utställning

Det var hundutställning i torneå idag, och mina föräldrar hade fått för sig att mitt lilla yrväder Bus-Allis är utställningshund.

Hon höll dessvärre inte med för fem öre (hundutskällning sysslar hon däremot med). Nej hon strejkade och ville inte låte någon okänd domare klämma på henne och kika i hennes mun.

 

så det blev alltså inga cert eller rosetter idag. 

men nu är det utställningsträning som gäller.


jobba jobba jobba

Ååååh vad skönt, arbetsveckan med 80% kvällspass är äntligen över, den kändes alldeles för lång.

Nästa vecka blir det 43½ timmar. just nu känner jag mig så less så jag vet inte hur jag ska orka.

 

ville gå på bio idag, mr & mrs smith, men jag var ju upptagen.

får gå imorn om jag hinner.


världens tråkigaste "sport"

formel 1 måste vara bland det tråkigaste som finns.

flera hundra varv runt runt runt och alla ser precis likadana ut.

 

guuud så synd att vi missade kvalet idag då..


inga kläder ännu

Nej vi orkade inte åka till luleå och handla idag, började kolla på nån film sent igår kväll och kom på att det nog skulle vara myyyycket skönare att få sova ut på morgonen istället.

 så jag ska ta o beställa alla kläder från HM nån dag ist. tror jag.

 

annars då, jo jag övertygade mig själv om att jag minsann kan få äta godis på lördagar, så nu sitter jag och smaskar på en godisklubba. fan. jag borde stått emot.

och jag hittade magnum taste på nån kiosk i torneå. den var riktigt mesig.


ojojoj

kom hem för inte allt för länge sedan.

ska snart iväg till R. det verkar faktiskt som om båda är lediga imorgon! nej dra mig baklänges på en tallkotte, det är inte ofta det händer!

åker nog en sväng till luleå då. tänk vad skönt att köpa de där sakerna från HM istället för att beställa... tyvärr brukar man ju inte hitta det man vill ha.

 

nu vill jag äta nektariner och jordgubbar. kanske krydda med lite hjortron?

och glass

mmm.


Fredagsfyran v30 -05

Tema: Bibliotek

 

1. När besökte du ett bibliotek senast?

För bara nån vecka sedan. Men vi kollade bara på utställningen en trappa ner, och den egentliga orsaken var att vi väntade på att cafe rosa skulle öppna :)


2. Känner du att du har någon nytta av biblioteken?

nej inte längre.. vill jag ha någon bok beställer jag den ist, det är så mkt roligare att äga böckerna själv! Men för några år sedan var man flitig användare av "bibbans" (haha) datorer.


3. Vad är det bästa du har hittat på ett bibliotek någon gång?

Förut lånade jag mycket böcker, och då blev jag överlycklig när jag hittade en ny kitty-/tvillingarna bok där, så det måste väl ha varit något sånt.


4. Finns det någonting biblioteken skulle kunna ändra på för att locka fler besökare?

gladare bibliotekarier? eller okej visst finns det några där med bättre humör...

en idé som skulle ge personalen där mardrömmar och migrän; fika på bibblan! ooosch.


men ta slut nån gång!

Alltså jäkla övervintrings-bok.

Den är så otroligt tråkig så det är inte sant. Har ännu ungefär en tredjedel kvar.

Hittills har jag har läst om när Sylvia Plath har diskat, plockat ogräs, tagit hand om barnen, ringt från en telefonkiosk och liknande.

När får jag läsa om något intressant?

 

Nej jag har gett upp hoppet om någonting sådant, men ändå måste jag läsa klart den. Jag har redan alltför många olästa böcker i min bokhylla.


frukt är också godis(?)

Råkade det möjligtvis slinka ner några godisar idag då?

Svar: nej!

 

Den där godisfria veckan jag skulle ha borde väl vara klar snart? eller kanske redan idag? så då tar jag väl en vecka till då, är faktiskt inte ens särskilt sugen länge.

enda problemet är ju att min konsumdiet, som gick ut på att äta godis, inte riktigt fungerar nu.

därför håller jag på att utveckla en ny, hälsa nektarindieten välkommen!

 

Åååh, jag skulle nog kunna leva på nektariner! det är ju nästan godare än godis, och man slipper känna sig onyttig efteråt. Har nog fått i mig 5 stycken hittills idag..


ikea vs. fåglarna

sitter och bläddrar i NSDn.

"Haparanda riskerar åtal" för störande av fågellivet där ikea snart ska börja byggas.

Snälla Peb*,  de har ju redan börjat gräva. Snälla du, kan du inte låta bli att sinka det här bygget. Hela staden kommer ge upp hoppet om allt ifall det inte blir av. Nå, nästan iaf.

 

*Fingerat namn för att inte utpeka någon särskild person.


bloggportal

Ja, jag anmälde mig också till den där bloggportalen.

För det verkar väl bra, antar jag... äh okej jag erkänner att jag bara gjorde det för att alla andra gör det.

Nu gäller det bara att fortsätta med det här bloggandet. och maila in en bild.


säg omelett!

Huh, jag är mätt som en plätt.

gjorde nyss en bamseomelett med stina, vi använde ungefär alla ingredienser vi kunde hitta i kylen (kaviaren och blockchokladen lämnade vi dock):

ägg, matlagningsgrädde, tomat, korv, fetaost, oliver, ost, skinkost och champinjoner.

Det var riktigt gott.

men systeryster är ännu hungrig.

Hur kan hon äta så mycket hela tiden och ändå vara så smal?


blixtar och dunder

Hur länge ska det här blixtar och dunder-vädret hålla i sig?

Vaknade vid sju på morgonen av att det satte igång igen.

Åskan var så kraftig att hela huset skakade och det lät som om det regnade sten där ute.

Då är det ganska omöjligt att somna om!

Låg istället och räknade sekunderna mellan blixten och dånet. Hann oftast inte längre än till 2.

 

Nu ska jag koka gröt, äta, läsa Haaparannanlehti och lösa NSDns sudoku. Sen jobba.

God morgon :)


Femman v.30

1. Vad menade oraklet i "Liftarens guide till Galaxen" nar hon sa att meningen med livet var 42?

Jaaaa. Kanske att man återföds 42 gånger innan man dör "på riktigt". Som den där Agrajag(?) som Arthur råkat döda ett antal gånger..

Eller så var det bara gatunumret till klubben där i slutet?

jag vill se filmen!

 


2. Vad ar meningen med livet tror du?

Det funderar jag inte så mkt på.

 


3. Vill vi egentligen ha ett svar pa den fragan? Varfor/varfor inte?

Det funderar jag heller inte så mkt på.

 


4. Var kommer manniskan ifran?

Från apan.. alltså, ja.

 


5. Var ligger varldens ande?

Finns ingen. Om den finns ligger den kanske någon mil norr om lantjärv.. :)


var?!

snart är det dags för dubbelavsnitt av sex & the city, har väntat hela dagen :)

av nån anledning har jag inte sett sista säsongen. och kanske inte näst sista heller..?

 

dagens fråga: var laddade man upp en "presentationsbild" här på bloggen? lyckas inte hitta.

och har det smugit sig in lite norska eller nåt här..?


duktigt

Antal godisar sen i fredags: 0

Herre gud, jag kanske håller mitt en-vecka-utan-godis-löfte för en gångs skull.

Det är ju inte såååå många dagar kvar nu.


på hjortronjakt

Jag vet inte riktigt hur det gick till, men under någon slags tillfällig sinnesförvirring igår råkade jag lova mamma att följa med och plocka hjortron.

Så vid halv nio imorse ringde de och väckte mig (på min första lediga dag sen förra måndagen!) och frågade om jag var redo för skogen.

I flera timmar idag har jag alltså klafsat omkring på dyblöta myrar för att leta bär.

 

Nej att plocka hjortron är inget jag skulle kunna syssla med (hur orkar polackerna..?).

Min rygg började strejka efter ungefär en timme, jag höll inte på att komma varken upp eller ner.

Och jag fick skavsår av de där jädra stövlarna, som förövrigt var halvfulla med vatten eftersom man då och då sjönk lite för långt ner i myren.

Dessutom tar det ju sån jädra tid! Lingon är nog det enda bär jag har tålamod till att plocka, om man har plockare alltså..

 

Nå, nu har vi iaf hjortron, ojoj vad gott det är.

Men jag undrar om det inte är lika bra att betala några tior för bären...


ensamt..

jag var alldeles ensam hemma förra natten.

alltså shit pommesfrites.

det låter ju tokigt, men jag undrar om det inte var första (eller möjligtvis andra) gången jag sov ensam hemma. för det är ju alltid nån hemma hos oss!

men det var ganska trist och jag tänkte på tjuvar och mördare helahalva kvällen.

 

hur ska jag klara av att flytta hemifrån?

:0


hur gör han?

kollade på sällskapsresan i stugan igårkväll (tyvärr var bilden ruskigt dålig efter att jag råkat bryta av antennen...)

fy17 vad de där filmerna är bra! :)

men vi funderade och funderade över hur Stig-Helmer alltid kan få så mycket brudar.

jag menar.. tofsen, glasögonen, för att inte tala om den där muschan.

och grejer som "nej jag har nåt problem med öronen så jag kan inte simma..."

 

ja, det är ett mysterium.


bovar och banditer

idag var det ju riktig action på jobbet,

jag har jagat tjuvar (eller en tjuv var det visserligen bara... med det lät bättre i plural).

hans jacka var verkligen fullproppad med grejer

och full så in i skogen var han

men det var ju nästan tur, annars hade man kanske inte hunnit ikapp honom..?

 


godis? nej tack.

Förresten så har jag inte ätit en enda godis idag. kors i taket!

och ändå har jag suttit i kassan med en STOR godispåse brevid.

och trots att magen kurrade så lät jag bli.

bara 6 dagar kvar då så har jag ju faktiskt hållit mitt löfte...

 

fan.

 


väskmördare!

Varför i helafridensnamn ligger det massa träflisor i mitt rum? undrade jag igår.

För de fanns verkligen överallt!

Men så imorse upptäckte jag att min fina söta lilla väska med trähandag inte alls var lika fin och söt längre. Handtagen var alldeles söndertuggade.

 

 

ÅÅÅH, FÖRBASKADE... söt-Allis!

 

 

Visst, jag sörjer verkligen min väska, men jag kan inte bli arg på henne iaf :)


Fredagsfyran v29 -05

Tema: Tid

1. Låter du tiden ha något inflytande i ditt liv eller ordnar du upp livet på något annat sätt?

Öööh... jag är trött nu.



2. Föredrar du väggklocka, armbandsur eller mobiltelefonklockan?

Mobilklockan känns på nåt sätt säkrast, den brukar gå rätt! men armbandsur är ju snyggare :)

 


3. Är det dags att byta ut de gamla tidszonerna mot någonting annat nu när internet får ett allt större inflytande?

Nej vad skulle det vara...?

 


4. Har du lätt för att komma ihåg tider?

Verkligen inte! och det kan vara besvärligt när man ska jobba och varken kommer ihåg när man börjar eller slutar.


varför ska det vara så omöjligt?

fyfasen vad jag känner mig onyttig,

först var jag ju så duktig som for till nautilus och tränade ordentligt direkt efter jobbet.

men när jag kom hem blev det frosseri i glass och jordgubbar.

och i kylen stod en aladdinask som vi fick häromdan.... 

ååh varför?!


 

kollade på topmodel igår, och när de tjatade över hur otroooligt tjock Keenyah blivit (mmm, eller hur) fick jag lite dåligt samvete när jag tänkte på hur mycket godis jag stoppat i mig bara under en dag.

så, för ettusentrehundrasjuttiosjunde gången sade jag att jag minsann skulle sluta med godis igen.

men faaaan, det går ju bara inte!


 

men skam den som ger sig. 

jag lovar, nu ska jag inte äta godis på... en vecka.


HM

Ute är mörkt och kallt... eller ja kallt iaf.

och då var det ju riktigt passande att HMs höstkatalog kom idag!

oj vad mycket saker jag är sugen på att beställa, och det är lite konstigt.

jag brukar ju inte gilla att beställa kläder... det tar alltid så lång tid innan man får dem. iaf från hm.


 

hur som helst så hittade jag bl.a. en jacka som jag tyckte såg så fin ut, men sen upptäckte jag någon konstig flärp på den.

äsch, det är ändå så knepigt att beställa jackor, de sitter konstigt sen när man får dem.


marknad

jag var till marknaden idag efter jobbet.

köpte ett par marknadsglasögon. 

ni vet.

sånadär som inte är så jättesnygga,

men de duger.

och som förmodligen kommer gå sönder om nån vecka.

men som är så billiga så.. vafan.


 

Köpte en väska åt stina också, ja det blir en födelsedagspresent hon fick välja själv (för säkerhetsskull). Hon har redan börjat planera vilka kläder som kommer passa till...

Gubben som sålde var stenhård affärsman.

Han kunde pruta 5 kronor - om jag köpte två väskor.


blivande pluggis..

Har nyss tackat ja till samhällsvetarprogrammet i umeå.

Är ännu inte helt säker på om det är detta jag vill läsa, men det är väl lika bra att testa antar jag. eller det är vad alla säger :0


 

nu måste jag försöka få nån ordning på det här med studielån.. än så länge förstår jag ingenting.


jobbigt

slutade redan 12.15 idag, fasikken så skönt!

jag vill nog aldrig ha ett heltidsjobb, 6 timmar om dagen räcker gott och väl (men idag blev det alltså bara 4!).

Fast å andra sidan, jag har nog inte tänkt jobba på konsum hela livet så om man hittar ett jobb som man verkligen, verkligen trivs med så går det kanske bra :)


"Chica - för smarta tjejer med lust på livet!"

Varför har jag trott att tidningen chica riktade sig till tjejer/kvinnor i 25-40 års åldern?

Det måste vara för namnet... det har ju samma klang som de där "tantigare" tidningarna Tara och Burda(?).

men shit alltså, jag var ju helt fel ute.

 

 

Här en dag när jag och stina vill läsa nån tidning plockade jag åt mig första bästa, ja det blev alltså Chica.

och jag fick:

- se en bild på en "goding" från serien Drake & Josh (som väl visas på nickelodeon?)

- läsa om Jessica Albas första pojkvän och hur hon mådde som tonåring

- tips på hur man gör när man hånglar för första gången

- samt göra hundra olika tester för att se vilka killar jag faller för.

 

 

ja det här var ju som veckorevyn för tjejer i 13års åldern.. och jag hade alltså missuppfattat allt.

 

 

Men i nästa nummer får man läsa om "allas vår älskling Daaaaaarin" så jag borde kanske ge den en till chans ;)


sylvia överallt

Läser om den där Sylvia Plath i Lindas blogg igen.

och jag säger bara en sak, läs inte övervintring som folk verkar tycka så mkt om!

Fysjuttongubbar vilken tråkig bok, den tråkigaste jag varit med om tror jag.

Längtar bara efter att den ska ta slut så jag får börja på nån bättre...


brrr vad kallt!

Första timmen på jobbet gick jag omkring och pustade och svettades som nån klimakteriedam, fyfan vad kvavt det var!

Men det slapp jag när jag förflyttades till frysavdelningen.


 

Brrrr...

i frysrummet är det ändå kring 20-25 minusgrader och jag sprang omkring där inne i kortbyxor och utan strumpor på fötterna. Det kändes ungefär som nyårsafton 2000 då jag förfrös tårna så illa att jag haltade omkring där nere på stranden vid tolvslaget.


 

Nåja, jag slutade redan klockan två och efter det var jag en sväng till marknaden.

Där fanns precis samma saker som föregående år.

Och jag shoppade loss på godisremmar. Hela två stycken. ooosch.


ett avancerat recept!

Godaste tilltugget:

tortillachips med oliver och ost på, som man sätter i ugnen i några minuter så att osten smälter.


 

Åh vad gott det är!

eller om man inte gillar oliver är det kanske ingen höjdare, men det har jag lärt mig.

några vuxenpoäng borde jag få för det.


massor av virus!

Våran PDF* kom tillbaka med våran gammeldator idag.

Han hade hittat hela 40(!) "elakartade" virus i den.

Hmm, det var inte illa. Tror faktiskt att det är nytt personligt rekord.


 

Men alltså jag förstår inte varför denna dator är en sådan virusmagnet!

Inte besöker väl vi så skumma sidor? och inte brukar väl vi öppna alla konstiga mail som kommer?

 

Nåja, den har ju inte havererat helt och hållet ännu, så det är nog ingen fara.

___________________________________________________

* personlige data-fixare, någon som våran ganska otekniska familj inte skulle klara oss utan!


Femman v.29

1. En bra sak som hande idag var....

att det var soligt och fint när jag var ledig!

 


2. Idag larde jag mig bland annat att...

Det är en bra bit till karsikkojärvi.

 


3. Det har fick mig att skratta idag;

"Akta johannes, nu kommer jag!"

 


4. Idag med 3 ord:

sol, bad, ledighet

 


5. Slutomdome av idag:

Skönaste dagen på länge tror jag!


hundbesök

Idag fick Selma och Allis besök, det var "lillprinsen" (plus familj) som hade vägarna förbi.

Alltså Selmas valp och Allis storebror.

Jag missade förstås familjens besök, men eftersom min mor är papparazzifotograf så fick jag massa bilder att kolla på ist.


fin klänning!

Ååh det finns en klänning på ebay som är så söt.

En sån skulle jag vela ha, trots att det där hålet där framme känns lite mysko.

Men usch och fy vad tjorvigt att börja tjorva med människor långt bort i usa..

att folk orkar.


 

och sen var det ju det där med att jag inte är någon klänningsmänniska.

har en, och den har jag aldrig använt.


en rubrik...

jag var ut en sväng igår iaf, en snabb sväng!

det var lång ifrån folktätt på kära ponkis, och eftersom jag lider av "men tänk på morgondagen-sjukan" så blev det inget besök i torneå för min del.

och jag tog det lungt med leijonaflaskan hela kvällen så att stiga upp 06.20 imorse var iiiinga som helst problem!

ehhrmm.


 

imorgon är jag ledig, min enda lediga dag denna vecka...

fan jag vill också ha semester!


attans

Jag är lite tjurig nu.

Det skulle ju ha gått att byta bort mitt 07.30 pass på söndag om det inte vore för en viss person som vi kallar chefen. Bajs.

Men jag har nog bestämt mig för att gå ut imorgon iaf.

Tror jag.


 

Sen får vi ju se hur pigg och trevlig jag är på söndagen...


Fredagsfyran v28 -05

1. Vilket förhållningssätt skall man ha mot sitt barn? Sträng lärare, kompis, förebild eller något annat?

En halvsträng förebild kanske? Eller nej sträng behöver man väl inte vara, men det ska ju finnas regler iaf.

 


2. Vems ansvar är det och hur rättar man till det om man uppfattar att ens barn börjar komma snett?


Det här är alldeles för svåra frågor för mig!

 


3. Är det en rättighet att ha barn?

För svårt igen... jag blir nog inte godkänd på det här provet...

 


4. Hur gör man för att ge ett barn en så bra start i livet som möjligt?

Man uppmuntrar barnet och är en bra förebild för det. Försöker lära det vad som är rätt och fel.

Blaha.


jäkla schampo!

Jo, för nån dag sen skrev jag om att lilla Allis blivit tvättad med resultatet att hon blev alldeles grå.

Allis är alltså ingen människa, utan en hund som ska vara vit och fin.


 

"Det måste ha varit för att ni inte skakade flaskan innan ni började tvätta" har alla besserwissrar sagt efteråt.

Herregud, hur kunde vi göra ett så fjantigt misstag som att inte skaka flaskan?

Fan vad dumma vi är.


 

Så nu är Allis tvättad igen, med samma schampo (fast ordentligt skakat denna gång).

Och hon blev ännu gråare.

 

Säkert har vi skakat för mycket denna gång...


attans bananer

Jag tjurar nu.

Jag vill ju också fara ut med tjejerna på lördag!

och jag vill ut med r, m och a också.

 

Men inget av det lär ju bli av,

För jag har fått den stora äran att jobba på söndagsmorgonen.


 

Måste försöka få nån att byta pass med mig,

för vem kan motstå frestelsen att får börja jobba klockan 07.30 på söndag?!

Nej det här kommer ju bli lätt som en plätt...


Femman v.28

1. Blir det alltid värre framåt natten?

Nej på natten får man ju sova, det är väl inte så farligt?



2. Vill du ha en egen måne?

Vet inte riktigt vad jag skulle ha den till. Men det skulle ju vara något att skryta om iaf!



3. Har du varit fångad i en stormvind?

Fångad AV en stormvind heter det faktiskt! Men nej, då hade jag nog inte suttit här idag. Eller?



4. Är kärleken evig?

Det vet jag inte.


5. Vad är det i det lilla röda paketet med vita snören?

En riktigt mumsig gräddbakelse! En såndär med ett körsbär på toppen.


pustar ut

Shit pommes frites.

Jag blev ju riktigt rädd när webblogg inte funkade tidigare idag.

Det var som "bloggens förbannelse - återkomsten".

 

Har varit ledig hela dagen och inte gjort ett skit.

Riktigt skönt har det varit :)


 

Paketet från bokus kom äntligen, men det tog heeeela 9 dagar. Vilket i-landsproblem.

Så nu har jag fått börja läsa den där boken om Sylvia Plath som folk verkar tycka så mycket om.

Hittills är den tråkig, hoppas på förbättring om några sidor...


dietdille

Sitter och läser på aftonbladet om en tjej(kvinna?) som bara åt på McDonalds i två månader och gick ner 17 kg! Men det är ju klart, väljer man morötter och sånt istället för (mina favoriter..) strips och smältost går det ju bra.


 

Jag har en egen diet som jag funderar på att börja marknadsföra.

Tidigare hette den prixdieten, men nu är det förstås konsumdieten som är det rätta namnet.


 

Den går ut på att sätta sig i kassan med den största godispåsen och sedan småäta lite då och då. När man senare har lunch mår man så illa så man bara får i sig en smörgås eller två.

Illamåendet kommer hålla i sig resten av dagen så det enda som behövs sen är nån frukt och lite vatten.

Tadaaam.

testa och jag lovar att ni också kommer rasa i vikt.


 

fasikken, det här skulle ju inte bli en såndär jobb-blogg, men nu blev det lite så iaf.

förlåt.


svalt och skönt

Inne på konsum är det oftast olidligt varmt och kvavt hela dagarna (därav huvudvärk när man kommer hem).

Hamnar man i en kassa utan bordsfläkt brevid kan man lika gärna hälsa hem.

Fatta då hur skönt det var att jobba i mejeriet hela dagen.

Åååh.


 

Jag ska flytta in dit och sova ovanpå alla mjölkpaket,

äta yoghurt till frukost,

risi-frutti till lunch

och fil till middag.


sommartider hej-hej

Måste ställa en fråga innan jag går och lägger mig (utan bok eftersom hela bokus verkar ha tagit semester och vägrar skicka mina böcker).

 

Är det inte tänkt att folk ska vila upp sig under sommaren, sova längre på mornarna och så?

Varför måste affärerna då ha speciella sommartider och öppna en timme tidigare än vanligt?

Nej låt mig sova istället!


 

Mobilen kommer pipa klockan 06.50 imorgon.

jag vill också ha semester..


schyssta pjucks

Jag vill ha nya skor.

Men jag förstår mig inte riktigt på modet ibland - och då kan det bli svårt.

Jag menar, ballerinaskor?! tycker mest att det känns som stora barnskor, sorry.
Det värsta är ju nästan ballerinapjucks med guldpaljetter eller nåt liknande. Herre jesus säger jag bara. Jag är verkligen inte nog moderiktigt för sånt.

 

Eller jag har faktiskt sett en tjej med jättesöta ballerinaskor, borde kanske snott dem av henne.

och Stina säger att Kajsas är snygga, men jag har nog inte sett dem..? kom och visa dem på jobbet nån dag! ;)


plugga bör man...

Ser på vhs att lägsta antagningspoängen till samhällsvetarprogrammet i Umeå är 15,95.

Alltså har jag kommit in.

Problemet är ju bara att jag inte har nån aning om ifall jag vill läsa detta eller inte - det låter ungefär lika kul som att studera mossors uppbyggnad, eller nåt liknande. 

Hade jag inte kommit in hade jag ju inte haft nåt val liksom..


 

Pratade med en bekant idag som är sjuksköterska.

Det skulle vara intressant att läsa, men att jobba som det..?


 

"Problemet är att jag inte tål blod och sputor och sånt..." sade jag

"Äääsch, jag har då vant mig vid både blod och bajs!" svarade hon glatt.

Huuuuu...


lång väntan

Väntar på ett bokpaket från bokus.

men det kommer ju aldrig och jag börjar bli frusterad!

beställde ju redan den 5:e...

ska man behöva vänta så här länge eller är det jag som börjar bli bortskämd?


 

För nu har jag inte många sidor kvar av 100 höjdare, som förresten inte var nån höjdare enligt mig.

roligast är ju nästan bilden på framsidan.

märkte faktiskt först idag vem det föreställer! :)


jag tjurar..

det är rätt åt de där jädra idioterna att de blir stångade och skadade.

äckel.

 

här kan ni läsa lite om tjurfäktning. om allt sen stämmer vet jag ju inte, för det lät hur hemskt som helst.

usch jag mår nästan illa.

 

förstår inte hur folk kan kalla det underhållning.

tänk om det var en hund eller häst (eller nästan vilket annat djur som helst) man skulle ha ihjäl. 
skulle folk tycka att det var lika roligt att kolla på ändå?


tvål för håret!

För någon dag sedan fick mina föräldrar ett par hett efterlängtade flaskor hundschampo på posten.

De hade blivit tipsade av någon bichon-besser-wisser med bländande vita hundar.

Ojoj vad fina våra vovvar nu skulle bli!


 

Så igår tvättades Allis,

och hon blev alldeles grå.

eller okej, lite silvergrå ska man kanske kalla det..



Hur som helst är förvirringen total,

alla andra hundar hade ju blivit så vita!

och kan man verkligen misslyckas med shamponeringen av en hund?

 

shampoo

schampo

shampo

schampoo

fan vilket konstigt ord. nu hakade jag upp mig på det.

kan det verkligen heta så? och hur ska man stava till det egentligen? jag hittar tusen olika stavningar.

schampo, sushi, scampi.

 

fan.


jädra sudokufeber

skulle försöka mig på ett sånt där überpopulärt sifferkryss idag innan jag gick till jobbet.

ja, sudoku eller vad det nu heter.

 

nåja, hur som helst var det inte kul.

ingen siffra var ju säker, då går det ju inte.. det kan ju inte gå!

dessutom är jag lite rädd att jag inte ska klara av det medans mina yngre systrar sitter och löser dem på löpande band.

det skulle ju bli riktigt pinsamt.

av oss tre har jag ju alltid varit den store korsordslösaren!

och risken finns ju att mitt rykte försvinner när de andra märker att jag inte får ordning på de där jädra siffrorna.

 

men självklart har det kommit en bok om det här nu.

så jag kan beställa den och läsa på i smyg, och bli sudokuproffs.


äta bör man...

En av de bästa sakerna med sommaren (ja förutom värmen och allt detdär...) är nog alla frukter;

vattenmeloner

nektariner (helst flera om dagen!)

persikor

ja och jordgubbarna förstås.

 

Vinterns äpplen och bananer känns ungefär lika goda som sten i jämförelse.

 

 

åååh, och nu ska jag äta lax som pappa rökt i dag.

usch så gott!


mer om Brad och Angelina ;)

ja här har vi bevis på att man måste vara en aning korkad för att få jobba på aftonbladet.

vilken jävla nyhetsbild.

 

"Med två av världens absolut vackraste föräldrar har Angelina Jolies och Brad Pitts gemensamma barn alla förutsättningar att bli en skönhet"

och så sätter de in en fejkad bild på en unge som inte ser klok ut.

jag menar skäggväxt?! (för visst har den det?)


 

och skulle de inte adoptera barn...?


 

förresten.. skulle inte angelina adoptera en till unge från ryssland eller nåt för några månader sen?

vad hände med den isf?


badvatten

uuuh, varför hoppar man överhuvudtaget ned i vattnet när det ser ut såhär?

fyfasikken.

som vattnet i ett litet akvarium som inte tvättats på ett antal månader.
usch jag känner riktigt hur det luktade...

hon måste ju fått pengar av aftonbladet för att göra det.


 

tur att de där algerna inte brukar komma hit upp

vi får minsann bada ifred.


är det vettigt?!

Jag har alltid varit hyfsat ekonomisk av mig, och har nog trott att jag fått det från mina föräldrar.

men ibland undrar man ju.

nu har de köpt en fön till hundarna för nästan fyra tusen...

en fön

till hundarna!

 

nå, om man behöver torka sitt hår riktigt riktigt snabbt någon gång kan man ju kanske fråga om man får låna den och eventuellt muta dem med ett hundben.
vovvarna alltså.


trångt om vatten...

Min kusin hade funderat ett tag och kommit på varifrån Seskarös badstrand fått sitt namn.

 

"Trångsö, det heter nog så för att det är så trångt om vatten...  ja långgrunt."

 

ja det hade ju kunnat stämma, om det inte var för att det heter Tromsö...


Fredagsfyran v27-05

Tema: Rymden


 

1. Är det viktigt att vi fortsätter utforska rymden trots de höga kostnaderna?

Nja, det finns nog saker som är viktigare tycker jag. Hitta botemedel mot aids och sånt borde väl prioriteras lite högre?!



2. Kommer människan någon gång lyckas kolonisera rymden?

Kanske om många många måååååånga år.


3. Är vi ensamma eller finns det liv på andra planeter?

Isåfall är det nog enklare livsformer. Amöbor och sådant kanske?
Eller jag hoppas det iaf.

 


4. Kan himlakroppar påverka vårt liv på det sätt som astrologerna tror?

Näääh, det som står i veckotidningarna är mest svammel tror jag.

Men min mamma var en gång till en såndär spåtant som tittade hur planeterna varit placerade just när hon föddes, och kunde berätta jättemycket som faktiskt stämde...


hemska värld

usch vad hemskt med bombningarna i london.

hade ingen aning om vad som hade hänt tills alldeles nyss..

 

har en bekant där, men de hade som tur var fått tag i henne efter ett tag.

 

hur tänker folk egentligen?!

nej jag förstår inte, ingen förstår nog.


idioter

ÅÅÅÅÅÅÅH.

Jag vill inte verka rasistisk eller diskriminerande eller nånting.

men ibland blir jag så jääävla less på en viss grupp människor här i stan.


 

de blåste oss på X antal limpor ciggaretter ikväll.

delvis mitt fel kanske som inte höll nog bra uppsikt på dem hela tiden..?

för det måste man göra.

annars försvinner det saker.


 

suck.


ingen allsång med lasse

snälla, kan nån förklara varför Lasse Berghagen är så folkkär?

jag tycker han är... lite äcklig tänkte jag nästan skriva men det skulle ju vara elakt.

men han verkar tycka att han är guds gåva till mänskligheten.


 

så kom han till allsång på skansen och förstörde.

jag tycker anders lundin är bra, honom kan man lyssna på utan att bli irriterad (trots sångrösten..)

men när herr smilfink gled in orkade jag inte längre.


 

och vad var det för låt han sjöng?

trodde först att det var nåt han snott från electric banana band

men icke.

tur att han "blev så emotionellt berörd av att gå ut på scenen" så man slapp höra hela låten.

 

sorry lasse..


sånt där skvaller...

Ska de ha barn ihop nu, Brad och Angelina?

oj, hoppas!


 

jag är nog en av få som tycker att det här förhållandet var mycket roligare. :P

för... började inte jennifer verka lite tråkig..?

 

ja nu lät det ju som om alla förhållanden bara är till för att roa andra..


hääärligt :)

ååååh

jag har varit ledig hela långa dagen
tyvärr enda lediga denna vecka...


 

men det var varit varmt och skönt!

och det har varit mjölkskak

och lite klädhandlande 

och agility

och simple life + topmodel

 

vilken skön dag :)


haha

jag kunde inte motstå det

jag blev så nyfiken!

så jag kollade på olindas nya musikvideo på aftonbladet.

 

ja vad säger man.. här var det världsmästerskap i att kråma sig tror jag.

och den där fiskmunnen som inte verkar gå att stänga.

sedan mimade hon ju inte ens lika bra som barnen i småstjärnorna. inget ont menat om barnen..

 

förövrigt så ser jag nästan ingen skillnad på olinda, linda rosing och... vad fasikken hette den tredje?

för visst finns det en till?!


kulturpartiet

måste ju undra vad "kulturpartiet" fick ut av sitt svamliga skådespel.

 

stackarna som satt på nyhetsmorgon i morse och försökte övertyga dem om att de faktiskt var seriösa.
och ingen verkade tro på dem.

det kändes som när man var yngre och försökte aprilla folk men det inte fungerade.


Femman v.27

1. Rangordna de 3 viktigaste faktorerna för hur du väljer när/om du ska köpa bil.

har aldrig köpt nån bil, men jag antar att det skulle bli
- hur mycket har jag råd med?
- hur cool är den att köra omkring i? (tutar den när man svänger till vänster t.ex. ;))
- ööhhhmm. trivs jag med den...?

 

2. Rangordna 3 skäl till hur du väljer film på biografen.
här har man inte så mkt att välja på... men visas en film som verkar bra så kan man gå.

 

3. Rangordna de tre godaste flingorna.
- start (den vanliga sorten)
- branflakes
- cornflakes med lite röda bär i

 

4. Rangordna 3 faktorer som gör att den som stöter på dig i baren inte lyckas fånga dig.

- Jag har redan nån.
- Den som stöter är en alkoholstinkande gubbe
- han är odrägligt full

 

5. Rangordna 3 orsaker till att du besvarar dessa frågor.

- Jag har för vana att göra det
- jag har inget bättre för mig
- ääh jag vet inte, frågorna var faktiskt riktigt jobbiga denna gång.


bildrullar!

var en sväng förbi stugan för ett tag sen

sista biten är skogsväg, och där skulle jag låta min lillasyster köra.


 

allt gick bara bra

- ända tills vi kom in på gården.

okej, du kan stanna, sade jag när vi närmade oss stugan

du kan stanna...

... bromsa

bromsa!

men BROMSA DÅ!


 

fasikken, nu krockar vi ju bilen, hann jag tänka.

men  tillslut förstod hon och lyckades få stopp just innan bilen skulle ha träffat husväggen.


 

pust.


jag vill också ha lov!

ännu en ruskigt varm och solig dag.

tant på konsum:

Ojoj vilken tur ni flickor har som får vara inne när det är så här hett ute.


öhhm... jag började nästan grina.


 

och imorgon ska jag ha stämplat in 07.30.
fan

hoppas det regnar hela förmiddagen.

nej, nu ska jag kanske iväg och bada med systrarna.
vet inte om jag är på nåt badhumör, känns som om det är riktigt kallt i vattnet.


pust

söndag kväll

i affären var vi fyra som jobbade

+ trehundrasjuttiofemtusen busslaster med kunder

och jag skojar inte

 

så nu har jag magsår och är utbränd

snart är det nog dags att sjukskriva sig tror jag


live-vaddåförnåt?

Jag var helt ute, som kjol på byxor ungefär.

hade ingen aning om vad tusan Live 8 var.

Någon mystisk sekt som sysslar med maskodling?

 

nåja.

såg lite på black eyed peas. tror jag.

varför kan de inte sjunga sina låtar lika bra live?

 

såg några sekunder av madonna.

och lite på nån gubbe som jag förmodligen borde veta vem det var.

 

ja ni ser ju hur insatt jag var i det här.


jag vill inte!

Det är strålande sol ute

25 grader i skuggan

det fläktar skönt

har legat ute på gården och läst 

stina har berättat om sina planer om att fara till kirverkari för att bada.

och jag vill också

 

- men självklart ska jag jobba snart.

 

jag ska väl vara glad att jag får jobba, säger folk.

men idag vet jag inte riktigt...


gå ut!

ojoj jag sjunker som en sten här på mest aktiva-listan.

eller vad fasikken kallas den..?



men vad har ni för er egentligen?!
det är ju sommar, man ska vara ute då.


eller jobba... :/


nu ska jag hämta en familjepizza och fara ut till stugan med den.

den kommer ju vara kall innan vi är framme.

jobbigt att bo ute i nån by, man kan inte hämta hem pizza och förvänta sig att den fortfarande är varm när man ska börja äta.


vilket i-landsproblem!

löv


bara böcker

Läste klart lasermannen igårkväll i stugan.
Ojoj vad bra den var, trots allt politiksnack som jag inte trodde jag skulle orka med.

 

Nu har jag blivit nyfiken på att läsa den här boken om Sylvia Plath eftersom folk verkar vara så fascinerade av henne.
Jag vet däremot inte ett skit om vem det är...

 

Men först ska jag läsa damernas detektivbyrå och kanske 100 höjdare som ligger brevid sängen och bara väntar på att bli öppnade.

 

Nej förresten, först av allt måste jag ju gå till jobbet..
Varför jobbar jag hela tiden?


senaste modet...

Har man lite att göra så får man hitta nåt att roa sig med.

Var till catalog med systrarna där de provade alla kläder de kom över

nåja, nästan iaf.

 

Catalog är nog den perfekta butiken om man behöver lite större storlekar.

Nästan inget finns i mindre än 40..

 

  
 Vette gudarna vad det var för storlek på dessa byxor,
men små var de iaf inte!
 


Fredagsfyran v26 -05

Tema: Fiske

1. Gillar du att fiska?

Njaaa, på sommaren känns det mest trist och det är oftast så jäääkla mycket mygg när man ska fara ut. Att pimpla är nog skönare isf. När vårsolen skiner :)



2. Bästa fiskestället?

Enda gångerna jag fiskar är när jag är i stugan, så där får jag väl svara det då. Men så värst mycket fisk får vi ju tyvärr aldrig.



3. Bästa fisken?

Vad..?
Halstrad abborre som man själv fiskat upp kanske.


4. Bästa knepet?
Gå till affären och köpa fisk där ist.