matlagning är inte min grej

Att fixa matlådor är det tråkigaste som finns. Okej om man lagar middag och det blir mat över, men när man står vid spisen bara för att man ska ha nåt att värma i någon av skolans snuskiga microvågsugnar nästa dag. Blä.
  
I kylen finns det gammal köttfärssås och ännu äldre spenatsoppa. Om spenatsoppan är full av mögel eller inte syns ju inte riktigt... grönt som grönt. Vågar man chansa?
 
Ibland önskar jag att det fanns kosmospiller. Minns ni? Kosmos i barnprogrammet på fyran som åt ett piller (= en godis) i veckan och sen inte behövde äta mat. Eller jag tror det var så. Det kan vara så att jag minns fel och fantiserat också.

Kommentarer
Postat av: Arafinwe

Spenatsoppa låter inte värst gott...

Även om du brukar vara duktig på fantisera så tror jag du har rätt nu. såg aldrig riktigt det förutom nått ströavsnitt men tycks minnas det.

Postat av: Jennylin

Det där med Kosmos stämmer bra det :)

2008-03-04 @ 06:36:34
URL: http://jennylin.webblogg.se
Postat av: Jonna

Arafinwe: när jag var liten gillade jag inte spenatsoppa, men nu har jag vuxit upp och insett att det ÄR gott ;)

Jenny: aaah, bra. helt senil är jag inte :)

2008-03-04 @ 20:02:04
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: mor

Man får ALDRIG värma spenatsoppa! Om det blir soppa över så är det bara att slänga den. kom i håg det.

2008-03-04 @ 22:29:16
Postat av: Jonna

va?! varför inte då? nå man verkar ju inte dö av det iaf...

2008-03-05 @ 16:31:53
URL: http://jonnas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback