Någon kock blir jag nog aldrig...

Inspirerade av matlagningsprogrammet på tv, där alla blev utskällda och kallade för tjockskallade idioter varannan sekund, beslöt vi oss för att försöka tillaga älgköttsklumpen som låg och frös i frysen. Hur man tillagar sånt har varken jag eller R någon som helst aning om, så just nu sitter jag mest och är orolig över att vi håller på att förstöra ett helt stycke gott älgkött. Iiih.
 
Och under förberedelserna hade jag nästan lust att skrika "fuck you" och liknande samt provsmaka saker för att i nästa sekund spotta ut det och säga att det smakade värre än skit. Se så dåligt inflytande tv-program kan ha på ens beteende!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
update:
Äääh, hörrni, den där rubriken tar jag nästan tillbaka ;)
Tror ni att det var gott med älgstek och potatisgratäng? Det var det. In i ugnen, tillsammans med själva köttet, slängde vi även rödlök, steklök, vitlöksklyftor, körsbärstomater, champinjoner och paprika. Mmmm. Nu är jag sprickfärdig.

Kommentarer
Postat av: mor

Tack och lov att du har ärvt din fars kökstalanger, och inte mina...

2007-01-14 @ 00:18:17
Postat av: Jonna

Eller så kan det vara så att det mest är R som bestämmer vad som ska göras och jag bara följer hans direktiv och håller tummarna.
:)

2007-01-14 @ 11:09:42
Postat av: Fredrik

Leka amatörkock är en av mina favoritsysselsättningar. Kanske borde man agera lite Chef Ramsay ibland? ;)

Postat av: jonna

men efter vad jag läst verkar du ju kunna laga såndär avancerad mat? eller? :)

2007-01-14 @ 19:09:51
Postat av: Fredrik

Förvisso, men det är attityden man saknar. Lite mer bitch i köket kan inte skada. Eller?

2007-01-16 @ 12:19:46
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback