smittad.

Svininfluensan i all ära, men det finns nog en pandemi som är snäppet värre; Farmville
Det gör ju människor alldeles ofokuserade på skola/jobb och får en att tappa verklighetsuppfattningen helt. 
 

  
För bara två veckor sedan mobbade jag "farmvillarna" för att de slösade bort sin tid på rent nonsens. Sedan övertalades jag att testa och blev då utsedd till världens största tönt av Helena och Evve. Och nu är det de som planerar sina dagar efter när det är dags att skörda risfälten, plöja upp jorden, odla ananas och mjölka kossor. Ja smittorisken är verkligen hög.
 
Det värsta med smittan är att man blir så sjuuukt nördig. (det är knappt så jag vill skriva om det..)
 
För ni skulle bara veta hur man planerar! Nu är det strax dags för mig att sova, därför odlade jag aloe vera som är klara att skörda efter 6 timmar. Alltså kan jag göra det direkt på morgonen och sedan plantera nytt.
Jeeeses! 
 
Jag har bekanta (inga namn nämnda) som ringt hem till sambon för att be den logga in och skörda när hon/han själv varit upptagen med skolarbete, men inte kunnat släppa tanken på grödorna som kunde förstöras.
 
Och i morse funderade jag starkt på att ringa och väcka Helena så att hon skulle kunna logga in och adoptera den rosa ko som hade gått vilse och hamnat på mina ägor. En rosa ko! Som ger jordgubbsmjölk! Men då kände jag mig lite väl nördig och nöjde mig med att skicka ett sms.
(Ja, hon hann få kossan. Och ja hon blev glad över den.)
 
Men liksom svininfluensan går denna sjuka nog över. Jag kommer nog snart låta mina bomulls- och risfält torka ut, glömma fåren och grisarna, lämna elefanterna åt sitt öde och låtsa kossor stå med sprängfyllda juver. Frågan är vad jag ska göra med att ledig tid jag kommer få.
 
Nå jag hinner nog fundera ut något, för innan jag släpper det helt vill jag köpa ett hus, en trädkoja, en skördare samt adoptera en alldeles egen rosa jordgubbs-ko.

Kommentarer
Postat av: mum

djiiisus. detta påminner om tidiga 90-talet då alla ungar skulle ha Tamagotchis, som skulle matas och daddas. vissa föräldrar fick t.o.m. natta och läsa sagor åt dessa overliga liv. lektioner blev splittrade när eleverna plötsligt, en efter en, var "tvungen" att ge sina adoptivbarn mellanmål. lärarna slet sitt hår, och ämnet var givet på föräldramöten.

Och nu är du åter där!!!

2009-10-11 @ 10:17:03
Postat av: Jonna

ja men jag hade ju aldrig nån tamagotchi (väl?) och måste därför ta det nu istället. Var glad att du slipper ta något ansvar över mina kor.



undrar varför folk tycker det är så kul med sånahär fejkade liv och världar, sims är ju t.ex. ett av världens populäraste spel. för att man har mer kontroll där? för att det inte gör så mkt om det går åt skogen? eller är det helt enkelt samma sak som att leka med dockor eller turtlesfigurer? jag vill göra en sociologisk studie...

2009-10-11 @ 11:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback