Inspiration!

Idag var det då äntligen dags för iksus inspirationsdag.
vi hade planerat in 6 pass, men på grund av ömma fötter och kanske en liiiiten brist på energi i kroppen efter några timmars skuttande nöjde vi oss tillslut med 5.
 
Tre av dem hölls av Misty Tripoli, och jösses säger jag bara. det var verkligen helt annorlunda mot alla träningspass jag någonsin varit på! efter ett tag lärde man sig att släppa lös helt och inte bry sig om hur fånig man kanske såg ut. hennes Trance Fusion Dance-pass var helt klart den roligaste träningsupplevelse jag varit med om! ojoj! :)
 
Så, nu är jag inspirerad upp till öronen, och väldigt, väääldigt öm under fötterna!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag blev frälst.. :)

Postat av: jonna

haha, du såg ut att trivas där uppe på scenen :) men ja, det var verkligen skitkul! hur gick festandet då? ;)

2006-10-22 @ 12:50:50
Postat av: Fredrik

Jag trivdes som FAN där uppe (har skrivit om det i min blogg nu)!

Festandet gick fint.. God middag, mycket skratt, gott vin, dråpliga händelser, roligt spex, härlig allsång och jättekul att sitta och prata med alla presentatörer och så. Misty är verkligen en helt underbar person med sprudlande personlighet.
Ska nog åka ned på NIKE-konventet i januari och dansa för henne igen. :)

2006-10-22 @ 14:49:56
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

okej, då ska jag in o läsa då :)
hörru det låter ju riktigt trevligt det där! har också blivit sugen på nike-konventet faktiskt... om det sen blir av att åka är ju en annan femma.

2006-10-22 @ 16:37:41
Postat av: Fredrik

Jag känner mig (förutom upp-över-öronen-inspirerad) nästan som att man når ett litet anti-klimax.

För det finns ju inga sådana typer av pass där man verkligen får uttrycka sig själv på det sättet nu bland "vardagspassen". Men kanske är det det man ska se som utmaningen, att hela tiden lägga sin passion och sitt uttryck i dansen, att inte följa instruktörens koreografi till punkt och pricka.

Sen skulle jag vilja se den instruktör på IKSU som vågar göra på det sätt som Misty gör. Kan säga att MO är den sista som vågar en sån sak (tro det eller ej)...
För mig var hennes klasser den exakta essensen till varför dans just är så roligt och passionerat.

2006-10-22 @ 17:09:16
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Alltså syftat på Mistys klasser i min sista mening, inte MO's..

2006-10-22 @ 17:10:07
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

nej det finns nog inte nån instruktör här som skulle våga göra så. här SKA träning vara på ett visst sätt... inte för att jag inte trivs med det, för det gör jag ju också! men det skulle ju vara kul med lite annorlunda klasser också.

2006-10-22 @ 19:35:37
Postat av: Fredrik

Jag skulle utan tvekan våga men å andra sidan är jag inte utbildad dansinstruktör heller.

Time will tell though.. ;)

2006-10-23 @ 08:18:42
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

men gå aerobicutbildningen här nu i november o sen kör du igång ;P kommer du använda likadant språk som henne också? och då syftar jag inte på engelskan... :) det är det nog inte så många instruktörer som ids, tänk vad folk skulle säga. :0

2006-10-23 @ 13:31:14
Postat av: Fredrik

Hihihi! Ja kanske inte exakt likadant språk men snarlikt. ;)

Ska inte gå utbildningen nu i alla fall, får vänta tills jag har blivit mycket bättre och känner mig mer "dansant". Dessutom behöver jag mitt utbildningsbidrag till annat. :)

2006-10-23 @ 20:47:25
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

hehe, bra. det var ju en av sakerna som gjorde det roligt :P man kunde ju inte göra annat än skratta åt allt hon sa.
jag var lite sugen på utbildningen, men har inte gått den där anatomi-grejen. så kaaanske nån annan gång... kanske.

2006-10-23 @ 21:32:20
Postat av: Fredrik

man behöver inte anatomi och fysiologi, den kan man få dispens från. Så du hade lätt kunnat gå den ändå. :)

2006-10-23 @ 22:47:26
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

jasså, men ska man inte ens ha läst nåt liknande iallafall? eller på nåt sätt kunna visa att man kan det..? :0

2006-10-24 @ 14:29:11
Postat av: Fredrik

Det är egentligen ett krav men man kan få dispens från det bara man går det vid senare tillfälle.

Eller så har man läst andra kurser som motsvarar det dom tar upp under anatomi och fysiologi som jag har gjort. Har själv läst fysiologi (A+B nivå) och en hejdundrans massa anatomi plus idrottsmedicin-kurser.

2006-10-24 @ 15:46:37
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: jonna

okej, det var som fan höll jag på att säga.
jag hara bara läst massa om durkheim, weber och marx, det räknas kanske inte? :P

2006-10-24 @ 23:00:56
Postat av: Fredrik

Hihi, du kan ju alltid hoppas! :P

2006-10-25 @ 00:05:33
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback