nästan som hembränt...

Dagens projekt (förutom filmredigeringshe*vetet) var att göra sima.
Detta skulle ju egentligen ha gjorts för en halv vecka sedan för att vara klart till valborg, men men. Bätre sent än aldrig och bättre en hink sima i maj än två dunkat hembränt på valborg. Gammalt djungelordspråk. 
 
Vännerna utan finskt påbrå förstår dock inte vad vi håller på med. Försökte förklara, men både Evelina och Helena är skeptiska och tror att jag ska förgifta dem. Jag förstår inte varför. För att jag beskrev det som en brun dryck på jäst och socker där det flyter runt uppsvällda russin? Eller för att jag berättade att man gör det i en hink hemma? Eller för att pappa förklarade att man hör hur det bubblar och fräser om det när det stått över natten?
 
Nåja, jag hoppas det blir bra iaf. För gott är det ju.

Kommentarer
Postat av: mor

nog är det tur att du har en huslig far, som kan bistå med recept och råd. hoppas att ni lyckades med sima-tillverkningen.

2009-04-29 @ 22:37:37
Postat av: amanda

åå de hade jag också velat ha :)

xx

Postat av: amanda

åå de hade jag också velat ha! :)

xx

2009-04-30 @ 13:06:41
URL: http://amandurs.blogg.se/
Postat av: amanda

meeh, den sa att de inte gick fram först ;P

2009-04-30 @ 13:07:53
Postat av: mor

Glada vappen!

2009-04-30 @ 19:03:25
Postat av: Jonna

KLAAAADA VAPPEN heter det faktiskt.

;)

2009-05-01 @ 18:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback