låt mig sova!

Sedan 1½-2 veckor tillbaka är jag inne i en sova-uselt-period. Jag börjar lessna på att vakna varje natt nu, det är stressande att inte kunna sova.
 
Höger arm är avslappanad. Vänster arm är avslappnad. Benen och ryggen känns tunga och sjunker ner genom madrassen. Pannan slätas ut. Käken slappnar av. Lååångsamma andetag. Varför sover jag inte?! Hungrig. Vad är egentligen boullabaisse för någonting? SOV NU! Måste boka tvättstuga. Fan, nu har jag legat här i 1½ timme. Hur var det nu... armarna är avslappnade...
 
 
Sedan vaknar man på morgonen och är inte alls utvilad utan det känns mer som om man skulle behöva sova ett dygn till för att ta igen all sömna man missat. Sist jag frågade efter trick för att somna fick jag höra att det inte fanns några. Så jag ska väl inte göra det igen.
 
Men jag skulle behöva nåt knep.
 
(och jag vet att den kursiverade texten blir skitful och svår att läsa.)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Lyssna på meditationslåtarna från Misty Tripolis hemsida. Jag blir harmonisk från topp till tå av dessa.
Fast sömnproblem har jag inte heller. Somnar oftast innan huvudet har nått kudden..

Postat av: Jonna

Mistys berömda meditationslåtar ja :) kanske vore nåt.

2006-11-27 @ 08:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback