Ge mig något nytt.


Det börjar kännas som vår. Lite. Vissa dagar iaf.
Och jag fick en ny hårfärg och jag vill göra nya saker och jag vill köpa nya skor och kläder och... ja, det är nog dags för nytt helt enkelt.
Sådär klyschigt vårigt.

lokal värmebölja.

Växthuseffekten och klimatförändringarna slog hårt mot Umeå, och särskilt tunnelbacken. Men jag klagar inte, det här är ju bättre än utomlandet! Tycker dock att vindarna känns lite kyliga faktiskt..
.

Dagens idé

Jag ska aldrig mer laga mat själv.

Nackdelar med att laga mat:
- Det är en enormt tidskrävande sysselsättning, men att sedan äta maten tar omkring 5 minuter.
- Man kan skada sig på knivar och heta plattor
- Jag blir stressad över att ha flera kastruller att hålla reda på samtidigt som något ska hackas och något ska sköljas och något ska vispas.
- Man måste diska efteråt
.
Fördelar med att laga mat:
- Man slipper bristsjukdomar och annat tjafs som man kanske kan dra på sig om man inte äter annat än gröt.
- ...?
.
Lösning på problemen:
- Vitamintabletter och halvfabrikat.
(På maxi har vi fått in strimlad komage på konservburk. Det kanske går att micras och toppas med lite parmesan?)

En lista, baraförattskrivanåt.



Mössor man ser:

- Bad hair day-mössan. Sitter oftast på tjejer i 13-16årsåldern. Ser man ett gäng tjejer i den åldern kan man vara säker på att minst 30% av dem bär en sådan mössa (och förmodligen har de övriga 70% varsin hemma). Kan även sitta på tjejernas blonderade "ungdomliga och coola" mammor.

- OS-mössan. På folk som är händiga och sportnördiga. Eller har en mamma som är det. (hej 2010, jag tror inte att pappor kan syssla med handarbete).

- Träna-mössan. Ser precis ut som bad hair day-mössan och fungerar som en blandning mellan statement- och reklamplagg (är alltså en reklammössa från gymmet "Träna"). Sitter oftast på kvinnor i åldern 26-40 som har jobb. (för om de vore studenter skulle de träna på iksu och bära...)

- IKSU-mössan. Sitter på idrottande studenter av båda könen. (Jo jag har en...)