besökte vi returmarknaden och gick, efter en prutning som borde belönas med något slagt pris, därifrån med en barnbok, en ljusstake och en rullstol. 
 
Sedan var det dags för första episoden av pimp my wheelchair, och fytusan vad seriöst vi gjorde det. Den är nu grön och guldfärgad med massa diamanter och bling-bling. Vi planerar att ha den som tvfåtölj i nya lägenheten. Ganska skönt om man inte orkar resa sig upp och gå till köket för att hämta mer vatten/chips/rysk kaviar.
 
Risken är att vi slår oss sönder och samman, den verkar tippa ganska lätt. Och så får vi fundera på att plocka bort listen till vardagsrummet. Och kanske köpa en hjälm.

 
Fytusan snart är det helg igen!

tenta och flyttdags

Tenta idag. Hade en intern utmaning som gick ut på att få in ordet guldägg någonstans i tentan. Helena skrev tentan på 30 minuter och glömde i stressen bort guldägget, som straff måste hon köpa oss en låda vin till helgen. Tjoho!
 
För i helg är det tydligen dags för inflyttningsmys i nya lägenheten, dit vi idag har fått nycklar. Har dessutom blivit lovade nya tapeter, ommålningar, ny kyl, frys och spis, omlackerade skåpluckor m.m. Detta var mycket mer än vi kunnat hoppas på, jag har ju gått omkring och haft lite ångest över de äckligt fula väggarna.
Puuuuh.