suck

jag har just skaffat mig två nya ovänner, mitt hår och systerns plattång.
aaaarrrhhhgg.
hur svårt kan det vara att få det rakt?! jo jäkligt svårt visade det sig. topparna vill bara inte, de har gått samman i en pakt och vägrar ge med sig. de vill inte ens förhandla om saken.
skulle vara mycket lättare att plocka fram locktången istället..

År 2005

En snabb sammanfattning av 2005
 
årets förändring: flyttade till umeå för att plugga
årets nervösaste: första tentan. huh. hjärtklappning och kallsvettning.
årets bästa: kom igång med träningen igen. oj så skoj!
årets värsta: världens bästa morfar dog
årets frukost: havregrynsgröt. vaaaarje dag. man kan faktiskt lessna.
årets lunch: knorrs pås-soppor. mmm.
årets tv-program: OC! och desperate housewives förstås. och floorfiller. och...
årets gulligaste: helt klart de här små valparna
årets jobbigaste fysiskt: forza!
årets missbruk: lypsyl, som tidigare år alltså.
 
Men fasikken. jag kommer ju bara ihåg senaste halvan av året. har ingen aning om vad jag haft för mig under vårterminen. nåja.
Gott nytt år!


ett liv?

har haft så viktiga saker för mig så jag inte ens hunnit läsa bloggar på nån dag. shit. men jag har ju varit tvungen att kolla på OC. R har suckat högt när jag sattit igång ännu ett avsnitt och mamma tyckte att jag borde skaffa mig ett liv istället.
nåja.
de förstår sig inte på god underhållning.
 
valparna växer så det knakar.
jag vill ha nåt kul att göra imorgon.
min hals är ond.


trötter

ååh gud, har just ätit mackor med lite för mycket tsatsiki på. det ångar vitlök ur öronen på mig.
nå, riktigt gott var det.
 
har varit helt slut hela dagen idag. var ut med hundarna två gånger inatt. sen fick valparna för sig att busa några gånger. och äta lite skulle de också. gäsp. jag måste ta ledigt nån natt snart.
har dessutom hört rykten om att jag måste städa här imorgon, det är valpköpare påväg och herre jesus om de skulle se att vi har lite julstökigt här. det går ju verkligen inte för sig.
 
mmm, ris ala malta är bland det godaste på hela julen.

dan efter dan efter dopparedan

stadt igår var kul. och trångt. men det ska det ju vara på juldagen!
och det var men heeeej är du här -kram-kram- hur är allt? haha ojoj. vi ses.
tusen gånger.
 
vaknade imorse och det kändes seriöst som om någon klämt mitt huvud i en dörr eller något. ajj. till på köpet verkade någon av grannarna ha fått ett trumset i julklapp och var därför tvungen att sitta och slå på det i flera timmar. hade sån lust att gå över och hoppa sönder skiten.
nej oj förlåt, det är jul, man ska vara snäll.
 
ska nog lägga mig och läsa.

blååååås

sitter och försöker få nagellacket att torka.
röda naglar har jag. blodröda.
kan inte riktigt bestämma mig för om det ser klokt ut eller inte. jag förknippar mest rött nagellack med gamla tanter. så det kan hända att det blir till och plocka fram aceton om en kvart eller nåt.
 
nej nu ska jag blåsa så jag blir yr i huvudet. det måste torka NU! mitt hår är blött och oborstat, och jag ska vara klar om mindre än en timme.
tjo!

god jul!

det var lite konstigt att inte fira jul med kusinerna, vi har suttit hemma och kollat på tv istället.
och vi åt så mycket godis så det nästan inte rymdes någon julmat. men att inte äta julmat på julafton är ju otänkbart och nästan brottsligt, så vi pressade i oss lite trots lätt illamående.
 
imorgon vill jag läsa da vinci koden, se på massa avsnitt av OC och desperate housewives, göra lite skolarbete, förbereda mig inför hela-huset-gungar-kvällen, hälsa på hos farmor och syster, busa med valparna samt lära mig spela poker.
vet inte riktigt hur jag ska hinna med det bara. nåja, jag har många lediga dagar på mig ännu.
 
cirka 5 minuter kvar av julafton nu, god jul på er! :)

dan för dan.

vi har just avslutat en omgång TP. det är tur att vi bara spelar det 1-2 ggr per år, fy sjutton vad lång tid det ska ta! jag och amanda (som lekte drottning silvia) gick ut starkt och tog ledningen. tyvärr slutade vi sist. nåja. 
 
imorgon är det god jul och kram och puss och tack-så-mycket-för-grytlapparna och ta-lite-mer-mat-nu.
det kommer bli en konstig jul, första vi firar bara med familjen. vi brukar alltid vara med kusinerna och dem. nå, vi har 5 valpar istället.
hej.
 
___________________________________________________
jo, kan nån berätta för mig som är obildad (förlorade ju i TP...) och inte verkar ha någon kunnig person i min omgivning vad det är man ska doppa i vilken gryta..? det låter äckligt.

vilken show!

tidigare skrattade jag lite åt att de skulle visa victorias secret's modeshow på tv. för lite fjantigt lät det ju faktiskt..
men jag har just kollat hela showen. ojoj, det var riktigt kul! 
 
tur att vi bara hade kvar de äckliga mörka aladdin-chokladbitarna här hemma. att sitta och proppa i sig godis och sen kolla på lättklädda och pinnsmala tjejer är inte bra för självförtroendet eller kroppssynen eller vadsjuttonsomhelst.

zzZzzZz

ojoj vad skönt, tänkte jag när jag vaknade. selma behövde inte gå ut den här natten, ja förutom vid ett-tiden då, men då hade jag ju nästan inte ens hunnit somna.
men selma ville visst ut, jag var bara så trött så jag inte vaknade när hon skällde åt mig. pappa fick ta ut henne istället.
jag var visst ingen bra hundvakt.
 
usch det står en aladdinask här brevid mig, måste nog gå och borsta tänderna för att kunna stå emot... att borsta tänderna ofta är nog ett bra bantningsknep. har man ren och fräsch mun vill man inte äta nåt.


usch

jag känner mig sjuk, halsen är tjock och huvudet tungt. fryser.
men det kanske beror på att jag inte sovit ordentligt senaste nätterna,
fick gå ut med hundarna två gånger inatt, och kolla till valparna tusen gånger. det behövs väl kanske inte egentligen, men jag är paranoid och tror att nån ska klämmas ihjäl eller bli utan mat eller nåt.
 
ska krypa ner under filten i soffan och fortsätta läsa "den röda vargen" av liza marklund.
och sova lite.

fy för gym

Drog med mig mamma till nautilus idag. och fyyyy vad tråkigt det är att träna på gym! men jag måste ju göra nånting, kan ju inte sitta och proppa i mig choklad HELA lovet. förövrigt märkte jag att mitt kort visst gått ut för bara nån dag sen. ajjdå. jag hade ju för mig att det iaf skulle hålla till mars eller nåt. 
  
 dagens fråga: hur kan så underbart söta valpar orsaka sådana otroligt hemska lukter?! för det doftar inte alltid viol i mitt rum nu. nå, det är väl mer synd om selma som måste tvätta dem och slicka i sig allt. huh.

haparanda!

äntligen hemma! :)
 
här hade de inte mycket till julstämning, så jag och systrarna bakade lussekatter.
stinas såg ut som bajskorvar
amanda gjorde S som var snurrade extremt många varv
och jag gjorde förstås exemplariska lussekatter.
 
sen skulle vi göra knäck också, men jag är lite orolig att de blev misslyckade. de verkar inte vela stelna. VARFÖR?! smeten kokade ju över en timme, och jag gjorde kultestet och allt. nåja. får väl nöja mig med att lussekatterna blev bra då...
 
nu åter till valplådan. de är så fiiiina! :)

nedräkningen..

Den här nedräkningen som jag sett på flera ställen nu verkade kul, jag vill också!
(och jaaaa, jag har tråkigt nu...)
  
10 saker jag gör varje dag
- klär på mig
- äter gröt (nästan varje dag iaf...)
- läser massa bloggar
- suckar över att jag borde färga håret..
- lyssnar på musik
- har lust att träna aerobic
- speglar mig
- pratar i telefon
- slökollar på tv
- diskar
 
9 saker jag ser fram emot
- sova.. jag är så trött!
- att få åka hem imorgon!
- ...och se de små valparna! (ja ok, resten av familjen också förstås)
- julafton
- julmat!!!
- nya oc-avsnitt
- sociologi nästa termin
- sommar och sol
- dagen då jag vet vad jag vill göra med mitt liv.
 
8 saker jag har på mig dagligen
- nattlinne
- underkläder
- myströja
- mysbyxor
- ansiktskräm
- halsband
- träningskläder (nästan iaf..)
- mössa och vantar
 
7 saker som irriterar mig
- folk som pratar med mat i munnen! (eller smaskar/knaprar/sörplar o.s.v.)
- att det bara är dåliga tv-program på helgerna. (VARFÖR?!)
- otrevliga människor
- folk som inte lyssnar
- förkylning
- när det är stökigt
- prasslande godispåsar bakom en när man är på bio
 
6 saker som jag rör varje dag
- mig
- min säng
- datorn
- dörrhandtag
- mobiltelefonen
- kläder
 
5 filmer jag kan se om och om igen
- Yrrol!
- de gamla star wars-filmerna
- sällskapsresan
- Bert-avsnitten.. räknas dem?
- kommer inte på!
 
4 personer jag vill spendera mer tid med
- då säger jag min familj eftersom jag inte sett dem på läääänge. så mamma, pappa, stina och amanda.
 
3 låtar jag lyssnar på just nu
- Agnes Carlsson - Right here right now
- Timbaland & Magoo feat. Raje Shwari - Indian flute (från funken :P)
- Imogen Heap - hide and seek
 
2 band jag har sett live
- Sonata Artica... (visst var det dem..?)
- Carola (band och band...)
 
1 person jag kommer att spendera resten av mitt liv med
- mig själv iaf.

uuuuh

ja, jag skulle ju absolut INTE missa dagens body balance-pass, men det börjar om cirkus 35 minuter och jag har avbokat min plats. av någon konstig anledning känns det inte som om jag har särskilt bra balans idag... tokigt.
 
och jag fattar inte vad som hände igår.. jag har nog blivit allergisk mot köttbullar och prinskorvar tror jag, för jag mår riktigt dåligt idag. mystiskt.
 
nej nu ska jag och sandy ta en promenad för att kompensera det uteblivna bb-passet.

hej tomtegubbar

ikväll blir det julfest, ojoj :)
jag och sandra har laddat upp med godis. var tvugna att testa några godisar på vägen hem från ica också... bara för att kolla att de inte var äckliga/giftiga/gamla...
men det får inte bli ALLTFÖR sent ikväll, body balance passet imorgon klockan 10 får man inte missa. blir ju mitt sista innan jullovet.. buhuu.
 
men innan julfesten blir det tomtecombat. jag har ännu ont i armarna från forzan så vi får se hur det går. en och en halvtimme är det till på köpet.

god morgon

trevligt uppvaknande jag fick imorse,
kände helt plötsligt att något brast i näsan och sen kom the näsblod of the year. uäk.
och ja sandra, there was blood all over the place (vet inte om någon annan fattar att det var lill-erik som sa så...)
 
så nu har jag fått en ny fobi, tänk om man skulle få näsblod mitt under ett träningspass. besvärligt. men ok, inte lika besvärligt som en spyattack kanske. vilka otroligt normala funderingar jag har.

forza

Jag och sandra testade på forza idag.
och det var verkligen jobbigt som tusan! (men ja, skitskoj också)
 
var rädd att jag (p.g.a. svettiga händer) skulle tappa greppet om träsvärdet och svinga iväg det i skallen på nån. höll därför krampaktigt fast i det, vilket förstås ledde till att mina fingrar höll på att dö efter några minuter.
armarna bara skakade och jag svettades som en jag-vet-inte-vad.
men det var tufft, man kände sig lite som Uma i Kill Bill :)
 
fast imorgon kommer jag vara invalido.

WEEEE! :D

Vi har skickat in uppsatsen!!
*jubel*
okej.. nu ska väl handledaren påpeka lite småfel och sånt som vi måste rätta till,men iaf. 
jag är så glad så glad. lyssnar till och med på MA Numminens "Jag har sett fröken Ellen i badet" för att den melodin känns mest passande just nu (OBS! dock inte texten). fråga inte varför jag har en låt av herr MA. Numminen på datorn.. (Sandra..?!) 
 
och lucia är det idag. jag har lärt mig var som menas med tunga fjät, stuva, lusselelle och sol´n förlät (eller var det kanske förgät? tusan jag minns inte!). såg ett luciatåg med FEJKLJUS på tv och blev sugen på att sjunga luciasånger. och om inte jag och sandy råkat äta upp lussekatterna i söndags hade de passat utmärkt idag..
   
vi har skickat in uppsatsen!
 
fick fint besök idag. firade med att lämna honom här hemma och fara till IKSU för lite aerobic.

jo, sa jag att vi skickat in uppsatsen..?!

dagens nyheter

Det händer inget roligt och särskilt nuförtiden, vi går till skolan, skriver lite på uppsatsen och sen tränar vi. och så äter vi, ofta. min mage tycker om att skrika högt annars. japps.
så egentligen är dessa inlägg helt onödiga. ni kan läsa samma inlägg varje dag istället.
 
Men om jag ska gå in på detaljer så kan jag berätta att vi körde aerobic moves och sedan step bas idag. och jag bröt inte ett enda ben trots alla skutt på lådan. men jag har funderat lite på hur jag skulle göra OM jag snubblade och bröt benet på ett pass, det är knepigt.
 
På vägen hem från IKSU körde vi chicken race - till att börja med med en cyklist. sedan tuffade vi till oss lite och utmanade en buss också, den svängde.

11 december är det idag

idag har jag nästan slagit världsrekord i att inte göra någonting.
 
halvlåg här i soffan med datorn i famnen i några timmar, funderade på att följa med ut till strömpilen en sväng men njääää, orka. så jag låg kvar nån timme till.
sen var jag och sandy visserligen på body balance. jag hade tyvärr ingen balans alls.
 
floorfiller-finalen var spännande, men jag hade föredragit en annan vinnare. eller vinare. nejtack förresten.
men det blev ännu bättre med lussekatter, pepparkakor, julmust och knäck.

sura små tanter

det var inget body balance pass imorse, jag sörjer ännu lite. har istället varit onyttig med pizza och godis.
 
var in till stan och köpte inte en enda julklapp. attans.
men vi åt årets godaste macka på ett trångt litet fik och fick se en pälsklädd snofsig liten tant med näsan i vädret tränga sig förbi en mamma som försökte komma fram med barnvagnen.
- ursäkta kan du vänta ett tag? frågade mamman
- nej, sa snoffsan surt och trippade iväg till ett ledigt bord.
om jag blir sådär när jag bli gammal - skjut mig.
 
surtant nummer två var hon på mias lustgård som inte kunde slå in en julklapp för att det var rea på den. bra service, verkligen.


OC-feber

Åååh, jag är alldeles till mig. har suttit hos sandy i några timmar och kollat första fem OC-avsnitten från tredje säsongen. det är så bra så ojojOJ! jag vill ha mer!
nu borde jag sova, måste ju upp till julkalendern.

julgodis :)

vi har gjort knäckelibräck.
kajsa och sandra fick grisa och försöka få ner kletet i formarna medans jag satt och åt allt som hamnade utanför. hade förätit mig på det innan allt var klart. sen åt jag lite till.
huh.
 
nu ska jag lägga mig och läsa en bok. det ni! det var faktiskt ett tag sen jag hade tid att läsa något som inte har med skolarbete att göra... förutom en sisådär 375 bloggar förstås.
 
god najt.

snaaaart träning

snart dags för aerobic funk, äntligen!
jag och kajsa skulle testa att skriva hemifrån idag, det gick väl inte nå vidare bra får jag erkänna.
 vi har ätit, kollat lite på tv, funderat över var händerna ska vara placerade när man gör armhävningar, svamlat och förberett oss inför träningen i flera timmar.
så imorgon blir det skolan igen.
 
dagens stora problem:
kan man träna med löst hår..? eller kommer folk tro att man tror att man är med i nån skönhetstävling? :P ojoj vad man måste bry sig om vad andra tycker, jo jag vet.
 
uuh, fyra timmar långt laguna beach-maraton på tv. det är så spännande så jag biter av mig fingarna. inte.

julgott :)

Ikväll har jag druckit glögg och julmust och ätit både lussekatter och pepparkakor.
Det är bara den där knäcken som saknas, men det försöker vi oss kanske på imorgon..?
Men blirinte kastrullen helt omöjlig att få ren efteråt? det skulle ju vara årets katastrof, hur skulle jag då fixa morgongröt?!
och usch vad det kommer kleta och grisa. att få ner knäcksörjan i de där minimala formarna är ju inte  att leka med. sen välter de. huh.
 
Ge mig en svårknäckt nöt,
sötare gröt,
djupare dopp i grytan,
glittrigare glim,
grötigare rim
och mer Arne Weise i rutan.
Jag vill ha rymligare säck,
segare knäck,
fetare fläsk från grisen,
krimsigare krams,
längre långdans
och raskare räv på isen..


Ich bin Naomi?

jag ville också kolla vilken kändis jag var lik.
efter några försök utan resultat kom den fram till att det var Naomi Watts.
 
haha
 
Ja.. vet inte riktigt hur likt det var. men såhär ser vi iaf ut ihopklippta.
jajaja jag vet, det ser inte klokt ut, men jag orkar inte trixa.
___________________________________________
 
Update:
men satan-i-gatan, det var ju det där med att mina länkar VÄGRAR fungera.
http://www.myheritage.com/FP/Company/tryFaceRecognition.php?s=1&u=g0&lang=EN&restore
där har ni en något längre, men förhoppningsvis fungerande, länk.

yes!

Åååh nu känns det som om det börjar lossna med den här uppsatsen, skönt! tänkte försöka bli klara under nästa vecka så man får fara hem sen :)
fick reda på tentaresultaten igår, hade klarat den. puh! omtentan kommer väl hamna sådär lägligt kring den 23:e eftersom lärarna var såna jäkla sölkorvar med att rätta. nå, jag slipper ju.
 
har just ätit den största portion pasta med tonfiskgegga världen någonsin skådat. en lussekatt skulle sitta fint som efterrätt :)

afrodance

Vi har testat på afro dance, haha. det var värsta kul.
barfota svepte vi som vinden i trädkronorna, plöjde oss genom det högra gräset, stampade jordgolv och sådde på åkern. ojoj man kände sig verkligen som nån inföding i afrikas djungel. det var bara bastkjolar och krigsmålningar som saknades.
 
nu ska jag duscha och sedan lägga mig för att sova. måste orka upp till julkalendern imorgon :)


en tröttis :)

tröttis
 
ÅÅÅÅH, alltså nu måste jag verkligen börja tokjobba på uppsatsen så jag får åka hem till den här sötnosen :) synd att det inte går så bra just nu, vi har liksom kört fast.
 
borde byta om, har ett jul-gott-och-blandat-pass att gå på strax. ska bli ruskigt skoj! :)
tjo!


träningsvärk och tvätt

Alltså jag har skaffat mig träningsvärkarnas träningsvärk nummer 1.
jag har så ONT. i benen, i armarna samt nästan hela ryggen. är det verkligen träningsvärk?! och kan det inte gå över snart? har ju ett 2 timmars special-aerobicpass imorgon. jag kommer dö där.
 
snart floorfiller, måste till tvättstugan först.
jag undrar hur många som skulle godkänna våran tvätt-teknik. vi kör en maskin 40 och en maskin 60. färger och sånt spelar verkligen ingen roll alls. om ett tag kommer nog alla kläder ha ungefär samma färg.
 
nå, då matchar ju alla kläder iaf.

julklappar :)

Nu har jag äntligen kommit igång med julklappshandlandet, skönt! men efter nån timme på stan var jag ganska trött på att bära omkring på 10 kilo tunga kassar. så vi åt onyttigt - men gott- på max och sen gick vi på bio och såg Harry Potter.
hade jag orkat hade ni fått se bilder på våra julkort-de-luxe som vi pysslade ihop igår. ojoj. så fina julkort har jag aldrig gjort förut.
 
jag har träningsvärk och ont i hela kroppen. imorgon måste jag nog vila.
god natt.
 

YO!

Vi har varit på funk, där ska man dansa häftigt.
När man dansar häftigt slänger man sig ner på golvet och glider fram på ena knä´t.
 
Så här efteråt är det inte så himla häftigt längre - mitt knä är ont! och blå-lila.
 
Nu ska vi se på floorfiller, de dansar nästan lika coolt som vi gjorde.

1:a december!

Hej.
Jag är tjugo år gammal och hade mobilen på ringning klockan 07.10 så jag inte skulle missa första avsnittet av julkalendern.
tyvärr var jag så trött så jag inte riktigt kommer ihåg vad som hände, men det var en korvkiosk där nånstans + en mamma som lät väldigt illa.
   
åo nooo, kom just på att jag inte öppnat första luckan i julkalendern som jag fick från favvo-ica.
katastrof!