missade melodifestivalen ikväll också

Att vara nykter när andra är berusade packade är intressant.
Litegrann får det mig att önska att jag alltid vore småfull. Vad roligt man skulle gå omkring och ha åt allting hela dagarna (men nej man skulle aldrig bli bakis eller må-illa-full, jag bestämmer reglerna).
Och litegrann önskar jag att jag aldrig någonsin kommer dricka igen.
  
Sedan är det elakt att luras att man är utbytesstudent! När någon börjar prata engelska med mig drabbas jag ju av panik och vill mest springa därifrån, skrikandes och gråtandes som ett litet barn. Men det kan jag ju inte göra utan måste istället försöka prata med dem. Och så är det fejk. Vid sådana tillfällen borde våld vara tillåtet.

Kommentarer
Postat av: anna

haha, låter ganska intressant det där :)

Postat av: Fredrik

Vad är det för fel med att prata engelska (rent generellt alltså)? Det är ju trevligt/roligt/kul!

2008-02-24 @ 12:41:15
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

anna: det var en trevlig kväll, ja :)
Fredrik: det är inget fel med det, förutom att jag är värdelös på det. tappar genast bort alla ord och låter som en komplett idiot. jag önskar verkligen att jag var bättre på det, då skulle det ju inte vara lika ångestfyllt (alltså BORDE jag ju passa på att öva).

2008-02-24 @ 13:31:36
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Fredrik

Jag ska hålla forskningsseminarie om mitt doktorandprojekt på engelska snart. Top that shit. ;)

2008-02-25 @ 00:01:58
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback