suck

söl

Idag köptes det en kavaj som R ska ha på bröllopet nästa helg... eller när det nu var.
alltså det där med storlekarna var ju en hel jäkla djungel. shit. kunde de inte har gjort det liiite mer komplicerat när de ändå höll på?  
 
Jag är ensam hemma och har tråkigt.
och det är bara skit på tv, ja det är faktiskt så illa att jag tillslut nästan kollade på Hombres som 5:an så desperat försöker på folk att intressera sig för. lät dock ljudet vara av.
försökte istället få datorn att visa mig ett 5-minutersklipp på youtube. det tog ungefär en kvart att kolla på det. ge mig kraft!




mmm...

mmm
 
Alltså jag börjar misstänka att jag inte är gjord för att baka och sånt. Varenda gång glömmer jag att blanda i någon viktig ingrediens, eller blandar dem helt fel, eller glömmer bort när jag satte in allting i ugnen o.s.v.
Som tur är så brukar det faktiskt bli någorlunda okej iaf.
 
Igår bakade jag och sandra rulltårta, som visserligen blev en aaning bränd (äääh) och kanske inte särskilt snygg, men god iaf. kollar man på bilden så ser det ut som om jag proppat i mig allt det där själv, men det gjorde jag alltså inte! ... bara hälften.
 
Så kollade vi på idol och röstade på markus och tyckte det var skitkul när man såg hans pappa, våran gamla bilskolelärare, sitta där i publiken.
:)

träning, träning, träning.

arm
Tidigare i veckan fick Sandra o hennes klass testa på vattengympa, efteråt sade hon att vi måste börja gå på det.
I onsdags fick de köra ett spinningpass, och även det ska vi nu tydligen börja med.
  

I förra veckan bestämde vi oss för att satsa lite på muskler och börja gå på gym en gång i veckan. eventuellt varvat med lite body pump då och då också.
  

knixet är att vi inte kan (läs: vill) välja bort något av de pass vi redan går på... så där här går inte riktigt ihop om vi inte ska köpa oss en skrubb och flytta in på iksu på heltid.
   

Gjort idag?
jaaa, körde först ett nike-pass, sen combat, sen ett skaka-rumpa-pass och slutligen ytterligare ett bollywoodinspirerat pass. helt ovettigt att köra 4 efter varandra, jag veeeet. men är det danceweekend så är det. :)


zzz..

zzz..
När mobilen ringer mitt i natten (eller vid någon annan konstig tidpunkt) blir jag alltid rädd att det ska ha hänt något där hemma.
Men när systeryster ringde vid tre inatt var allt som det skulle.
... förutom att hon verkade en aning full, och helt oförstående inför det faktum att jag inte var vaken.
 
Att sen somna om när man blivit väckt är ju inte det lättaste.
Jag räknade får, jag räknade var tredje tal baklänges från hundra och jag lärde mig rabbla halva alfabetet baklänges. I över en timme.

Finns det några sånadär somna-trix som fungerar...?!
 
Imorse funderade jag på att ringa och väcka henne bara för att ge igen, men njäää. Stackarn måste ju få sova.


snö

snö


oj..

Sitter i skolan och upptäckte just att jag visst bara har ett nattlinne under pumatröjan jag drog på mig imorse. hoppsan kerstin.
men vafaaan, jag skulle ju bara hit o skriva ut lite grejer, spelar väl inte så stor roll?!
 
tyvärr fick jag just reda på att jag har en föreläsning klockan tre också.
det var som fan!


textuppbyggnad

gris


På en svenskalektion en gång för lääänge sedan skulle våran lärare mycket pedagogiskt förklara hur man kunde bygga upp någon slags skrivuppgift.
Hon ritade då en gris på tavlan (ungefär som ovanstående, men utan den rosa färgen), tog några steg bakåt för att se hur den blev och utbrast  något i stil med "men oj, vad blev det här?!"
 
Sedan förklarade hon att texten ska börja med en liten inledning, trynet, som gör att man blir nyfiken på resten. Sedan kommer själva kroppen, och allt ska sedan avslutas med en liten finurlig knorr.
 
En såndär knorr måste jag hitta på nu, sedan får jag ta helgledigt.


brrr...

Man blir nästan lite bitter när man hör hur varmt de har/ har haft där söderut.
här har det minsann regnat hela dagen.
efter cykelturen till iksu var byxorna verkligen genomblöta, jag kände hur det rann vatten ner för benen. mysigt. inte såg det klokt ut heller. och trots byte till torra kläder känner jag mig ännu frusen.
  
Nä, ska nog fixa en kopp te och sätta mig o kolla på las vegas.


hjälp...

Ojdå, på expressen kan man läsa om Tiina Rosenberg som verkar vara en aning förbannad på Ebba Witt-Brattström.
 
"Hon är en person som jag inte skulle kunna träffa i en fysisk verklighet utan att ge henne en fet smäll. Om jag såg henne i dag skulle jag gå lös på henne, det skulle även min sambo och andra i min närhet."

 .

 

Alltså det var ju det jag sa på vårat seminarium, Tiina verkar vara så arg på allt och alla hela tiden. (Läraren verkade dock inte hålla med mig och tyckte att hon nog hade rätt att vara sur).

Och näää, det här stödjer ju inte alls den bild man har av sånadär radikalfeminister, inte alls.

- Tiina, kom ihåg att våld inte löser några problem!

  

Nej, nu är det dags för mig att skriva några sidor om hennes bok Queerfeministisk agenda.


...

Åååh, ibland är jag så jäkla bra på att hitta på (över-)dramatiska slut med en liten knorr på till mina inlämningsuppgifter. king.
 
Blygsamhet är en dygd, men man kommer längre utan den. [tyskt ordspråk]
 
klockan är inte ens halv tolv, jag har nått dagens mål och får nu lägga mig.
god natt.

Ge mig glass!

Jäklar, nu skulle man ha laddat upp och fyllt frysen med glass (nåja, ett paket räcker väl..), det hade suttit fint till desperate housewives. för alla program bli bättre med glass till. det är ungefär som med curry, kryddan som gör att alla maträtter plötsligt blir goda (förutom havregrynsgröten på morgonen då, det har jag ju råkat testa...)
  
Fick köra ett bollywoodinspirerat pass idag som faktiskt var roligare (och jobbigare) än nike-passet som körs nu (och att göra grimaser till varandra i speglarna gör passen ännu roligare :P). det var alla tummar upp,
 men går det att hitta den där musiken nånstans..? Aaah, den som letar skall finna, och den som letar på det mest logiska
stället finner fortare.
  
Haha, R kollar på gilmore girls. ännu en sak man hade kunnat reta honom för, om det inte vore för det där med att stereotypa könsroller är så förskräckligt oacceptabelt och orätt på alla sätt och vis...

självdisci-vaddå?

Jag kom just igång med skrivandet, men så damp min efterlängtade fitness-tidning ner genom brevinkastet och tjoflöjt sa det bara så hade jag glömt allt vad subkulturer och identitetssökande heter.
 
Målsättningen är att bli klar med den tredje inlämningsuppgiften idag, om jag så måste sitta uppe hela natten och skriva så ska det göras!
 
Men först ska jag o köra lite arerobic, eller [aj-repic]

matvrak

Har just ätit "italiensk fiskgryta med pasta" (lät det inte ruuuskigt fint?) gott var det, men receptet får ni själva leta fram på ICAs hemsida, jag kan ju inte länka med internet explorer.
 
nå, nu är jag hur som helst för mätt.
och har kommit fram till att jag ska börja laga lite äckligare mat så man inte äter så jäkla mycket. det måste vara därför bantningsrecept och sånt inte alltid låter sådär vanvettigt goda... typ torsk med spenat och linssallad... 
 
Idag får jag gå på combat! :D


svammel

Jag försöker plugga, det går väl sådär. jag behöver nog ett par glasögon, för man känner sig genast mycket mer intelligent när man tar på sig ett par.  jag har testat måååånga par glasögon de senaste dagarna och hela tiden känt mig som en advokat eller nån mäktig chef.
 
och på tal om pluggande; det känns väldigt fel att skriva saker som "vi har kn*llat din morsa" när man håller på med skolarbeten.
 
Det
här tycker jag var skitkul (och vilken melodi, den fastnar verkligen!). det är nästan så man vill testa... det är inte särskilt många bokade platser på step dance-passet vi ska på om drygt en timme så man kanske skulle föreslå det som uppvärmning.

BSB :)

Jag har aldrig förstått grejen med Tomas Di Leva. det är flum och kosmos och blommor och kjolar och - riktigt riktigt jobbigt!
ja jag tycker jättemycket om nyhetsmorgon med Tilde, men när intervjun med di leva börjar byter jag minsann kanal och kollar på top10at10-backstreet boys istället.
 
åååh, här har vi nostalgi!
 
jag kommer ihåg en gång när jag fyllde år och bl.a. fick den första bsb-skivan och ett par inlines. lycka! och såhär efteråt är det kul att bläddra i gamla mina-vänner-böcker och läsa saker som
"min högsta önskan: att jag får gifta mig med nick i bsb!!!" 

frosseri

Igår var vi på tacobuffé och jag åt nog så det räcker för en vecka framöver, men blev ädå inte sådär äckligt mätt. sjukt. istället köpte vi glass och proppade i oss medan vi kollade på idol. sen fick jag ont i magen.
 
här har ni en tjuv som har snott ett par skor. för sånt händer faktiskt.
 
tjuv

det var som fan...

men vad är detta?
"Barnet som är Zlatans första har varit enormt omtalat under de nio månader det har vilat i Helenas mage..."  vafan, jag har då inte ens hört talas om det. vad har jag gjort de senaste 9 månaderna? (tydligen inte lusläst expressen, vilket kanske kan ses som ett friskhetstecken...)
 
Dagens nya finska ord: ostoskeskus (=köpcenter, hoppas jag)
 
nej kanske dags att klä på sig, snart dags för seminarium och grejs. från 13-17 tycker de att vi ska sitta där... ingen träning idag alltså.

ångest och onödigheter

jädrans. sandra skickade en såndär skriv-fort-som-f*n-länk åt mig igår. jag är inge vidare bra på att träffa rätt tangenter snabbt, men förut led jag iaf inte av det. nu har jag däremot fått prestationsångest.
 
åh, jag fick ett såntdär ruuuskigt onödigt ha-begär. men alltså, vem kan klara sig utan ett egendesignat medmera-kort?! nej det går ju bara inte. att jag nästan aldrig handlar på konsum/coop är en petitess. för hade jag ett sånthär fint kort skulle jag ju garanterat börja göra det. när jag sommarjobbar på konsum skulle jag dessutom vara coolast på hela bygget.
 
nej, plugga var det...

wow!

Ojoj, jag satte mig vid datorn, öppnade word och plötsligt strömmade orden bara ur mig. vi snackar ordbajsande på högsta nivå här, någon slags ord-diarré nästan. så nu har jag fyra sidor, nästan helt sammanhängande, text. för mig brukar sånthär ta flera dagar, så jag är nöjd.
 
nu ska jag börja grädda plättar/pannkakor (båda benämningarna funkar lika bra för mig). det är torsdag och vi ska äta en riktig torsdags-mat. ärtsoppa är ju gott.

hoppla

Jag är ingen hästtjej, har aldrig suttit på en häst ens. men jag hittade en i datorn igår, en trojansk sådan. nå, det var ju verkligen inte första gången, de verkar dras till mig. undrar om den här hade stamtavla.
 
R sitter och kollar på Oprah, det här skulle man kunna reta honom för.
men sånt gör ju inte jag. för jag har ju läst massa feministböcker och tycker inte att man ska spela på föreställningen om den starka och maskulina mannen och den svaga och känslomässiga kvinnan...
...suck.

nytt inlägg

åh jag har lyckats följa min tidsplanering och läst klart boken om hiphopkulturen i en "invandrarförort". mer såna böcker, säger jag. de är så lätta och roliga att läsa. imorgon har jag tänkt skriva klart en inlämningsuppgift... bara att hålla tummarna för att min självdiciplin inte sviker.
 
har även vinkat av H som flyttade till kaaaaalix idag.
och blivit glad av nike bollywood-musiken. den är ju så jäkla härlig!


baaah

Var o bowlade med några klasskompisar (eller kursare heter det kanske) igårkväll.
jag trodde att jag skulle vara bra... eller iaf hyfsad... eller jag trodde iaf inte att jag skulle vara värdelös! men ser man på, jag kom sist. ganska rejält också.
försökte vara en god förlorare och skratta åt det, men ni ska veta att det sved. innnerst inne skrek jag och hade lust att slänga de där jädra kloten all världens väg.
 
nå, sen spelade vi lite biljard och där var jag iaf lite bättre.
 
för övrigt är jag lite besviken över att jag inte verkar ha fått någon träningsvärk från igår. vafaaaan. både armar och ben skakade ju av ansträngning. ska det vara såhär?!

ont, det gör ont..

Känner att träningsvärken börjar släppa lite nu (ja, imorse kunde jag nästan klä på mig utan problem...) och det går ju inte för sig, så om en timme tänkte jag försöka mig på ett extra långt body pump-pass. det var minst ett halvår sedan sist så jag förväntar mig nya smärtor imorgon.
 
härligt.

skål.

hade en liten tacokväll här tidigare.
och jag har druckit öl, mitt i veckan! (eller, på en vardag iaf)... det här är ju skandal och kors i taket och jesus amalia. jag gillar ju inte ens öl egentligen. 
 
snart kanske jag börjar dricka kaffe också. och vin.

uuuhff.

jag har ont i hela kroppen.
nacken är alldeles stel (jäkla yoga), armarna funkar inte som de ska (tack forzan) och resten av kroppen skriker och slåss. jag vill sova mer men måste på föreläsning om en timme.
 
och igår fick jag nog nåt dumt virus via msn, hoppas det inte skickades vidare till Er också... :(

en tjejgrej

Jag var ner på stan en sväng igår och köpte - ännu en trumvirvel - ett rouge! wow, värsta tjejigt. jag har aldrig haft ett sånt förut.
När jag bad kvinnan på make up store hjälpa mig att välja ut ett undrade hon vad jag brukade ha för ögonskugga - och hon skrattade när jag sa att jag aldrig hade sånt. men på riktigt, jag har EN ögonskugga, och fråga inte hur gammal den är för det har jag ingen aning om och vågar inte gissa. den ligger mest där för syns skull.
 
nå, hur som helst satte hon massa rött på mina kinder och sa att det passade mig uuuuutmärkt.
- jag kände mig som en påskkärring.

Nike Inspiration Tour

Ojoj, idag har jag fått träna!
 
till att börja med ett steppass som verkligen var skitkul! roligast på hela dagen tror jag.
sedan andra delen av nike r.w. bollywood. knepigare steg än i första delen, och på nåt vis hamnade jag förstås längst fram... alla var rädda och försökte undvika de platserna. nåja, det gick väl bra.
fick testa på yoga, något jag inte vågat förut. stod längst bak i salen och skrattade åt vilket järnspett jag var i jämförelse med instruktören, som inte verkade ha några ben i kroppen och såg ut att vara helt gjord av gummi. men det kändes skönt efteråt.
forzan var inte lika jobbig som den jag vart på förut, men tur var väl det...
sen kom aerobicen som var... annorlunda jämfört med den aerobic jag är van vid. kändes som om jag försökte mig på någon slags halvflummig modern dans...
och slutligen fick vi lite core-träning. puuh.
 
efter en sånhär dag får jag äta hur mycket glass som helst ikväll :)


hur man (jag) undviker förkylning

Jag har en teori om att förkylningsvirus fungerar lite som mobbare (OBS, på mig... och innan förkylningen riktigt brutit ut).
 
De kan hålla på och vara dumma, bråka, retas och göra att man inte mår riktigt bra. Men, ignorerar man dem bara så ledsnar de tillslut, låter en vara ifred och hoppar på nån annan istället.
 
Japps. nobelpriset i medicin nästa.

äschdå

Har seminarium om en timme. är ännu lite less över att de placerat det så sent på fedagarna, jag vill ju ha helg fort! (och jaaa, jag vill hinna på bcpasset...)
 
sen måste jag till iksu och ge dem alla pengar jag har och be på mina bara knän (eller näää, golven brukar vara skitiga) om förlåtelse över att jag glömde avboka ett pass. himlars. jag som varit så bra på det där!
 
(ni förstår väl att orsaken till mitt frenetiska bloggande de senaste dagarna beror på att jag sitter här vid datorn för att jag borde skriva klart lite SKOLUPPGIFTER... ? borde nästan dra ur nätverkskabeln.)
 
Pink - Centerfold

Fredagsfyran v.37-06

Fredagsfyran
Tema: Valet 2006
    

1) Nu på söndag är det (om någon missat det) val. Kommer du att rösta i årets val? (Varför/varför inte?)

Ja, rösta ska jag, det måste man! det är töntigt att inte rösta.

  

 

2) Tror du att något av uppstickarpartierna kommer in i riksdagen? (Sverigedemokraterna, Junilistan, FI, Piratpartiet..?)

Njä, tror inte det. det har vart sån fight mellan de här stora blocken, så jag tror att folk väljer mellan dem. men jag brukar ju å andra sidan inte ha rätt...

 

 

  .

3) Valdeltagandet har sjunkit de senaste valen. Vad tror du kan få upp röstsifforna igen?

ingen aning. men jag gissar på att man måste få folk att bli intresserade av politik redan i skolan. lär eleverna hur de kan påverka samhället på olika sätt... men det måste väl vara sånt som de bryr sig om när de är unga, typ fixa en skateramp eller nåt.

  

 

4) Vilka tror du vinner på söndag? Alliansen eller vänstern?

jag har inte bestämt mig för vad jag hoppas på ännu, så jag vågar inte gissa. för då blir det inte det.


Vatten, vatten, bara vanligt vatten...

Jag följde sandras råd och har numera alltid en kanna med vatten i kylen. och jäääklar vad jag dricker (och springer på toa...). jag är ju som en svamp! tankarna vandrar iväg till det där som Keijo berättade på en NK-lektion om nån som drack så mycket vatten så hon/han dog... eller har jag drömt? (sandra?!)
 
men det är lugnt, än så länge har jag mitt drickande under kontroll.

suck

Nä alltså, det är ju så man blir ledsen.
försökte komma fram till fackets administrativa kontor för att meddela att jag börjat plugga igen och inte f*n vill betala full medlemsavgift då. men efter cirka 100 "du är placerad i kö och vi tar hand om ditt samtal så snabbt vi kan" lade jag på.
 
så jag fick ingen hjälp alls, och till på köpet tömde de mitt kort sånär som på tre kronor. jävlajävlar. stryk skulle de ha.

klockan är 13:13. det är nog ett tecken,

huskurer?

Nej alltså jäklar, jag börjar bli dålig i halsen på riktigt nu. känner hur den tjocknar.
kanske lika bra att börja missbruka halstabletter, proppa i sig vitlök, dricka litervis med te (eller äta glass?), försöka sig på whiskey, knapra bafucin och gurgla med saltvatten. för på söndag ska jag minsann
träna, helahalva dagen.
 
Att skriva om queerfeminism är, på tal om bananer, inge´kul.
jag får inte ihop en enda hel vettig mening just nu, hur ska jag då lyckas fylla ut flera sidor? min ordbajsar-förmåga måste tränas upp, den förslöades under sommaren då det enda jag behövde säga om dagarna var grejer som "tack så mycket", "det blev tjugonioochfemtio" och "haluatko irto- vai pussinuuskaa?".

valblogg

Okej, åter till valet.
jag hade nästan bestämt mig... men så öppnar nån politiker munnen och säger korkade saker (enligt mig) och vips så måste jag tänka om. jag vill ha en lista över alla dåliga saker som partierna vill, så får man välja det minst korkade... finns det en sådan lista någonstans?
eller så röstar jag bara blankt.
... oj vad jag avslöjar saker här nu. :P
 
en sak har jag lärt mig om politik den här terminen;
Att
lova strängare straff mot kriminella är ett sätt för politiker att visa sig handlingskraftiga eftersom staten på grund av globaliseringen tappat nästan all sin makt över bland annat ekonomin. därför blir straffen bara länge o längre och därför byggs det fler fängelser över hela världen.
  
se vad jag kan.
-----------------------------------
 
Uppdatering:
ursäkta, men "Vem målar målarnas fönster?"
vad menade Maud egentligen? förhoppningsvis målas de inte alls...

skrytblogg

Jag har just läst klart 500-sidorsboken! och seminariet är först på fredag. ojojoj. nu har jag ju tid att skriva på förra veckans inlämningsuppgift och allt. fan vad bra jag är! (nej här håller vi inte igen med berömmet inte)
 
Och jag var på punch out med K tidigare. alltså det är ju riktigt kul, och riktigt-riktigt jobbigt. borde nästan gå oftare.
 
Just nu är jag duktig och kollar på partiledarutfrågningen på fyran... (ok, mest när det är reklampauser på femman...) intressant att lyssna på när Göran Hägglund pratar om homosexualitet. varför ska de behöva nöja sig med "registrerat partnerskap"? inte skulle andra göra det. 
 
nej jag börjar få panik över det där valet... att inte rösta alls finns inte, mamma skulle bojkotta mig (mycket politiskt korrekt - att slå mig hade inte varit det).

ajjfan..

inte riktigt sådär jättelyckat;
när jag försöker lyssna lite på låtarna på P3:s topplista öppnas filerna alltid i FrontPage. och så mycket vet jag iaf om datorer att jag förstår att något blivit knas någonstans.
 
men jag är oteknisk, hur ändrar man sånt?!

svettblogg

Nu känner jag mig helt slut i hela kroppen, behöver sova!
var på ett riktigt jobbigt step muskel-pass och var nästan rädd att halka i svettpölarna på golvet... nästan. fräscht? och svett i ögonen fick jag dessutom, för er som inte vet kan jag berätta att det svider som f*n.
  
Känns som om jag har så förjävligt mycket att läsa just nu, önskar bara att det skulle kunna bli helg så det där seminariet blir bortgjort... å andra sidan får jag bara mer att göra efter det. 
  
nej usch vag negativ jag lät. passet var skitkul och egentligen är boken som ska läsas intressant. dessutom är det ju desperate housewives på tv o allt!

den som spar, han har...

Upptäckte här om dan att checken på skattepengarna man fick tillbaks (som jag ett tag trodde att jag tappat bort...) var tvungen att lösas in ganska snart, så nu har jag vart på banken o fixat det. och där jobbade en jättetrevlig tjej som samtidigt hjälpte mig att börja - trumvirvel - pensionsspara...(!)
Shit, det här gav mig så mycket vuxenpoäng att jag under hela veckan skulle kunna äta kritor och kasta sudd på folk och ÄNDÅ ligga på plus.
 
snart föreläsning, nu äta.

fix & trix

foton
 
Inredandet av lägenheten går sakta men säkert framåt (jaaaa man kan ju tycka att det borde varit fixat för länge sen...menmen) Idag fick jag äntligen upp ramar på väggen sådär som jag velat ha så länge. men det hade väl knappast blivit av om inte sandra jagat på.
 
så, nu behöver vi bara en bokhylla och ett skrivbord och nån tavla till köket och sätta upp klockan och...

mat-ematik

Okej, såhär är det;
- jordnötter (Arachis hypogaea) är gott. är man allergisk ska man undvika dem, men annars är det ok.
- räkor (Pandalus borealis?) är gott.
- banan (Musa Paradisiaca) är gott i många olika former; som de är, stekta med glass, nermixade i smoothies och på vissa pizzor. om electric banana band är bra eller inte tål däremot att diskuteras.
 
Men, och lyssna uppmärksamt nu (anteckan gärna), om man tar ovanstående tre ingredienser och sätter dem på en och samma pizza smakar det helt plötsligt riktigt jäkla illa.

chokladgalen

karra
 
I måndags hittade jag denna chokladkaka på ica. ojojOJ.
- Är det så himla smart att köpa den då? undrade R.
- Inte en chans att du kommer kunna hålla dig till på lördag.
(ja, jag är fem år och kör med lördagsgodis. annars skulle det urarta totalt - tro mig.)
men bara för att han sa sådär så blev det riktigt lätt att låta bli den, inte kan jag ju tjuvsmaka och låta honom ha rätt! nej fytusan vad hemskt, och vad man skulle få höra det sen!
 
Men imorgon, dååååå... mmm...

:(

Har seminarium mellan 13.15-16.00 idag. varför så länge och varför på så dum tid? blä.
ok, främsta orsaken till mitt gnäll är att jag inte hinner gå på combatpasset idag.
.surar.

förbenade f*nskap

Pappa har sagt att jag måste skaffa fast hemtelefon så de kan ringa oftare och prata längre. så jag lyder och försöker nu fixa det. men telia gör det inte lätt för mig! hur ska jag veta vad de som bodde i lägenheten före oss hade för telefonnummer? eller om de ens hade fast telefon?! jäkla puckon.
 
och vad är dethär för fråga (?);
Läge:
- till vänster
- till höger
- ingetdera
 
och ska jag kryssa i "över gården"...? man kan inte bara skriva sådär!
Gah!

drömtydning nån?

Nej jag kunde inte somna igår kväll. låg istället och diskuterade med R. eller... jag diskuterade och han hummade tillbaks då och då. han fick höra mkt om queerforskning och motivation, hoppas han uppskattade informationen.
sen var jag tvungen att stiga upp och äta lite, mitt i natten! nu kommer jag alltså bli en såndär nattätare. shit. måste sätta lås på kylskåpsdörren.
 
Somnade tillslut och drömde att jag satt på stranden i Haparanda och kunde se hur hela Finland brann på grund av ett mega-dunder-och-brak oväder med orkaner och allt. jag fotade men kom sedan på att det var en dröm, och att det var himla synd för det hade blivit så fina foton.
 
natten innan drömde jag att stina var en bläckfisk. det var jobbigt.

segt.

Det är nog inte så smart gjort av mig att sitta o dricka ice coffe nu... har nog svårt att somna på kvällarna ändå. konstigt att såntdär kommer i perioder.
 
Var på IKSU och lyssnade på en föreläsning om motivation, vilja och lust idag. riktigt intressant, men det kändes kort och jag hade velat höra meeeer. jag skulle själv behöva motivation för att ta mig igenom den där queer-boken vi ska läsa nu.
tvi för seg kurslitteratur.


Nike Rockstar Workout långt namn Bollywood

Idag var det premiär för Nike Rockstar Workout Bollywood, och det var ju... ehmmm... annorlunda men skitkul. uppvärmningen var hysterisk, kände mig heeeelt ute och sandra ville att jag skulle slå henne i ansiktet så hon skulle kunna sluta skratta.
Nå sen gick det bättre :)
 
bollywood
 
Till finalen förväntar jag mig att alla ser ut ungefär såhär. Det skulle vara nåt.

maaaat!

Wow, kollar man in i våran kyl nu så skulle man faktiskt kunna tro att nån bor här på riktigt. för jag har varit duktig och planerat middagsmaten flera dagar i förväg... ja hela veckan faktiskt om inga ändringar sker eller matvaror mystiskt försvinner.
idag gjorde vi paj med lax, broccoli, champinjoner och paprika. och hur snygg blev den inte på en skalad banan?!
 
paj
 
Aaah, man skulle kanske satsa på en matblogg.
(att man sen faktiskt tagit sig tid att fota maten är ju ett bevis på... nördighet?)
 
om en timme är det aerobic dance, skönt efter en riktigt onyttig helg!


låtjakt

Äh okej, nothing else matters... introt var helt okej och alldeles på min nivå. men sen slår jag knut på fingrarna och hjärnan överhettas. vilket jag inte tror är särskilt bra. så nu är jag på jakt efter en ny låt att misshandla. (tips?)
 
Tavellisten kom upp igårkväll, och såhär blev resultatet. även gitarren fick en plats på väggen, blev som less på att den alltid låg i soffan och degade framför någon dålig dokusåpa och en påse chips. mycket prydligare såhär.
 
tavlor

plink - plonk

Hur länge ska en borrmaskin ladda...? försöker få upp den där tavellisten, men det går som segt.
 
För övrigt försöker både R och jag frenetiskt lära oss att spela på gitarren jag fått av morfar. nothing else matters (som inte spelades av nirvana, utan av metallica. pinsamt. varifrån fick jag det?!) verkade lätt till en början, men efter några plink har jag som kört fast.
Jag måste lära mig den innan han gör det. jag har ju gått gitarrkurs (men fråga inte hur länge sen det var...) och spelat Tom Dooley en sisådär 1000 gånger.
 
synd att han är mycket mer musikalisk än mig... kan falla på det.