snabbköpskassörskan

Hur störigt är det inte när man går in på exempelvis ica och det sitter en såndär otrevlig typ i kassan?! En såndär som inte ens tittar på en när man ska betala, eller hälsar, eller säger tack eller hejdå eller vad som helst som man tycker hör till kassörskearbetet.
 
- Ursäkta, en surpuppa som du passar nog inte för det här arbetet, hade jag sagt om jag var en såndär modig människa som säger vad hon/han tycker.
- Oj, förlåt mig så hemskt mycket. Jag ska bättra mig och vara trevligare i fortsättningen. Som ursäkt slipper du betala för varorna, skulle kassörskan svara och sedan skulle alla vara lyckliga och kassörskan skulle alltid skina som en sol där bakom disken, även de gångerna ett mjölkpaket gått sönder på bandet och hon inte fått någon rast på hela dagen och pantautomaten skriker en gång i kvarten och hon måste jobba fast det är lördagkväll.
 
Men jag är ingen modig människa. Istället är jag tyst och blir arg och tänker att jag minsann inte ska vara sådär i sommar när jag (ännu en sommar) sitter där på coop extra. Alltid något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback