inte utan mitt lypsyl!

alltså är det någonting jag är beroende av så är det lypsyl.

jag måste ha ett brevid mig när jag sover.

jag hjärta lypsyl.

 

när jag inte har tillgång till det blir mina läppar torra och nariga som sandpapper och svider något djävulskt.

så blev det idag, och jag stod nästan inte ut. det sved så jag höll på att börja grina.

nåja, nästan iaf.

 

när jag sedan fick lunchrast sprang jag genast och skaffade ett nytt.

och sedan satt jag och överdoserade i fem minuter.

som för att ta igen allt jag missat.

...mmmm...

 

det är tur att lypsyl inte är särskilt farligt.
men jag undrar om det går att bli kvitt begäret..


Kommentarer
Postat av: Kaisa

Tjena tjena! Vet inte riktigt hur jag hittade hit men jag hittade hit iallfall.....Du....det GÅR INTE ATT BLI KVITT LYPSYLBEROENDE!!! LOVAR! Jag har testat måååånga gånger.
E lika beroende som du, behöver dock inte tvunget vara just lypsyl. Det funkar med vaselin,lägglans ja allt som liksom kletar!=) //Kramen

Postat av: Mystica

Följer din blog. Du skriver bra. Jag är också lypsylberoende. En gång fick jag spendera en hel natt utan lypsyl! Det var den längsta natten i mannaminne. Jag hade på smör, det var det enda kladdiga jag hade. Det fungerade inte alls. Sen när jag väl fick tag på lypsyl satt jag och smorde in och smorde in och smorde in. Nu har jag ett tiotal lypsyl utspridda på strategiska ställen. Alltid ett i närheten.

2005-06-29 @ 21:53:23
URL: http://spaces.msn.com/members/mysticaL0V3/
Postat av: Fia

Jag är precis lika beroende som du. Jag går hellre ut naken än utan mitt Lypsyl. Undrar om det finns någon förening i stil med Anonyma Lypsylister??

2005-06-30 @ 13:44:19
URL: http://www.lilithdark.blogspot.com
Postat av: Karin L

shit jonna, det där är farliga grejjer ser jag. starta en stödgrupp vettja!

2005-06-30 @ 19:53:56
Postat av: Jonna

ojoj jag var visst inte ensam om det här.
kajsa: nej andra grejer funkar inte lika bra! men det går kanske an i nödfall.
mystica: ja jag kan också vakna mitt i natten och ha akut lypsylbehov. men smör? :)
fia: jadu, om inte så skulle det nog behövas...
karin: jepps, är du med? :)

2005-06-30 @ 20:55:30
Postat av: Lippa-luppa å helosanberoende

Joinar gruppen som är lypsylberoende...I min närhet så finns det alltid en lippa-luppa. Sätter in en i kuddfodralet - så att jag lätt kommer åt den när jag vaknar på natten. Fick panik när jag var på resandefot - lypsylen hade smält i värmen. Lånade syrrans Labello - det funkade inte! Är även beroende av helosan - ingen annan handkräm duger.

2005-07-08 @ 10:23:08
Postat av: bobban

Jag är också beroende som fan, hittade en sida för anonyma lypsyl beroende. Enjoy
http://www.kevdo.com/lipbalm/home.html

2006-04-20 @ 18:39:14
Postat av: Mini

Jag håller helt med er, jag klarar mig inte utan mitt lypsyl :| så fort jag är av med det, så får jag panik :|

2007-02-20 @ 18:37:02
Postat av: J

hittade hit genom att jag sökte på goggel "lypsylberoende" och hamnade här. Jag får verkligen PANIK om jag inte har mitt lypsyl med mig har det i fickan på jobbet och har jag det inte får jag som att det kryper i kroppen på mig å jag MÅSTE ha ett lypsyl. Kan inte sova utan att ha den i kudden och det är inte det att jag är torr om läpparna är bara behovet av att ha den, plus att jag andvänder den mkt när jag blir nervös.. URSCH för lypsyl vill bara bli av med det. hahahha

2007-03-03 @ 00:36:07
Postat av: a

var nyligen på en föreläsning om lypsyl där jag fick lära mig att lypsyl är en produkt som gör att läpparna slutar fettproducera själva, vilket gör en beroende av det. folk som aldrig använder lypsyl har heller inget behov av det just för att deras läppar fettproducerar själva. tvinga er till att inte använda lypsyl så blir ni av med beroendet eftersom kroppen hittar egna lösningar.

2007-03-03 @ 09:44:14
Postat av: Anonym

Jag har också ett VÄLDIGT stort lypsyl problem. Det funkar att vara utan det kanske i skolan och så, då man inte tänker så mycket på det. Men när jag är hemma då måste jag ha ett bredvid mig hela tiden. Ungefär var 10nde minut smörjer jag på. Använde upp ungefär 4 st lypsyl tuber förra veckan.

puss

2007-05-06 @ 14:58:35
Postat av: Linus

shit ni är sjuka jag har inte andvänt lypsyl på 5-6 år av just den anledningen att jag inte vill bli beroende... era läppar kommer sluta producera eget försvar mot läpptorrhet... nu slösar massa pengar på era kära lypsyler som i sin tur gör problemet värre... en minst lika vidrig industri som tobak =P

http://Greenwing.bilddagboken.se/index.php?main=L3Avc2hvdy5odG1sP2lkPTExMDQxNzE1NCZ0PTExOTMwMDQwMDEmY3VycmltZz0w

2007-10-22 @ 19:17:57
URL: http://greenwing.deviantart.com
Postat av: Jocke

sökte också på lypsylberoende på google och kom hit. har använt lypsyl många många år lätt över 5 år. har förstått att det är oljan i lypsylen som gör att läpparna inte kan producera sitt eget fett eller hur det nu var? smetar på lypsyl flera gånger i timmen året om. går inte vara utan helt bananas om man tänker efter! och som kille blir det värre ibland måste man smyga med med det, ser ju inte klokt ut om man tar up en lypsyl hela tiden. detta är inget att skämta om!!1 hur blir man av med beroendet?? tips? ska tydlingen finnas någon bra sida om just lypsylberoende finns den kvar???

2007-12-09 @ 19:46:25
Postat av: Chuck

Jag vill
bara säga att jag känner med er, jag har själv varit nere i träsket som ibland gått över till oanade gränser...en dag upptäckte jag mig själv smörja in mitt ollon med lepsyl men oj vad det inte var så skojjigt...sved i dagar!!!

PS. stavas det mitt eller min lypsyl? Enjoy =)

2008-01-18 @ 03:07:55
Postat av: Martin

Jag har samma problem. Har vart beroende i 7 år. Dåligt fan.. Då är det ju meningen att man ska bli beroende så dom ska få in pengar hela tiden. Nåja nu fan ska jag pröva igen. Ska hålla mig borta från lypsyl för alltid nu. Vet att det inte kommer gå.. kanske håller en dag max två :(

2008-03-10 @ 18:57:39
Postat av: Oskar

Man borde köpa typ bedövningssprutor o köra in i käften. De varar typ 3 timmar, så tar man sånna hela tiden då slipper man smärtan.

2008-03-10 @ 18:59:41
Postat av: Yvonne

Är också beroende. Har ca 10 st Lypsyl utplacerad i lägenheten så jag snabbt kommer åt..............

2008-04-07 @ 15:50:06
URL: http://vonsans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback