hur ska detta gå?

Jag försöker hitta en dator som
1. är utrustad med det senaste av det senaste och det snabbaste och det bästa. ungefär.
2. är billig  (här börjar det bli svårt, särskilt tillsammans med punkt 1)
3. är snygg (viiiiktigt!)
4. har en batteritid som överskrivder ½timme.
 
Att kolla på datorer är inte lätt när man inte har en aning i skogen om vad alla siffror handlar om (förutom priset då, det fattar jag). Jahaja, processorhastigheten ja, det ser bra ut., men RAM-minnet var sådär. WXGA... ja det låter ju bra... grafikkoret då? Mhz, Ghz, GB, MB, Kb, RPM, hmm, jojo.
Åh fy, datorförsäljarna skulle kunna lura både skjortan och byxorna av mig. Och skorna. Jag kommer gå därifrån naken och med en dator från 1993.
 
 
I sin bekantskapskrets borde man alltid ha följande personer:
- de som kan snickra /tapetsera /dra el o.s.v.
- kockar/ matlagningsintresserade
- bilmekaniker! (om man har bil, annars kan man säga upp denna bekantskap)
- datorsnillen som gärna rensar ut virus och uppdaterar viktiga program. Och kan ge goda råd vid köp av datorer.
- blivande massör som måste få träna på någon.
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Update:
Efter lite funderande lägger jag till följande personer på bra-att-känna-listan:
- frisör. ooooh vad jag skulle behöva en sådan.
- läkare, så man får veta vad som är fel på en utan att behöva gå till ett läskigt sjukhus.

sen då?


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag kan skriva under på eldragning, kockeri, datorsnille med god kännedom om det mesta samt att jag amatörmasserar och haft en sportmassör som lärare i tillika fall.

Postat av: Jonna

ok, det låter bra. men kan jag höra av mig om jag vill ha tapetserat då? ;P eller när jag drabbas av de där jäkla trojanska hästarna som verkar gilla mig?
:D

2007-04-02 @ 16:41:43
Postat av: Fredrik

För all del hör av dig om du ska tapetsera, jag ser till att det blir extra snett och en våd i taket också! ;)
Trojanska hästar combatterar jag dock lika bra som Don Quijote slåss mot väderkvarnar.

2007-04-02 @ 20:13:50
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

hmm, nä jag får nog hitta nån annan till tapetserandet tror jag. men tack för erbjudandet. var lär man känna martin timell-typer då? eller jag har ju tid på mig, inom den närmast tiden ska jag nog inte renovera nåt.

2007-04-02 @ 22:17:17
Postat av: Fredrik

Men...sjukhus är inte läskiga utan mysiga. :)

2007-04-03 @ 16:45:06
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback