rädsla för mat

jag hade så trååååkigt så jag for iväg till ett step dance-pass. det var mycket roligare. och jag fick inviga mina nya fina träningsskor. ojoj vilka hopp jag kunde göra med dem på fötterna.
 
på vägen hem var jag stressad eftersom tvättiden hade börjat en kvart tidigare, men jag var tvungen att springa in på ica och handla. frysta kycklingfiléer fanns i tre olika förpackningar; det svindyra märket, euroshoppers läskiga och en som jag inte riktigt visste vad det var. den tog jag.
när jag kom hem visade det sig att det var euroshopper det också. ve och fasa.
- släng den! sa mamma när jag senare pratade med henne i telefon.
- den kan ju inte ha kostat så mycket!?
 
huh. jag ska ju föreställa fattig student, slänga ett kilo kycklingfilé?!
nej så nu har väl jag salmonella, fågelinfluensan, hepatit b och fibromyalgi. samtidigt.

Kommentarer
Postat av: Amir Sariaslan

Hur smakade det då? :) Euroshoppers glass brukar vara okay - resten av produktsortimentet bör man helst inte ens diskutera.

Postat av: Anonym

Jag köper alltid ES-kyckling, för att den blir inte lika torr som dom dyrare... Och än så länge mår jag bra! =)

2006-02-06 @ 18:19:58
Postat av: kyckling

Lyd din mor. Det finns en tanke med att inte köpa euroshoppers varor – som att produkterna oftast har fått rulla många mil innan de når din butik. Att mängder med avgaser släpps ut i inandningsluften, och att de inhemska varorna, som oftast är bättre kontrollerade, blir utkonkurrerade.
Så har du råd: köp mat som produceras när dig.
Lät det inte vettigt?

2006-02-06 @ 18:57:18
Postat av: jonna

oj, euroshoppers glass, det var också modigt :) men deras krossade tomater tror jag faktiskt att jag brukar köpa... och kycklingen smakade superbt :D

och att det finns nån som överlevt massa ES-kyckling känns lugnande :)

ja, det lät otroligt vettigt.

2006-02-06 @ 20:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback