f*n...!

Inte en bra idé:
Hmm, under tiden den här soppan kokar upp här på spisen hinner jag gå på toa, och börja packa träningskläderna, och oj den där blomman ser ut att behöva vatten, undrar hur det är med blomman i sovrummet... men vad är det som fräser där i köket?
 
Nu luktar det lite bränt här inne och spisen är täckt av soppa.
Könet är tydligen inte det enda som avgör simultankapaciteten.

tips?

Hörrni, jag behöver tips på låtar som är bra att springa till. För jag ska ju bli en såndär som springer, och som tycker om det. Och den här förvandligen kommer gå sååå mycket lättare om jag har bra musik i öronen.
Så hilfe, bitte.
 
(och inom en snar framtid måste jag ta mig in till stan och köpa ben&jerry's-glass. måste! jag har varit allt för dålig på att äta glass de senaste veckorna. fyskäms)

äntligen

Opponeringen är över och jag grinade inte alls. Pust. Nu borde jag förstås sätta mig och ändra det som de inte var riktigt nöjda med, så jag får lite sommarlov nångång. Men jag tar det imooorgon ist. Sedan när allt är klart så har jag alltså skrivit en c-uppsats som duger för universitetet... jag trodde det skulle vara svårare (eller vafan jag är ju inte godkänd ännu).
 
Jag vill iväg och träna.


gnälla, gnälla

Mina grannar tycker det är helt ok att spotta snus i trappuppgången. Det tycker jag är fräscht. Och tidigare hade nån skalat en mandarin och spridit ut skalbitarna i hela trappen. Tror jag ska ta ett steg närmare titeln som husets gnälltant och sätta upp lappar vid ingången. Typ "din mamma städar inte här". 
 
Ok, jag överdriver som vanligt. För det mesta är det rent och fint. Men snus är äckligt, iaf om man riskerar att trampa i det.
 
(Oh, ett nytt nummer av fitness magazine dunsade just ner genom brevinkastet. hejdå.)

run Forrest, run!

Idag var det dags för vårruset här i Umeå. Var jag med i år? nope. Men jag haaaar ju redan en medalj från förra året (anteckna gärna det). Dagen till ära tycker jag iaf att vi firar med ytterligare ett klipp med Tiffany Persson (och ja, jag kände mig också lite som en spermie när vi sprang).


jag förstår inte

image133
 
Okej, förlåt men vad är grejen med att betala cirkus 350 kronor för ett armband som ser ut som en tunn hårsnodd från HM...?
 
... det finns kanske en orsak till att detta inte är en modeblogg? Jag förstår mig kanske helt enkelt inte på sånt?

...

Usch idag hade jag en dålig träningsdag. Mådde illa och hade inga krafter alls när jag kom till iksu. Fick sätta mig och vila ett tag mitt i passet och var överlag en dååålig passdeltagare. Förlåt. Sedan skippade jag gymbesöket som jag hade planerat in. Tar det imorgon ist.
 
Och imorgon är det även dags för opponeringar. Snart borde jag bli lite nervös tycker jag. Snälla snälla var inte elaka med mig, då börjar jag grina. Men f*n vad skönt det ska bli att få den här c-uppsatsen ur världen!

receptblogg

Min bästaste bästa frukost just nu består av:
1 dl havregryn (sjäääälvklart fiberberikade)
2 dl vaniljyoghurt/ skogsbärsfil/ något liknande (sjäääälvklar helt utan socker och fett och allt)
Hallon och blåbär (sjäääälvklart plockade ur mina egna odlingar på balkongen... eller frysta från ica)
 
Och så blandar man ihop havregrynen och yoghurten/filen kvällen innan och låter den stå i kylen under natten. Värm blåbären och hallonen i micron och häll dem på geggan. Ät med liten sked så det räcker länge :P
 
Gott! och bra eftersom jag inte längre klarar av att äta vanlig havregrynsgröt på morgonen utan att känna mig illamående. Förut var ju gröt bland det godaste som fanns (ok, lätt överdrift), men man lessnar tydligen efter att i stort sett ha ätit samma frukost i nåt år.


knasigt

Alltså jag har lääänge undrat över hur det kommer sig att jag när jag försöker fota mig själv alltid ser jättekonstig ut på bilderna, trots att jag står vid en spegel och försöker få det att se bra ut (eeeh, jo jag har testat. Du har också. Försök inte). Fast det ser bra ut i spegeln blir det bara knasigt på korten. Mycket mystiskt.
Här hittade jag en intressant bloggpost om detta. Väldigt intressant!
:)

snabbköpskassörskan

Hur störigt är det inte när man går in på exempelvis ica och det sitter en såndär otrevlig typ i kassan?! En såndär som inte ens tittar på en när man ska betala, eller hälsar, eller säger tack eller hejdå eller vad som helst som man tycker hör till kassörskearbetet.
 
- Ursäkta, en surpuppa som du passar nog inte för det här arbetet, hade jag sagt om jag var en såndär modig människa som säger vad hon/han tycker.
- Oj, förlåt mig så hemskt mycket. Jag ska bättra mig och vara trevligare i fortsättningen. Som ursäkt slipper du betala för varorna, skulle kassörskan svara och sedan skulle alla vara lyckliga och kassörskan skulle alltid skina som en sol där bakom disken, även de gångerna ett mjölkpaket gått sönder på bandet och hon inte fått någon rast på hela dagen och pantautomaten skriker en gång i kvarten och hon måste jobba fast det är lördagkväll.
 
Men jag är ingen modig människa. Istället är jag tyst och blir arg och tänker att jag minsann inte ska vara sådär i sommar när jag (ännu en sommar) sitter där på coop extra. Alltid något.


skratta bör man...


 
Tiffany Persson är så king. Måste nästan börja spana efter hipp hipp-boxen...

färger, jordgubbar och spring

- Jag leker med färgerna här på bloggen... blev det alldeles för brunt? Hissa eller dissa ;) (frissa! jag vill klippa mig!)
 
- Idag kom
Sandra med jordgubbar i utbyte mot lite tvättmedel. Mmmm, det var ett bra byte. Och det var nog mina första jordgubbar denna sommar.
 
- Jag var nästan sugen på att löpbanda lite idag också (galet!), men det är nog inte riktigt optimalt att jogga i de där aerobicskorna. Sist fick jag ont i foten och det har nyss gått över. Jag måste köpa nya joggingskor, hur ska det annars gå i sommar då jag som sagt var ska komma igång med springandet ordentligt? (eeh, kommer inte hända. inte en chans i skogen)

mjusik

Låtar som jag skäms lite över att jag diggar:
 
Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai. Verkligen pinsamt, särskilt med tanke på att jag tidigare avskydde den och tyckte att det var nåt allvarligt fel på ukrainaborna och att de skulle uteslutas ur ESC för all framtid. Men vilken lustig liten partylåt det är. Oooousch.
 
Danny - Play it for the girls. Får man vara över 14 år och ändå gilla hans låtar? Tokyo var riktigt dålig, men den här är braaaaa. Och funkar dessutom att träna till.
 
Basshunter + Patrik och lillen - Vifta med händerna. Ååååh ännu en fjortislåt, men här snackar vi mer ragga-i-epa-musik... lite som fronda ungefär. Men jag diggar. Pinigt värre.

go´natt!

Det blev en väldigt lugn kväll. Tacos, lite vin och cykelturer mellan ålidhem - carlshem - tomtebo. Jag har aldrig kunnat, och kommer nog aldrig kunna, festa två dagar i rad. Det går som inte. Nu vill jag sova länge och vara pigg imorgon och kanske besöka gymmet.
 
Och sedan tänkte jag bara meddela att jag håller på att bli som min mamma - värsta paparazzin. Tog närmare 140 bilder igår, inte illa. Denna dag var ju som sagt var lugnare, så jag har bara 64 från idag. Tyvärr är kameran ganska dålig och jag ganska oseriös när jag fotar, så en tiondel av bilderna är kanske någorlunda. Men, men. Att skaffa en bra kamera är nästa projekt (datorn var det förra).

en snabbis

Tack gud för att du ger oss fint väder denna helg. Tack för att det inte regnar. Tack.
 
Idag har vi fläskat med pizza och godis samt spenderat några timmar på att kolla på brännboll. Det var farligt ibland, man ska inte sitta för nära när det är seriösa lag som gör upp.
Nu är det strax dags att fara igen.
Trevlig kväll! :)

nänä

Jag skulle kunna döda för en pizza nu... mmm....
Okej inte döda. Men skulle nån knacka på med en pizza i handen skulle jag iaf inte tacka nej. Det är bara att hålla tummarna. Hoppas, hoppas, hoppas.
 
Eftersom ingen vill komma online på msn och underhålla mig och jag nu har läst alla bloggar som måste läsas ska jag återvända till sängen. Goooodbajs.

brännbollsyra

Säg att man igår kväll blev yr av all brännboll (jepp, så var det), grillade, fick en tallkotte inlindad i håret, drack white russians med glass i, hade picknick i köket, besökte en fest på fysikgränd, hittade en brandbil med tillhörande brandmän och eld, fotade dessa, vinglade omkring bland tusen människor, fick säkert med hälften av dem på bild, lånade toaletten hos nån som ingen av oss kände och som hade lambi näsdukar ist för toapapper och sedan fortsatte ränna omkring bland folk (och skräp) där i gränderna och kom i säng hyfsat sent.
 
Säg att man gjort det, är det vettigt att man då vaknar 07.33 på morgonen efter och tycker att det är dags att stiga upp?

zzz

Lade mig i sängen för att plugga, och det gick preciiis som det brukar. Vaknade ungefär en timme senare och plötsligt känns det som om jag fått träningsvärk i hela kroppen, inte sovit på en vecka, blivit slagen i huvudet med någonting riktigt hårt och sedan släpats efter en bil... Orkar inte upp. Benen bär inte. Jag vill sova meeeer!
Men nej, nu försöker jag äta lite mat (det smakar bajs) och sen ska jag fara o träna. Punkt slut.
 
(men tänk om det är R:s hemska dödssjukdom som drabbat mig...?!?!)

host, snyt, snörvel

R är döende (läs:förkyld).
Han går omkring och fjanthostar och suckar och ojjar sig mest hela dagarna. Och snorar.  Och berättar om hur svag och sjuk han känner sig. Den där "ni tjejer snackar om att föda barn..."-reklamen passar sååå bra in här just nu, men jag ids inte dra upp den. Har nog mobbat honom tillräckligt redan. Hehe.
Men skulle han smitta ner mig, dåååå jäklar! Då blir det än mer synd om honom.

ge mig maaaat!

Varför köper man råris? eländet ska koka i cirkus trekvart, och på den tiden hinner man ju glömma bort att man borde börja tillaga det som ska ätas till också. Så då börjar man med det först när riset är klart. Men åååååh!
Jag har inte fått riktig mat på hela dagen och är nu grinig och lättirriterad som jagvetintevad.

Gym

arm
 
Efter att ha väntat hur länge som helst på att den där uppsatsen skulle dyka upp, och tillslut insett att den nog inte gör det alls idag, cyklade jag till iksu.
Uppvärmning 10 min på löpbandet.
Rumpa. Vader. Bröst. Triceps. Rygg
Och sedan ytterligare 30 minuter på löpband, 30 minuter som gick oväntat lätt (sånär som på tre minuters kniv-under-revbenen-håll på slutet). Allt blir lättare när man har bra musik i öronen. Och en någorlunda ordentlig stretch på slutet orkade jag med också.
Det är riktigt skönt att gymma när man väl kommer iväg, problemet är att jag sällan känner mig riktigt peppad på det innan jag börjar.

läslust

image130

Nu har de lagt ut massa c-uppsatser på kurswebbgrejen, och jag vet vem jag ska opponera på när, var och hur. Men det hela hade blivit så mycket lättare om uppsatsen jag ska opponera på också var utlagd. Jaja. Den dyker väl upp nångång, hoppas jag.
 
Undertiden kan jag roa mig med att läsa vanliga böcker. Ni ver sånadär som inte nämner varker Durkheim, Weber eller Marx, och som inte är utgiven av studentitteratur i Lund och som inte tar upp strukturfunktionalism eller intervjutekniker eller produktmomentkorrelationskoefficienten eller mikro och makro. Det bästa med sommaren är nästan (nästan) att man kan läsa vanliga böcker utan att få dåligt samvete.
 
Igår läste jag Mikael Niemis "Mannen som dog som en lax" och kände mig genast väldigt tornedalsk, ja nästan patriotisk. Och önskade att jag också kunde prata meänkieli (ok, vanlig finska skulle duga alldeles utmärkt) och funderade på om römppäviiko kanske skulle vara värt att besöka.
Idag läser jag Martina Haags "Martina-koden" och är inte alls särskilt sugen på att åka iväg till Pajala längre. Imorgon funderar jag på att börja med Stieg Larssons "män som hatar kvinnor". Får se hur den påverkar mig...

Är det såhär studentlivet ska vara..?

Jag är på god väg att tömma mitt bankkonto (ja det kontot som är kopplat till kortet), har inte många hundra kvar. Uuuuh, det är nog första gången sedan jag var 13 eller 14 år och fick det där allra första bankomatkortet som jag varit påväg att tömma det. Jag är ju den ekonomiska! Det här är inte kul. Jag får lite lätt ångest faktiskt.
 
Och inte blir det bättre av att man cyklar till strömpilen och hittar saker man vill ha. Och dessutom köper dem. Och inte blir det bättre av att helgens brännbollsyra nästan kräver lite alkohol. Och det blir heller inte bättre av att man inte kommer få särskilt många pengar från CSN den här månaden. Och de första sommarjobbspengarna tar det ju låååång tid innan man får.
 
Nå, nästa månads hyra har vi betalt iaf, alltid något.

Premiär på kupan.

Jag är töntig och är lite rädd för secondhandgrejer. Jag inbillar mig att det är loppor i allt, särskilt lurviga mattor och håriga stickade tröjor. Huuu. Men idag har jag köpt nåt på secondhand för första gången i mitt liv (tror jag): en plastmatta att ha ute på balkongen. 45 kronor var ett ganska najs pris tycker jag.

rent!

Nu har jag sopat och skurat och torkat balkongen. Har stått där ute på min bara knän hur länge som helst, och nagellacket som jag tog mig tid att måla på i förrgår är förstås bortnött och fult. Damn. Nå, nu har vi den renaste balkongen i Umeå, den glänser riktigt. Och jag blev sugen på att "inreda" den lite. För tillfället står där två klappstolar från IKEA som kostade typ 50 kronor styck... Minimalism is the shit.
 

rubriklöst.

Jag börjar tröttna på att webblogg strular med kommentarerna. Verkar som om man måste uppdatera hela bloggen ibland för att de ska visas. Nåja. Nu verkar vi ju fått en såndär spamgrej iaf. Riktigt epig känns den dock. Gnälla gnälla.
 
Utomhus känns det som sommarnatt nu. Det luktar lite sommar också. Och idag hade jag korta byxor (ciiiityshorts) för första gången i år. Härligt.

Yeah!

 image128
 
Uppsatsen är inskickad. ÄNTLIGEN! Den är visserligen inte döpt ännu kom jag just på... men det ska väl inte ta så länge att hitta på ett namn? Nu är det bara att vänta på opponeringen och se vad de andra säger, men handledaren verkade inte tro att de kan ha särskilt mycket att klaga på.
 
Kan inte klockan bli mer så jag får fara iväg och träna snart?!

karra.

image127
 
Det här är nog nostalgigodiset nummer 1 för mig. Och skitgott är det ju också. Mmmm. Sån fick jag igår. Mmmm. Synd att det inte är lördag idag också, då hade jag köpt såna på en gång.

ett kap

Här om dagen drömde jag ju om att kunna sy. Men det är inte lätt att lära sig om man inte har nån maskin, och symaskiner brukar vara svindyra. Då är det väl tur att vi har vårat älskade IKEA, för där kan man tydligen köpa en för 600 kronor! Helt galet. Okej, den klarar förmodligen inte av att sy den där kalsongsömmen med fem trådar som E pratade om i fredags (oj så uppmärksam jag har varit!), men det behövs knappast.
 
Tyvärr tror jag att en symaskin i vår lägenhet mest skulle få stå och samla damm. Den skulle nog bara plockas fram då jag köpt nya gardiner som måste fållas upp. Och när jag ska på maskerad förstås. Men lite king skulle det vara att ha en.
 
(slå mig inte...)

filmkväll :)

Ja, igår kväll var det alltså maskerad. Jag har inte en enda bild på mig i min rödluve-outfit så det slipper ni se. Däremot har jag bilder på Marge Simpson, Luke Skywalker, Audrey Hepburn, Travolta, Scooby-doo, fantomen, superman, Tingeling, Lara Croft m.fl. Men publicerar jag dem kommer nån stämma mig för brott mot någon personuppgiftslag eller nåt. Säkert.
 
En riktigt kul kväll var det iaf, med trekamp (inte -kant) och allt. Eftersom temat för kvällen var film var det förstås frågesport om filmer, olika citat och filmmusik. Jag kan inte påstå att jag glänste. "Nobody puts Baby in a corner" och såntdär lätt är jag med på, men det var förstås inte med. Nåja, det gick bättre för laget än jag trodde.
 
NU ska jag plugga. På riktigt. Slå mig om jag bloggar mer.

sköna söndag

Soooool. Sitter ute på balkongen med datorn i famnen. Egentligen funkar det inte alls särskilt bra, på skärmen ser man mest reflektionen av sig själv och man måste koncentrera sig jättemycket för att kunna tyda vad som står där bakom. Men jag vägrar gå in, grejen med att ha en bärbar dator är ju att man SKA kunna jobba/surfa varsomhelst. Och det är så varmt och soligt här på våran balkong. 
 
Jag steg upp innan åtta imorse, det var lite sjukt. Nu funderar jag på att fara till gymmet eller ta en promenad, men antar att uppsatsen som ska vara klar imorgon borde prioriteras högre. Mhmm.

najs

Hej, jag springer omkring i en cape. Det kännes helt vettigt, helt.
Kan inte cape bli nästa stora modetrend? Snälla?

nostalgiklipp

När det regnar ute kan man glädja sig över att you tube finns. Nackdelen är väl att vi ska ha den där himla gränsen för hur mycket vi får ladda ner. Nåja, lite till får jag se.


 
Det här är nostalgi för mig. Pippi pelikan hittade jag också, minns ni henne? Hon var lite läskig... men inte i närheten lika läskig som Ika i rutan. Efter att ha sett
det här klippet med Ika tycker jag inte att det är särskilt underligt att man var lite rädd för henne. Snacka om skumt barnprogram.
 
Nu vill jag hitta nåt klipp med katjakaj och bente bent, men det visade sig vara lättare sagt än gjort...

härligt väder :)

Åh vad skönt det är att börja dagen med ett riktig jobbigt och roligt steppass, då kan väl inte dagen bli annat än bra?! :) Nu sitter jag här med en påse ahlgrens bilar och marabou apelsinkrokant, mums. Ikväll ska det bli trevligt att umgås med några tjejer som jag under de senaste 10 veckorna inte träffat mer än nån minut då vi mötts på iksu.
 
Att det regnar ute idag gör iiiinget. Det var lite skönt att cykla i regnet faktiskt.

underhållning på flera plan

image126
 
Såg just Talladega Nights, som inte alls är ny men verkligen var helvrickad. Usch vad jag har skrattat :)
 
Ännu mer underhållande blev filmen tack vare den helt galet värdelösa textningen. Shit med friterad potatis alltså. "I took you for granted" blev "jag tog dig för garanti", "hey baby" blev "hej barn" och en pottlangare har väl alla hört talas om?! Hoho. Jag tror killen (eller tjejen) som översatte behövde sova, för textningen blev värre och värre ju närmare slutet vi kom.
 
Nå, kul var den.

tänk om man kunde sy...

Imorgon är det alltså dags för maskerad, så idag var det på tiden att börja fixa utklädnad. Tur att man har vänner som E som både har symaskin och kan sy :) Jag hade inte varit kräsen av mig, det är väl bara att tråckla ihop något...? Men E godkände varken fula eller ens synliga sömmar någonstans. Värsta projektet det blev.
 
Nå, resultatet blev king tycker jag. E var lite missnöjd med nån söm och sa att jag inte fick säga åt nån att hon gjort det. Haha. För att fira att vi var så duktiga öppnades en flaska vin - poff bara. Jag är pinsamt lättpåverkad och kände av alkoholen efter ett glas (ja, mitt enda glas). Nu är jag hemma igen, har just proppat i mig en pizza och ska snart äta efterrätt med R och svärmor.
 
Vem jag ska vara imorgon får ni kanske se sen nångång.

läggdags

Vi hade just lagt oss och släckt lampan igår kväll när telefonen ringde. Det var hemifrån.
- Nej, sa mamma efter ca 20 minuter, nu ska du få gå och umgås med R och svärmor.
- Öööhmm, hörru vi har lagt oss. Klockan är över elva.
Sedan skrattade hon åt mig i ungefär fem minuter (eller ett tag skrattade hon nog åt en historia om hur hon ringt en arbetskamrat vid midnatt utan att tänka på vad klockan var).
 
Men alltså, är det konstigt att ha lagt sig när klockan är elva? jag fattar inte. När lägger ni er?

Fredagsfyran v.20-07

Tema: Tandläkarcheck


1) Vad har du för känslor inför ett tandläkarbesök?
Förut var det inte så illa, man slapp betala, jag brukade inte ha hål i tänderna, bananlack var gott och sådär. Nu däremot... sist hade jag säkert tusen påbörjade hål, och detta var minst två år sedan. Dessutom kommer man få betala dyrt för eländet. Gaaaah, jag vågar inte ens boka tid!
 
2) Hur ofta byter du tandborste?
Det säger jag inte. För det sker inte varannan månad, eller hur ofta det nu är man ska byta... usch måste nästan göra det idag.


3) Hur bra/dålig tandhälsa har du?
Det är nog upp till tandläkaren att bedöma, men dit vågar jag ju som sagt var inte gå...


4) Brukar du ljuga för tandläkaren (t.ex. påstår att du äter mindre godis än du gör)?
Angående vad jag äter eller dricker, nej. Däremot lovar jag alltid tandisen att börja använda tandtråd. Sedan gör jag visserligen det, i en vecka ungefär. Det tar ju sån tiiiiid. Och man böjar blöda i hela käften.
 
Fredagsfyran


Mina idrottskarriärer, del 4

Jag glömde bort idrottsgrejen, för slut är det ju inte.
 

image125
 
Innebandy

Innebandytiden måste nog ändå ses som min mest seriösa idrottssatsning hittills. FF Haparanda hette vi, vilket ju onekligen låter som ett fotbollslag. Vad FF stod för? Hmmm... jo... men alltså... okejdå, jag erkänner, det var Finska Föreningen. Finska Föreningen Haparanda låter extremt obra och sjukt töntigt, så vi sade bara FFH.

Hur som helst hade vi en extremt stajjlig hemsida (fråga gärna vem som gjorde den ;), egna matchtröjor (jag ÄR nummer 8), uppvärmingsdress samt jacka och byxa med namnen tryckt på. Det är väl ändå tecken på seriositet?! (eller på att hela laget tyckte att kläderna var det roligaste).

Eftersom det blev mycket billigare och innebar kortare resvägar spelade vi i en finsk serie, division 2. Det låter bra tycker jag, det kan man nästan skryta lite med. Men brukar man inte börja i någon lägre serie? Eller fanns det helt enkelt ingen? Jag vet inte riktigt.
 
Våra främsta rivaler var (förstås) ett Torneålag som spelat i ungefär tusen år mer än oss, vissa spelare i det laget avskydde vi nästan. De hade en gul och ful räv som logo. Till på köpet samåkte vi med detta torneålag när det var dags för matcher.  
De lyckligaste ögonblicken i innebandykarriären, utan inbördes ordning:
-  när vi vann över Torneå i provincia-finalen.
- när vi vann över Torneå i en seriematch.
(Det kan hända att jag nu överdriver rivaliteten något. Men i stort sett var det såhär) 
 
Jag har ingen fantasi idag, så jag avslutar med att det absolut bästa med innebandyn var LAGET! Helt klart.

"#¤=/*¤"!%(=#"!

Jag får krupp.
Word bråkar med mig så mycket att jag börjar tro att nån hackat sig in i datorn och nu sitter och jävlas med mig. Säkert filmas allt också med dold kamera. Smile. 
 
Bland referenserna på min c-uppsats försöker jag nämligen skriva in en webbadress. Problemet är att varenda gång jag skriver in just denna adress så stöter word på ett problem och måste avslutas. VARENDA GÅNG! Alla andra adresser funkar hur bra som helst, men inte denna. Hur fan kan det vara så? MEN SUG K*K skrek jag nyss lite moget och sostifikerat åt datorn. Killen som smygfilmar är nog nöjd.
 
Grrr.

åo maj...

Lillasyster brukar ringa/skriva på msn när hon vill ha hjälp med:
- förberedelser inför nationella prov
- matte
- engelskaöversättningar
 
Just nu är det engelska som gäller och jag får prestationsångest. Jag vill ju kunna ALLT fläckfritt och det är inte kul när jag då blir osäker på gymnasiets engelskaövningar. Gah. Jag önskar verkligen att jag vore bra på språk. Och jag håller verkligen tummarna för att vi inte måste ha någon "abstract-del" i våran uppsats...
 
(nu blir jag informerad om att lillasyster en dag hade så långa naglar så hon kunde klippa dem. spännande, indiid.)

chokladchock

image124
 
Ganska smart att åka ner på stan nån minut i fem dagen innan röd dag. Jovars, snillen är vi allihopa. Tur att ställen som Nya Konditoriet fattat att man inte ska stänga tidigare bara för att kristus ska flyga imorgon, fast för typ 2000 år sedan. Mmmm, fika!
Hon i kassan glömde bort min varma choklad, och som plåster på såren (stackars, stackars mig) fick jag en chokladkakebit extra när jag gick och frågade efter den. Wohooo tänkte jag där jag satt med två fikafat. Efter att ha druckit och ätit mängder av choklad var jag däremot mest illamående. 
 
Nu får jag inte äta/dricka annat än vatten resten av kvällen. Med lime i eftersom detta är något av en högtidsdag.

teeeesting


image123
What Classic Movie Are You?
personality tests by similarminds.com


Joråsåatt... jag satsar ju på att bli helgonförklarad. Helst innan min död.

jubileum

image122

Detta är tydligen det tusende inlägget här, helt galet. Jag borde nog ägna mer tid åt vettigare saker.
Och ja, jag har arbetat länge och väl med bilden här ovanför.
Och nej, det bjuds inte på tårta idag. Men jag kan lyxa till det med limevatten.

äckelpäckel

Otroligt spännande fakta: filtret i köksfläkten ska, enligt instruktionslappen, rengöras två gånger i månaden. MUAHAHAHA... eller... jovisst. Det gör jag alltid.
Äcklig fakta: om man bott i lägenheten i cirkus ett år och ännu inte har rengjort det där jä*la filtret en enda gång kan det börja droppa ner fett på spisen. Uäääk.
 
Då kan man:
a. rengöra filtret själv (uäääk igen)
b. för all framtid ha locken på kastrullerna vid matlagning
c. ha lock på kastrullerna och vänta tills sambon tar hand om eländet.
 
Och om man nu väljer att låta sambon ta hand om det kan man snart få se filtret smulas sönder fullständigt... var skaffar man ett nytt?! Finns det i vanliga affärer?

lägesrapport

För ett tag sen gick R förbi och nynnade på ukraina-låten. Tack som fan.
 
Idag hoppas jag på lugn och skön body balance-träning. På stepen igår kändes benen som blyklumpar och jag blev sur över att jag inte hade några krafter och knappt orkade stå upp. Efteråt i duschen muttrade jag över att det inte kom varmvatten. Sedan svor jag över att umeå var en jävlaskitväderstad där det ska blåsa hela tiden. Sedan fick jag mat och blev på bra humör igen. 
För att inte bli på lika dåligt humör idag siktar jag alltså in mig på lite lugnare träning :P
 
Ikväll kommer "svärmor" på besök och... ja... ikväll får vi besök. Punkt slut.
 
Nu är det dags att börja skriva. 

dofter

Alltså tycker inte ni också att kombinationen källare - tvättstuga luktar gott?! ...ingen?
Att gå in på IKSU (iaf den ingången mot ålidhem) är också en doftupplevelse. Det luktar ny gummimatta och lite skoaffär. Jag drar djupa andetag varje gång jag passerar den lilla "hallen" mellan skjutdörrarna (näää, vad fan kallar man sånadär "dörrar" som öppnas automagiskt när man närmar sig?).
 
 Vrickat?

allt kan fixas

Just när vi skulle gå in på ICA kom jag på att jag lämnat börsen hemma.
- Alltså du borde göra nåt åt ditt dåliga minne, suckade R.
- Som vaddå? Silikoninlägg i hjärnan?
- Mmm, typ.

tandläkare är onda.

Är det möjligt att själv se att man har hål i tänderna? Och måste det göra ont när man har hål? (nej klart det inte måste, det vet jag ju själv). För jag tror att jag faktiskt ser två hål, det är illa. Tänk då hur många jag ska ha om man räknar med alla som inte syns när man står och gapar käkarna ut led framför spegeln. Ångest. Jag måste ta mig till tandläkaren snart. Ännu mer ångest. Det kommer kosta tusenlappar. Tusen gånger mer ångest.
 
Skulle vara lika bra att byta ut alla tänderna mot porslinständer på en gång. Då skulle jag ju få sånadär hollywoodtänder som mormor fått. Ett hollywoodleende, det skulle vara nåt.

Måndag

image121
 
Mål med dagen:
- Skriva en sida på uppsatsen eller det blev kanske inte en hel, men nästan!
- Boka tvättid
- Storhandla på ica... en tom kyl är inte kul.
- Skicka ett liiite läskigt mail (ojoj vilken töntig punkt)
- Ta mig till gymmet och faktiskt köra ordentligt.
- Skaka rumpa på shake it-passet (man måste ha roliga mål också)
 
 
Gissa filmen: 
"Om en vecka är det ju måndag igen"

haha, puckon.

Idag pratades det om korkade saker man gjorde när man var yngre.
Tydligen var det väldigt poppis att få varandra att svimma ett tag. Jag har iiingen erfarenhet av sådant, vi var skötsamma barn/ungdomar (hej! jag är ännu ungdom, väl?) men kommer ihåg att man läste om det i tidningarna. Någon nämnde sysselsättningen sniffa hockeypulver, det har jag däremot minnen (eller ett minne) av. På backen vid ripvägen. Ont som fan gjorde det. Sniffa hockypulver och röka te-cigaretter. Vad är grejen med korkade ungar?!
 
Nåja, det blir ju folk av de flesta iaf.

adjöss och tack för... fisken

Nu är utbildningen slut, och det känns verkligen skittrist. Har varit två riktigt roliga helger med massa härliga människor som man förmodligen aldrig hade träffat annars. Och jag har lärt mig jättemycket, framför allt om mig själv.
 
Men imorgon är det måndag igen och jag måste fortsätta med c-uppsatsarbetet som jag ju är något less på just nu. Blääääää är väl ett moget sätt att uttrycka det på? Nå, imorgon ska jag iaf lyxa till det med en skön sovmorgon, jag var som en zombie imorse.

voi voi

Ja vad säger man...
Efter ett tag började vi tröstäta chips och småheja på Serbien, allt för att Ukraina och deras uppspeedade diskokula inte skulle vinna. Kan vi starta en tävling där östländerna inte får vara med? Alternativ styckar vi upp Sverige i 20 småländer och röstar på varandra.
 
Nej jag är inte bitter.
Good najt jorop!
 
(och jag veeeet att de nordiska länderna också röstar på varandra, men vi är inte så jäkla många så det gör ju ändå ingen skillnad)

tuff lördag

Dag 2 på utbildningshelg nr 2 går till historien som dagen som höll på att ta kål på mig. Innan 10 på morgonen var jag så utmattad så jag trodde frukosten skulle komma upp igen och jag skulle dö. Sedan lugnade det visserligen ner sig. Det var väl en himla tur det.
 
Nu sitter jag och väntar på årets höjdpunkt för alla schlagernördar.
Ikväll röstar vi på Finland. Sitter och lyssnar igenom bidragen nu, men hur de än låter så röstar vi på Finland. Okej?

Mina idrottskarriärer, del 3

Sådär, jag är hemma, jag har ätit en galet sen middag, jag har läst igenom måste-bloggarna och nu är jag tröööött. Innan jag lägger mig kommer det en väldigt kort idrotts-historie-del. Väldigt kort. Och då handlar det om...
 
Jazzdans
 
Och det här var länge sedan! Vi snackar 9-årsåldern (eller?!), vi snackar GK Nordstjärnan och vi snackar närstaskolans gympahall. Det enda jag minns är att det var roligt att dansa och att vi fick köpa gråmelerade t-shirtar med ett lila GK Nordstjärnan-tryck på som var coola. Ja sen minns jag vem vi hade som lärare/tränare/instruktör också.
 
Alltså jag kan för mitt liv inte förstå hur folk kan komma ihåg saker som hänt när de var 2-3 år gamla. Jag har nästan inga minnen alls från 0-10 årsåldern. Har det hänt något traumatisk som gjort att jag förträngt allt?!
 
Den här dansen hade jag nästan behövt idag när vi skulle göra ett jazzdansinfluerat block och jag inte ens visste vad jazzdans var för något.
(Oj, vilken karriär)


Hur ska jag orka?

Nu är det äntligen dags för andra utbildningshelgen, och en muskellåt ska jag alltså ha satt ihop till idag.
Inspirationen var inte på topp imorse (har haft nästan en månad på mig, men sista minuten är min minut) så jag följde med Sandra på afro och core vid 11-tiden. Nu har jag nog bestämt mig angående muskellåten, men magmusklerna är så trötta efter corepasset så jag kommer väl knappast orka instruera den. Smart. Jag ska låtsas fippla med massa grejer under hela låten. Det blir bra.
 
Trevlig helg :)

musik...?

Igår under ESC-semifinalen började man nästan tycka synd om vissa länder... Är det där verkligen vad de har i musikväg? Åh fy, 90 procent av låtarna var ju verkligen värdelösa. Stackar stackars dem.
Finalen imorgon blir bättre. Den måste bli bättre.
 
Och jag måste sätta ihop den där muskellåten nu.

I can do science

β= [(A n) ² x δ(S+1)]/[Lx(V o) ²]

Här har ni en matematisk formel som kan vara bra att lägga på minnet (eller inte... men lite rolig är den ju iaf). Vad räknar man ut då? Jo, det sägs ju att folk blir snyggare ju mer alkohol man själv har druckit. Ovanstående väldigt avancerade formel räknar ut denna effekt, och tar hänsyn till flera andra faktorer förutom just alkoholmängden. För även avståndet i meter mellan observatören och den observerade, rökigheten i lokalen, ljusnivån samt synskärpan spelar ju roll.
 
Alltid bra att veta. Men lite knepigt att börja räkna på när man står där i baren kanske (vad vet jag om det?! Nejnej, jag raggar inte i barer).

(och
här står det lite mer)

hjälp mig nu

image120
 
Säg att man ska gå på en maskerad där temat är film. Vem klär man ut sig till då?
Och helst inte figurer som King Kong som skulle innebära att man måste köpa en hel jäkla apkostym. Jag skulle nog inte ha allt för stor användning av den sedan. Och varmt skulle det bli.
Så, något tips? Jag vill höra alla idéer, även de korkade ;)

Mina idrottskarriärer, del 2

Karatetiden
 
image119 
 
Jag har nog påstått att jag i alla fall fick gult bälte i karate, men jag undrar om det inte är något jag hittat på för att inte känna mig sämst. Det kan mycket väl hända att mitt bälte bara hann bli halvgult innan jag lessnade. (Eller vänta nu, är det orange som kommer efter vitt? Jag vet inte ens vad jag hade för bälte.)
  
Vad minns jag från karatetiden då? Jo:
- En av tjejerna var kär i tränaren (som var en fullvuxen karl).
- Jag var kär i en kille som tränade karate (kände jag honom? Neeejdå)
-  Man skulle ligga i en ring på golvet och sedan spänna magen medan de andra GICK på oss. De vuxna lät förstås bli att trampa på oss barn. Här hade vi snackat traumatisk upplevelse annars.
-   Man räknade på japanska (för det är väl inte kinesiska?) och det lät ungefär: itch, ni, san, chi, gå, råck, hich, hach, kou, jou. Japp, exakt så lät det. Och man satt på knä och bugade och hade sig. Mycket coolt.
-  Bältet skulle inte knytas hur som helst. bah.
-  Man övade på kator.  
- Byxorna kändes för korta (ja som på bilden)
 
 
Varför kunde man inte hålla sig till en sport när man var liten? Jag är övertygad om att jag hade haft svart bälte om jag fortsatt med mitt karatande, och det hade då varit något att skryta med! Jag hade själv varit imponerad. Istället fick jag ett vitt bälte med gult i mitten. Som ett ägg ungefär. Det är inte särskilt respektingivande.

Aaaah, mina ögon!

Nä hörrni, röstar jag inte på Finland i ESC (ja, det blir mycket ESC nu, gilla läget) så röstar jag på Ukraina. Eller inte.
Ingen har väl kunnat undvika varken låten eller videon, men här har ni den för säkerhetsskull igen. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eller bara blunda väldigt hårt och hålla för öronen. Samt grina. 
 
 
 
Tur att det är värdelös kvalité på filmen. Kan någon säga mig vad är det för fel på folket i Ukraina? För det måste ju vara nåt fel på dem! Hör ni jublet efteråt?! Hilfe.

Uppskjutning pågår...

Det stör mig att jag ofta tar så lång tid på mig att uträtta saker istället för att bara göra det som ska göras på en gång. Bumsmeddetsamma! 
 
Jag borde sätta ihop en muskellåt och kanske ett aerobicblock inför helgen, har haft en månad på mig men inte gjort det. Jag borde städa, det är skräpigt och dammigt i lägenheten. Jag borde framför allt skriva klart c-uppsatsen, men eftersom jag vet att jag har ungefär 1½ vecka på mig (ojoj så länge!) så känner jag ingen stress och sitter istället och pratar goja med kusinvitamin på MSN.
 
Ja jag är otroligt jättebra på att skjuta upp saker.
 
Fler exempel ifall ni inte är övertygade: Efter att vi köpt en större säng blev den gamla stående i hallen i flera månader innan vi fick iväg den. Tv:n som ni kanske minns att vi köpte (eller nej ni har nog glömt, det var också väldigt länge sedan) kom i en stooor kartong, som först i förra veckan bars ner till förrådet. Och ända sedan vi flyttade hit i juni förra året har jag planerat att tvätta överdragen till soffan (vita, otroligt opraktiskt), men jag har ännu inte orkat ta tag i det. De är ganska skitiga nu...
O.s.v.
 
Tänk om man vore en såndär handlingskraftig människa. För tillfället skulle det räcka med att jag drog ut nätverkskabeln så jag inte kan sitta och surfa ist för att skriva. Usch så hemskt. Men jag måste ge det ett försök...
 
- Klick -


balans

image118
 
Igår gick vi på body balance för första gången på vääääldigt länge. Egentligen är det riktigt skönt (avslappningen på slutet, jag skulle kunna somna!) så man borde kanske börja igen. Märkte igår att min balans då är helt åt skogen, jag vinglade ju som värsta fyllot. Och när resten av gänget plötsligt stod som på bilden ovan kunde jag inte göra annat än känna mig helt borta och bara skratta åt det. Nej hörrni, jag fixar inte den positionen. Än.

Finland+ESC= sant

Bara för att man alltid skrattat åt Finlands tidigare försök i eurovision song contest ska jag försöka få folk att rösta på dem i år igen. Eller okej, jag diggar deras bidrag också. Är det för sent att starta en egen kampanj? "Finland+ESC=sant" skulle den heta. Jag skulle bjuda folk på sima och mämmi som värvningsknep. Men risken är ju att det har motsatt verkan.
 
På YouTube finns massa klipp under rubriken "Welcome Eurovision 2007". De är verkligen många (men ganska korta), jag är nu på nummer 17. Humor? ja jag vet inte... finsk humor kanske. Problemet är att jag inte riktigt fattar vad han säger alla gånger.
 
 

Mina idrottskarriärer, del 1.

Händer det inget spännande man kan blogga om får man helt enkelt börja skriva om tidigare händelser. 
image117 
Del 1: Orientering
 
Orientering är töntstämplat, jag vet. Men egentligen är det ju ganska king, man får springa i skogen, vilket ju är hur skönt som helst. Hoppa över stenar och stubbar, kryssa sig fram mellan träden, trampa omkring i massa lera och blöta myrar utan att behöva oja sig över att man blir blöt om skor och fötter (man SKA bli blöt om fötterna! Det är ju halva grejen). Att vi sedan i stort sett blev tvingade till orientering som små drog väl ner betyget lite.  
 
 
Annat som drar ner betyget:
- Att stanna till någon minut för att titta extra noga på kartan är inte kul, på ungefär tre sekunder samlas hela skogens mygg kring just dig.     
- Kollar man inte ordentligt på kartan kan man gå vilse. En gång har jag upplevt det ensam, det var traumatiskt. Hmm, var fan är den där jä*la rågången? Springer jag rakt in här i skogen en bit hittar jag den säkert? Nähä, inte det. Hur fan ska jag hitta tillbaks till vägen nu då? Panik.
Jag var alltid rädd för att springa vilse om jag orienterade ensam på okända ställen. Stackars barn. Detta har säkert påverkat mig negativt som person, jag är nog extra orolig och allmänt vilsen i livet, eller något. (hjärnskrynklare hitåt!)
- Orienteringskläder måste vara det fulaste som finns. Särskilt skorna. Vad är grejen med det? Men å andra sidan, vem behöver glamourösa kläder när man ska älga omkring i skogen och få kvistar och spindelnät i håret och trampa i lera? 
 
Nej, nu utvecklades detta plötsligt till en väldigt negativ bild av orienteringen.
- Kom ihåg att det är väldigt lugnt och skönt i skogen (men hinner man njuta av det? Nope).
- Klubbmästerskapen och distriktsmästerskapen gav många medaljer när man var liten, och medaljer var kul.
- Att vara medlem i HOK kostade 10 kronor per termin (säg till om jag ljuger? jag ljuger säkert) vilket ju måste ses som något positivt. Tänk om jag krävt en livs levande häst med tillhörande stallplats och mängder med mat eller en helt ny hockeyutrustning vartannat år. 
 
Och som sagt var är det kul att springa i skogen. Och att kunna hantera karta och kompass är ju skitcoolt. Väl?

trött man blir

image116

Sitter och surar över att datorn inte vill samarbeta (eller ens hitta) min iPod.
Googlar lite och hittar flera texter där de varnar iPodanvändare från att skaffa windows vista. Hej, om du använder vistas eget kommando för att ta bort hårdvara kan Ipoden bli förstörd. Kul. Klart jag har gjort det.
Har min blivit förstörd ska jag grina och sedan stämma någon.
 
(Nu får jag ju helt plötsligt användning av Patrick Park-låten från förra inlägget)
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hej du onödigt stora bild i fantastiskt dålig kvalitét.
Och hej skriva-tusen-inlägg-om-dagen-fasoner.

jag ryser

Absolut finaste låten just nu (min blogg, jag bestämmer):
Patrick Park - Something Pretty
 
Jag vill nästan börja grina, tycker den är så fin. Men jag har ju inget att grina över. Snacka om problem.

svettblogg

R tycker nog att jag är lite vrickad ibland. Som när jag kommer hem efter två timmars träning och är lite lycklig över att jag har svettats som en gris och frågar om han vill se hur genomblöta mina träningskläder är. Han vill aldrig se. Inte känna på dem heller. Jag fattar inte varför.
 
På combaten var det trångt och jävligt. Det är frustrerande när man inte kan sparka ordentligt utan att riskera att träffa någon i huvudet. Man får stå och vifta lite mesigt med benen istället (alternativet vore ju att verkligen ta i som f*n iaf, antar att folk skulle undvika att stå nära en då). Nåja, jobbigt som tusan blev det ju iaf. 
 
Till helgen är det eurovisionsfest. Tjohooo, som jag väntat. Jag lovar att jag ska rösta på finland, king om landet som man alltid skrattat åt skulle vinna två år i rad. Jag håller tummarna.

månens dag

Måndag.
 
∙ Det är ganska exakt två veckor (minus tre timmar och tjugo minuter) tills uppsatsen ska skickas in. Alltså dags att lägga på ett kol om jag inte vill behöva sitta vid datorn 24 timmar om dygnet de sista dagarna innan inlämning. Det vill jag inte.
 
∙ Idag ska jag träna tills jag spyr. Nästan. Känns inte som om jag fått ta i ordentligt på länge.
 
∙ Jag närmar mig 1000 inlägg här, det är lite sjukt. Vad mycket vettigt jag hade kunnat göra med min tid, som till exempel... ehhh... hmm...eller... nej. På 1000-inläggsdagen ska jag iaf fira. (Men det är ett litet tag kvar)

nu jäklar.

Men hörrni, det är ju h-o-c-k-e-y-hockey! Dags för sverige att spöa finland. Det skulle men andra ord kunna bli världskrig här i lägenheten. Men jag ska låtsas som att jag inte bryr mig om hur det går, orkar inte kriga ikväll. Och det är väl bara gruppspel ännu..? 
 
Annars bryr jag mig aldrig om hockey, egentligen är det en ganska tråkig sport. Det är bara när det är sverige-finland som det spelar någon roll hur det går. Som haparandabo (f.d. iaf) är jag helt skadad. Hela stadens heder hänger ju på de här matcherna! 

kors i taket

Märkligt, imorse vaknade jag och kände ett sug efter att fara till gymmet. Alltså gym som i hantlar och vikter och maskiner. Shit, det har nog aldrig hänt förut. Så jag cyklade iväg till IKSU och körde ett afropass som uppvärmning och gymmade sedan lite. Imorgon förväntar jag mig träningsvärk i ryggen. Egentligen skulle man fara dit varje söndagsförmiddag, är så lugnt och skönt där då.
 
Nu försöker jag skriva lite på uppsatsen, men hamnar mest på massa bloggar och andra sidor som inte har ett skrot med våld mot kvinnor att göra. Men vad tusan, det är helg. Kan ingen komma in på msn och underhålla mig?

Halvvägs till 60?

Lördagen blev en filmkväll. Kollade på "natt på museet" som kändes som en barnfilm men var lite rolig ändå, och fortsatte med den fjantigaste film jag sett på länge: mitt super-ex. Plötsligt var klockan nästan 23.00 och jag ville sova, vilket R inte tyckte gick för sig på en lördagskväll. Så vi såg senaste avsnittet av Heroes också innan sängen.
 
Gjorde ett
vuxentest nyss och då föll allt på plats. Jag är egentligen 30! Så ska det låta - jepp. Bonuscheckar från ica - jepp. Sambo - jepp. (Men sen tyckte jag faktiskt inte att jag förtjänade sådär jättemånga fler poäng.)
Nå, detta resultat kanske förklarar varför jag inte beter mig som studenter ska och festar minst varannan helg. När man är 30 ska man ju ha barn (väl?) och hus och en golden retriever och bara ha sköna hemmakvällar varje helg (barnen och huset kan jag dock vänta ett tag med).
image115
  

Men det var då själva...

Fram tills tidigare idag har vi bara haft en nätverkskabel här i lägenheten som vi fått slåss om. Visst har det legat en router i nån garderob, men den har inte blivit inkopplad. Fram tills idag då. I ungefär en timme kunde vi sitta och surfa på varsin dator, åh vilken lycka. Vi kunde kommunicera med varandra via MSN och slapp anstränga våra ömtåliga stämband.
 
Sedan åt vi middag och här någongång måste något ha hänt. För plötsligt funkar inte routern längre, och efter några försök blev R hyfsat less och packade in den i sin låda och gömde den längst bak i garderoben igen.
Så nu får vi åter igen slåss om vem som ska få surfa.
 
Tur att jag är stark.

filmtajm

image113 image114

I torsdags var vi och kollade på Spiderman 3. Roligast under hela biokvällen var nog killen i kiosken som tyckte att S skulle gå på toa innan filmen så hon inte pissade på sig i salongen, samt gubben som hälsade alla välkomna och önskade oss en trevlig föreställningen (eller något liknande) men lät ungefär som om han varit förstoppad i minst en vecka och frugan meddelat att hon ville skiljas.
Och filmen då? Ja det var spindelnät all over the place, Peter Parker blev lite dum och otroligt ful i håret, folk föll från höga hus och hann slåss i luften i flera minuter och en gubbe av sand slog sönder saker. Nej men den var helt okej. 
 
Igårkväll såg vi Alpha Dog hos S och D. Det vi viste om filmen innan var ungefär att den innehöll en tatuerad Justin i bar överkropp. Det var orsak nog att se den. Att den sedan mest bestod av en massa svordomar, droger och halvnakna tjejer var väl inte riktigt vad man hoppats på. men filmen funkade väl, när den väl kommit igång.


Ett (sent) vårtecken

Det verkar vara vårstädningsdag här i kvarteret idag, har sett lappen men inte läst. Står och tittar genom fönstret på grannarna som krattar och plockar och har sig, och känner mig jätteelak som inte hjälper till. Förlåt. Jag jobbar hårt med att komma på nåt att skylla på. C-uppsatsen? Träning? Kluvna hårtoppar? Eller räcker det med att de flesta andra här fakiskt har köpt sina lägenheter, medans vi bara hyr våran? Är inte hela grejen med att bo i hyreshus att man slipper all snöskottning/krattning/gräsklippning?
 
Ikväll ska vi se på en kille som springer omkring i röd-blåa trikåer och slänger spindelnät omkring sig. Woho.

gäsp.

Roligare än att skriva på uppsatsen:
 
- Äta kakor. Beach2007 sket vi ju som sagt var i...2010 är året då det gäller har jag hört.
- Läsa bloggar. Undrar hur många gånger per dag jag är in på nyligen.se. Vill nog inte veta.
- Studera mina hårtoppar. Mormor skulle få spader om hon såg mig, av någon anledning ligger "leta efter kluvna hårtoppar" på hennes lista över det värsta man kan sysselsätta sig med.
- Titta om kryddkrassen jag odlar (gårdagens bild) har vuxit. Kanske skulle jag börja prata lite med den också, sånt ska väl växter gilla? Enligt instruktionerna på bilden är det tänkt att man ska äta upp den efter 1-2 veckor. No way säger jag.
- Titta på sopbilen (en sån som sopar, inte hämtar sopor) som gör det rent och fint här utanför.
 
Jag är ganska opeppad för tillfället, ja.

Hilfe, bitte.

Hur städar man en balkong?
De där jä*la fågelskrällena har skitit ner hela balkongen och det är inte mysigt alls. Men om jag skurar, kommer inte allt skitvatten rinna ner på de inglasade balkongerna (pensionärskuvöserna som A kallar dem) under mig? Jag kommer ju bli vräkt på fem röda...
 
Men nu när jag tänker på det så har jag nog ALDRIG sett någon gå in i eller ut ifrån någon av lägenheterna på våningen under oss. Märkligt. Vi har ändå bott här ett år. Har de dött tror ni? Kommer det stå om våran trappuppgång i aftonbladet inom en snar framtid? "Dödsvåningen"? Njä, vi borde kanska ha känt lukten för ett bra tag sedan.
 
Tillbaka till ämnet; hur rengör jag min balkong?

växer så det knakar. nästan.

image112
 
Jag gillar sånthär. Tack IKEA för att ni gör det lätt för såna som mig som inte alls har särskilt gröna fingrar eller lust att släpa hem en hel jordsäck bara för att man vill odla något litet. Och att det växer snabbt gör det hela ännu bättre, att behöva vänta och vänta är ju inte kul. För 6 dagar sedan planterades de här fröna.
Jag köpte 4 burkar när jag var hemma, men fick tyvärr bara med mig en ynka burk hem. Attans.

sommarlov skulle vara nåt...

- R, när du ändå ska och handla, kan inte du köpa nåt gott åt mig? Till desperate houseviwes? (bra ursäkt)
- Ja, vad ska du ha då?
- Öhmm... öööh... hmm.... eller... njääää....
- Vad gör du?
- Försöker välja mellan glass och beach2007.
 
Det blev glass iaf. Jag kommer ju ändå sitta inne på prix konsum coop extra hela sommaren och låtsas som att jag kan finska, sälja mängder med snusstockar och räcka ut tungan åt alla sommarlediga, solbrända jäklar som kommer in för att köpa glass. Nej jag är inte bitter. Jag ska tänka på pengarna. Tänk på pengarna.

tisdagsrapport

Mitt på dagen övertygade jag mig själv om att det var en alldeles strååålande idé att lägga mig i sängen för att plugga. Och somnade som en stock efter ungefär tre minuter. Förstås. Men jag var så trött! Benen bar nästan inte och ögonen gick inte att hålla uppe. Hur kan man vara så trött vid tvåtiden?
 
Efter lite sömn for jag och tränade och lyckades nästan komma ihåg att ta med mig allt som behövdes. Gah. Skyller på tröttheten. Stod längst bak i salen där jag nästan har börjat trivas ganska bra, men bara nästan. För det var trångt. Sen tar jag inte i lika mycket när jag står längst bak, instruktören ser ju ändå inte om jag maskar lite. Som om jag vore där för instruktörens skull.
 
Och angående c-uppsatsen känner jag att jag helt kört in på ett lerigt sidospår och fastnat där. Fan.

Maj :0

Valborg firades inte vid någon majbrasa (men vi hann se cirka 20 sekunder av sändningen från universitetsområdet) och inte med någon alkohol. Vad är grejen med att alla ska festa på valborg?
Istället slingade vi hår och spelade tekken hos S och D innan jag gick hem och somnade som en stock. Vaknade av att mobilen ringde, nån jäkel som ringde fel förstås. Klockan var säkert tre på natten trodde jag, den var tolv. 
 
Och första maj innebär inget tågande för mig. Jag ska skriva c-uppsats.
 
Shit, det är maj!