presenter på en måndag!

- Jonna, jag har köpt en present åt dig.
- Va? oj det var värst...
- Men du får den bara om du lovar att använda den i skolan.
 
Jag kommer vara coolast i klassen.
 
 

motljus


saturday nights

Taxichaufförer kan vara riktigt snälla, iaf om man har en arg Helena i bilen som svär över taxisystemet som gör det möjligt för ondskefulla grannar att sno bilarna man beställt. Han (chauffören) var då bussig och stoppade taxametern och skjutsade oss runt halva stan för att hitta en bankomat utan kö på 10 meter. Helena lovade att sitta barnvakt åt hans ettåring, sedan slickade hon på sätet med förhoppning om att få i sig lite av Sverker Olofssons hudavlagringar. 
 
Efter den trevliga taxituren hamnade vi i en kö. En kö som inte verkade röra på sig överhuvudtaget. "En ut - en in" grymtade vakterna och vi stod snällt där i en halvtimme eller så. Jag kände mig lite desperat och förnedrad. Tur det var ganska trevligt folk i kön.
 
Vi kom in och fick se lite dragqueens. Sedan dansade jag som aldrig förr på ett dansgolv som måste vara det svettigaste någonsin. Kändes nästan som ett träningspass. Och efter träning måste man ladda upp med ny energi, vilket MAX fick stå för.
 
Och ja... Det var ju en väldigt intressant rapport. Alla intresseblock är framme.
Äh ni ska få se en fin bild istället. I kommande inlägg.


en snabbis

Jag, Helena och Ana var en dag ut på äventyr ända bort till Baggböle och Klabböle. Där kunde man titta på Buddha den upplyste (Siddharta Gautama lägger jag till och försöker stajla med mina religionskunskaper från högstadiet), springa över en hängbro, beskåda asiatiska träd, nästan gå vilse i skogen och fota tills minneskortet på 8 gb blev fullt. 
 
Vi hittade ett fält med perfekta fotoförhållanden. Denna pose kallar jag "mitt huvud är så tungt så jag inte orkar hålla det uppe". Top model 47 - here I come!
  
 Och om Helena visste att jag satt o bloggade nu skulle hon skjuta mig. Så jag ska stressa iväg. Ikväll är det ju utgång.


uppdatering.

- Igår blev världens bästa Helena 25 år ung och det firades med krigsslekar nere på stan. Jag lyckades ta ett skitvapen som bara fungerade när det kände för det, vilket typ var aldrig, och lyckades därmed med konststycket att få minuspoäng under en omgång. Men det var skitkul iaf.
 
- Idag släpptes Hello Saferides nya skiva och självklart är den braaaa. Känns bara märkligt att det plötsligt finns massa nya låtar som man inte kan. För de intresserade finns låten Arjeplog här, orkar inte slänga in nåt youtubeklipp med dåligt ljud. 
 
- Foten ser normal ut på mornarna och är svullen på kvällarna.
 
- Jag borde skriva en teknisk rapport om hur man bygger ihop en dator. Jag borde göra det NU. Eller jag borde faktiskt ha gjort det igår. Suck och stön och hejdå.

någonstans mellan 15 och 73

Idag har jag stått (suttit) i ett fik utan kunder i onödigt många timmar. Att plocka fram grejerna var det mest ansträngande vi gjorde. Sedan kom damen som var ansvarig över allt och sade att vi inte borde äta hur mycket godsaker som helst eftersom våra föräldrar nog skulle bli besvikna om vi sedan kom hem och inte orkade äta middag. Ja hon trodde nog vi var 15 år.
  
Och så har jag dragit på mig min första idrottsskada, och nej det är inte något med hjärtat. Däremot är en fot vrickad och alldeles svullen, men inte alls särskilt ond.
Igår när det var sittning och man var tvungen att ha på sig strumpbyxor (suck) och klickeliklackskor (baaaah) såg min fot ut att tillhöra en 73-åring. Lite åderbråck som saknades bara. Och trots att det var sittning med alkohol och allt så var jag hemma strax innan tolv, sånt beteende är det inte lite pensionärsvarning på.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Okej förlåt mig för detta. Fötter är ju lite äckligt. Men finn ett fel. 
 
 


+ - + - + -

+ Kände att en förkylning var på g, men körde på min vanliga strategi som går ut på att träna stenhårt och stressa kroppen så den känner sig tvingad att stöta bort förkylningen. Ja den försvann och jaaa jag tror att det är så kroppen fungerar. Och alla som kan sånahär medicinska grejer på riktigt kan vara tysta.

- Idag verkar förkylningen dock vara på gång igen. Dags att dra till IKSU? (äh lugn, jag vilar. kanske)

- Skulle redovisa våra fina hemsidor. Min sida var snygg i datasalen med rätt storlek på skärmarna och rätt webbläsare. Under redovisningen såg det inte alls lika fint ut. Bra kodning där.

+ Igår såg vi Patrik 1,5. Att sitta längst fram på bion är våran grej. Att grina under hela filmen är Helenas grej. Att sen skratta och "måååå"a henne är min grej.
 
+ Evve hade en facebook-lektion med vår favvolärare Perry. Han har lovat att via facebook bjuda in oss på tårtkalas.

såhärärdet

Detta är helt klart veckans låt. När jag här om dagen läste att Hello Saferide kommer på popup blev jag glad i hela hjärtat. "Säkert!" i somras och nu detta, fantastiskt.
 

 
Annars då?
- igår var jag på en riktig innebandyträning med ett riktigt lag och jag höll på att dö på riktigt.
- jag snorar
- på dagarna sitter vi i syrefattiga datasalar och bygger hemsidor. Det är roligt fram tills att mitt blodsocker blir alldeles för lågt och html-koderna inte funkar och jag bara vill börja grina. Det händer ungefär hela tiden.
- Våran nya klass är ganska king.

om konsten att vara dålig på att planera

- Igår fixade jag och Helena biljetter till förhandsvisningen av filmen "Patrik 1,5". Har inte varit på bio sen Mamma Mia och såg fram emot det jättemycket.
 
- Idag planerade vi in en klassfest med lekar och singstar som en slags kompensation för nollningen vi inte fick,man måste ju lära känna de nya klasskamraterna bättre.
 
Och nyss ringde Helena och förstörde allt och skrek att dessa grejer ju krockar. Gah! Så nu har jag två biobiljetter över. Kanske ska starta en utlottning?

att offra saker

Det finns människor som lyckas pussla ihop heltidsjobb med heltidsstudier eller två utbildningar samtidigt, och det är imponerande. Jag nöjer mig med att jobba extra och tycker jag är SKITDUKTIG. Jaja jag vet, säkert hälften av alla studenter jobbar lite, men tidigare har jag ju spenderat någon enstaka timme i veckan på skolan och lagt ner resten av tiden på att träna och leka. Duktig, duktig, duktig. Planen är att jag ska lyckas klamra mig kvar i det underbara studentlivet liiite längre om jag inte tar fullt lån hela tiden. Men, därmed känner jag att jag måste ta på mig alla pass som erbjuds.
  
Blev idag tillfrågad om jag kunde jobba helgen.
- nej nej nej nej NEJ! tänkte jag.
- ... ja okejdå, sa jag.
Nu ska ni veta att det är combatreleas på lördag och niketour på söndag och att jag gråter lite inombords (storbölar) över att missa det. Funderar på att byta bort söndagen. När man börjar skippa träningshöjdpunkter som dessa för att tjäna lite extra pengar har det gått för långt. FÖR LÅNGT. I januari betalade vi ju flera tusen för att fara till stockholm och träna i två dagar.
 
Jag känner nästan inte igen mig själv.


trött

Om man kliver upp innan morgontidningarna ens delats ut, är man uppe tidigt. Mobilen ringde klockan 04.00 imorse och en timme senare befann jag mig på ICA för ett ovanligt tidigt arbetspass med ovanligt mycket grus i ögonen. 
 
Nu har jag huvudvärk, misstänker starkt att det beror på sömnbrist. Eller eventuellt på glassbrist. Har inte bestämt mig riktigt ännu.