träningshelg

Väskan är nu fylld med träningsbyxor, träningslinnen, svettband och massa strumpor. Imorgon bitti flyger vi ner till Stockholm och sedan väntar en helg i frescatihallen. Nike Convention 2009 - som vi väntat :)
 
Denna gång stannar vi dock lite längre än tidigare år, ska leka turister och hinna umgås med systeryster också. Ska bli kul och skönt med en minisemester.

Till damen i den smaragdröda bilen

Jag tror Evelina blev glad när vi grattade henne idag. Hur kan man inte bli det när tre fantastiska personer stormar in i ens lägenhet tidigt på morgonen? Nä precis. Som tack bjöd hon på någon slags lax/rom-tårta och vi kom alla överrens om att det var ett ganska bra sätt att starta en onsdag på. Värt att göra till tradition faktiskt.
 
Och eftersom vi är något av musikaliska genier fick hon förstås en låt av oss. Karaokeversionen kommer förhoppningsvis snart. (Ifall ni inte riktigt hör vad vi sjunger kan jag inte göra mycket annat än att be er höja ljudvolymen ytterligare några snäpp. Vi lyckades nämligen inte få med texten här).
 

gäsp

Gud, klockan är snart 03.00 och här sitter vi och pillar med våra datorer som värsta datanördarna. Och faktum är att det är vad jag har gjort hela dagen (förutom en paus då jag var till ica och köpte lite icke-lördags-godis). Har inte ens tränat. Tänk om man engagerade sig såhär i skolarbetet också.
 
Vad det resulterade i får ni nog se om några timmar. Men det kan ha att göra med att världens bästa
Evelina fyller år idag. Grattis, grattis! :D

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Lite senare:

Nyss kom morgontidningen. Och vi sitter ännu uppe.
Evve, läs detta och förstå hur mycket tid, själ och tålamod vi lägger ner i detta. 
;)
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ännu senare:
 
Gaaah. Nu är klockan 04.10 och det är dags att sova. Undertexter var inte att leka med, bara massa tjorv och bråk. Vi ska upp om knappt fyra timmar. Zzzzz.

Yes Pecan


Det här tycker jag är ganska roligt. Och humor och glass samtidigt är ju inte helt fel. Mmm. glass.
 
Saker jag är sugen på förutom glass:
- Helgens stockholmsresa med ett nikekonvent, en lillasyster och en Sandra.
- Aerobic och steppass.
- Att hitta min iPod igen. Att promenera överallt känns mycket jobbigare när jag inte har musik i öronen.
- Få färdigfixat här hemma. Okej helt färdig blir man kanske aldrig, men nu har vi haft lägenheten sen november och har ännu inte fått upp gardiner i köket. Bland mycket annat.
- Sova
 
Saker jag inte är så sugen på:
- Räkna matte
- Gå på innebandyträningarna
- Betala hyran

...

- när jag låg i sängen och lyssnade på er lät det som att ni pratade finska med varandra
- eeeh, okej
- gjorde ni det?
- nej...
- det lät som så.
 
Jojo, vi kommer från finland. Jojo. Joulupuu on rakennettu.
   
Jag fick med lillasyster till IKSU idag, sen orkade hon knappt gå hem. Och vi har åkt skridskor och tränat på våra flygskär och piruetter. Och så har vi varit mommosar och gjort slemmiga kroppkakor som var mums.

matte

Har påbörjat en ny termin och därmed ett nytt moment; tekniska och ekonomiska beräkningar. Och ja det är ungefär lika livat som det låter. 
Medan läraren pratar på om 1:a - 5:egradsekvationer, Tiezes ordningsaxiom, Euklides algoritm, polynom, kubikkomplettering och logiska motsägelser sitter helahalva klassen och känner sig väldigt, väääldigt vilsna. ATCHTUNG! skriver han då och då med stora bokstäver på tavlan för att visa att något kan vara lite extra krångligt.
 
Hittills har jag lärt mig att del Ferros rötter är ganska oanvändbara när det gäller femtegradsekvtioner. Punkt. Vad de där rötterna är för något vet jag inte, och att lösa en femtegradsekvation tar väl några års matematiska studier att lära sig. 
 


Sport jag faktiskt inte visste fanns

Det känns lite sent att börja med fotboll, friidrott, golf, tennis eller gymnastik nu. Men plötsligt känner jag att det kanske finns en sport jag fortfarande kan satsa på. Lagstep.
Jag har dessutom hört att det är där pengarna finns.
  
 
 

aerobichumor på msn

Pratar med Helena på MSN, trots att vi befinner oss i samma lägenhet (hon påstår att hon saknat att msn:a med mig). Eftersom vi plötsligt är jättenyttiga och bara äter havregrynsgröt och bananer och är sugna på lite avocado emellanåt pratas det träning (och lite Sapfo). 

 Helena
säger:

okey ja då hänger ja med på stepdance!
 Jonna säger:

oj? 
 Helena säger:

Jadå, nå hänger ja med lite kanske iaf!

Helena säger:

kan ju typ kliva över brädan nu iaf

Jonna säger:

haha

Jonna säger:

ja o man kan ju skippa alla snurrar om man vill

Helena säger:

precis!

Helena säger:

oh ja vet ju va eldsaken är

Helena säger:

den hade ja kört förut o ja hoppade sådär högt

Helena säger:

gud fysträning kan man va 300 st på!!!

Jonna säger:

eldsaken?

Helena säger:

ja du vet typ eldhoppett eller nåt sånt

Jonna säger:

muahahaha'

Helena säger:

eller ni coola folk kanske säger fire

Jonna säger:

L-steg? ;P

Helena säger:

hahahhahahha

 Jonna säger:

hahahahhaahahahaahaha

Helena säger:

jahaaa! ja trodde de hette eLd!!!

Helena säger:

ja tyckte ja va skitcool när ja gjorde eld
Helena säger:

men nu verkar allt lite mer logiskt

Helena säger:

eftersom man gör typ ett L

Jonna säger:

hahahahahahahahahahahhaahaha
 
Sen sitter vi och apgarvar i varsitt rum.
 :*


men suck.

Det faktum att svenska folket röstade fram EMDs Jennie let me love you till förra årets bästa låt kan man nästan grina över. Och det har jag typ gjort sen grammisgalan i onsdags.
 
För alltså... EMD?
 
Ungefär som att blondinbella skulle få vinna let's dance.

senaste nytt

- På måndag ska vi intervjua fysikern Patrik som brukar vara med på boston teaparty. Helena kommer nog svimma lite när hon hör det.
 
- Idag när vi var på en mellanstadieskola och träffade massa söta barn kom jag på att jag nog vill jobba som lärare någon gång i livet.
 
- Och så dagens skratt på MSN:
 

- igår kastade jag ca 5 kg chokladkladdkaka :P

- vilket slöseri!!

- jo men det var kantbitar ju, hehe

jag tänkte på dig när jag kastade de, du hade nog ätit upp de


 Muahahaha. Så ser folk på mig, matvraket.


brev till min iPod

Snälla älskade lilla iPod, jag saknar dig. Kan du inte komma fram nu?
Jag förstår att du blev ledsen när jag lämnade dig alldeles ensam här i Umeå under julen, vi skulle ju faktiskt fira vår tvåårsdag och allt. Men jag ångrar mig djupt och ber om förlåtelse. Om du kommer fram från ditt gömställe ska du aldrig mer behöva vara själv.
   
Det är så tomt och tyst utan dig.

2009

Jag kanske borde önska alla ett gott nytt år, såhär några dagar in på 2009. Och så kommer vi alla överrens om att detta ska bli ett bättre år än det förra, okej? Bra.
Det nya året borde firas med en ny bloggdesign, jag jobbar lite på det. Tyvärr blir det bra fjortisblogg av allt hela tiden, den sidan av mig försöker ta över så mycket den bara kan.
  
Är tillbaks i Umeå nu och har idag fått mer gjort i mitt rum än jag fått under de två månader vi haft lägenheten. Nu är min uppblåsbara säng inte lika ensam där inne. Najs!

vem vill inte vara musikalisk?

Finns det något jag önskar att jag vore bra på så är det musik (samt sång, dans, matlagning och akrobatik. Men framför allt musik).
   
Igår var jag och lillasyster hem till mormor och spelade både piano, dragspel, fiol, munspel och gitarr. Och nej vi är tyvärr inte särskilt bra på något av dem, särskilt fiolgnisslet hade nog fått vem som helst att önska att jag aldrig mer skulle få komma i närheten av ett instrument. Huvudnumret var Gubben Noak som vi tillslut lyckades med på dragspel.
 
Min plan är att lära mig en halvsvår låt på varje instrument. Så att jag när jag ser en fiol lite nonchalant kan säga att jag faktiskt kan spela, köra min låt och sedan avsluta med
- Oj vad länge sen det var sen sist. Men nej nu orkar jag inte spela fler låtar.
Och alla kommar vara imponerade, för vem tusan kan egentligen spela fiol?
 
Största problemet är väl att jag knappast kommer ha tillgång till alla dessa instrument när jag är tillbaka i Umeå. Och problem två är att jag inte umgås med så många människor som äger en fiol eller ett dragspel, så även OM jag skulle lära mig någon låt skulle jag aldrig få tillfälle att styla med mina kunskaper. 
Och OM jag då skulle skaffa mig en kompis med fiol så kan den personen förmodligen spela mycket bättre än mig, och då är hela grejen förstörd...
 
Ähhh. Jag vet inte var jag ville komma med det här.
Jag ska äta maränger istället.