Amanda



- Vill du ha mycket eller lite glass?
- Njaaa, jag vill ha lagom..
- Okej, då får du mycket, för mycket är alltid lagomt.

Julledig.



Är hemma i Umeå igen efter en veckas julfirande i Haparanda där systrarna Spiik var samlade för första gången på ett helt år. Nej, jag tycker inte alls om dessa avstånd.

Så här efter jul har jag kommit fram till att jag absolut vill bli bättre på genomtänkta och personliga julklappar. Årets topp tre var, utan inbördes ordning:
- En fotobok fylld med familjerecept samt goda råd och tips.
- Hallmattan som den pyssligaste människan i världen, Erik, tryck "spiik-skor" på
- Receptboken från Helena

2009 blev året då allt havererade; kosten, träningen, skolan, sömnen osv.
2010 kommer förhoppningsvis innebära att jag börjar laga mat igen och därmed låter bli chokladmiddagarna, återigen tar mig till iksu några gånger i veckan, känner pepp inför kurserna vi läser och låter bli att lägga mig vid 01 när jag ska upp och jobba 05.

Men jag ger inga nyårslöften.

dan före måndag.

Idag är det 4:e advent, dagen då jag...

- försökte förtränga julklappsstressen och istället spenderade nästan 9 timmar i teknikhusets datasal framför något som vid det här laget borde vara en fungerande databas.

- av någon anledning lyssnade på
det här om och om igen. Hans låtar är fina på nåt knepigt sätt. Svart är ingen färg, det är så man känner sig.

- såg det här klippet tre gånger efter varandra. Love Actually är min bästaste bästa julfilm och jag vill också göra sådär. Eller vill man det? Jo.

- åt gröt till frukost, choklad till lunch och gröt till middag.

studenter har det knapert

Eftersom jag åker hem över julen känns det onödigt att fylla kylen med mat nu. Och det är väl en vettig tanke? Problemet är att jag började tänka såhär flera veckor innan jul och kylen ekar därför tomt vid det här laget.

Så nu lever jag på havregrynsgröt och halvslibbiga frysrätter på jobbet. Och choklad förstås. Ser fram emot att få äta riktig mat när jag åker hem.


världens kortaste kortfilm

Är inne i en period där jag känner mig sjuuukt omotiverad gällande allt skolarbete. Idag skulle jag verkligen anstränga mig för att förstå mig på databaserna, men så började jag tänka på hur mycket post-it-lappar jag sett i lådorna här... Och så kom jag att tänka på att jag ju har ett stativ samt en självutlösare till kameran.
Och så var det kört.




Hej fantastiska kvalité. Och hej fantastiska avslut. Men äääääääääääh.

Topp 5

Vanligaste Jonna-fraserna just nu:

1. Va? den ständiga ettan eftersom jag är döv och aldrig hör vad folk säger. och skulle jag höra så säger jag det iaf eftersom det blivit en vana. Usch!
2. SÅ ATT jag är/ SÅ ATT vi ska/ SÅ ATT man kan o.s.v. Detta är helt Eriks fel, SÅ ATT det är.
3. Men ALLTSÅ.
4. Vad hände?!
5. Ja, jag är nöjd. När jag misslyckats med något eller gjort något dåligt.

Bubblare: sämst, vilket är Pers fel.

vem kan det vara?

Alltså tv4 måste ju tro att deras tittare är dummare än sågspån.



Jag missade idol igår, så jag vet inte vem det var som åkte ut.
Hoppas det inte var Tove.

center vs. plopp

Okej hörrni, resultatet från det myyycket spännande testet lyder (trumvirvel):

Jag kände ingen skillnad alls!

Men kanske är det jag som har dödat mina smaklökar genom att äta gammalt smör och liknande, för folk omkring mig verkar tycka att det visst är skillnad. Plopp är tydligen godare. Och jag som ett tag tyckte att plopp smakade lite gammalt...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och så över till något minst lika viktigt.
För efter denna kväll har jag nu en sak på önskelistan; ett wii + nya super mario-spelet! Hysteriskt roligt var det ju när man mest sprang omkring och råååkade döda varandras gubbar.
Så, det och fred på jorden.

nu ska det avgöras..

Imorgon är en viktig dag, då ska vi nämligen undersöka hur stor skillnaden egentligen är mellan Plopp och Center och vilken av dem som är godast.

Allt jag vet än så länge är att Plopp (enligt förpackningen) är "mjölkchoklad med ringlande toffeefyllning" medan Center beskrivs som "mjölkchoklad med ljuvlig toffefyllning". Låter verkligen som två helt skilda smakupplevelser!

(vaddå, skulle jag sakna spänning i mitt liv?)

ja, jag är så nördig



Dagens skylt.

Fundering 1: Super najs? vaaarför?
Fundering 2: Flickan som lekte..?
Fundering 3: jämförpris 129:-/kg?