Julledig.



Är hemma i Umeå igen efter en veckas julfirande i Haparanda där systrarna Spiik var samlade för första gången på ett helt år. Nej, jag tycker inte alls om dessa avstånd.

Så här efter jul har jag kommit fram till att jag absolut vill bli bättre på genomtänkta och personliga julklappar. Årets topp tre var, utan inbördes ordning:
- En fotobok fylld med familjerecept samt goda råd och tips.
- Hallmattan som den pyssligaste människan i världen, Erik, tryck "spiik-skor" på
- Receptboken från Helena

2009 blev året då allt havererade; kosten, träningen, skolan, sömnen osv.
2010 kommer förhoppningsvis innebära att jag börjar laga mat igen och därmed låter bli chokladmiddagarna, återigen tar mig till iksu några gånger i veckan, känner pepp inför kurserna vi läser och låter bli att lägga mig vid 01 när jag ska upp och jobba 05.

Men jag ger inga nyårslöften.

Kommentarer
Postat av: mum

- En bra tanke är till för att förverkligas! (jag kom på citatet själv)

Kan också påminna om att lite sömn ger glåmig hy, matta ögon och kassar därunder. fel mat ger utvidgat skinn med dallrig fyllning, medan för lite motion/träning ger benskörhet och förtvinade muskler. så valet borde vara enkelt... Återgå till dina forna vanor!

2009-12-30 @ 18:48:26
Postat av: Jonna

haha, vafan. det där är ändå inte rätt sorts pepp!

Postat av: Linn

Kanske ett råd att ha med i nästa receptbok, Eva? :) Så himla fint var det i alla fall. Kul att träffa er. Jag myste. Gott nytt år!

2009-12-31 @ 03:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback