Halvvägs till 60?

Lördagen blev en filmkväll. Kollade på "natt på museet" som kändes som en barnfilm men var lite rolig ändå, och fortsatte med den fjantigaste film jag sett på länge: mitt super-ex. Plötsligt var klockan nästan 23.00 och jag ville sova, vilket R inte tyckte gick för sig på en lördagskväll. Så vi såg senaste avsnittet av Heroes också innan sängen.
 
Gjorde ett
vuxentest nyss och då föll allt på plats. Jag är egentligen 30! Så ska det låta - jepp. Bonuscheckar från ica - jepp. Sambo - jepp. (Men sen tyckte jag faktiskt inte att jag förtjänade sådär jättemånga fler poäng.)
Nå, detta resultat kanske förklarar varför jag inte beter mig som studenter ska och festar minst varannan helg. När man är 30 ska man ju ha barn (väl?) och hus och en golden retriever och bara ha sköna hemmakvällar varje helg (barnen och huset kan jag dock vänta ett tag med).
image115
  

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Å fy fan jag vet inte ens om jag vågar ta det testet..

Postat av: Sandra

Vi såg Blood diamond och Employee of the month :) Vilket fult namn filmen hade på svenska, "natt på museet" ;)

2007-05-06 @ 11:15:02
Postat av: Fredrik

Din vuxenpoäng är: 21.1
Din ålder borde vara 39 (farligt angränsande 40)

Typiskt.

2007-05-06 @ 11:30:12
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Fredrik: jäklars alltså, du är ju riktigt gammal du ;)

Sandra: hmm, jag ingen koll på vad det är för filmer, måste googla. men jag vill se den där hot dogs. haha.

2007-05-06 @ 13:22:54
Postat av: Ullis

Jag fick 15,18. Enligt testet borde jag vara 28,9 år, slog bara fel på 1,9 månader men kände mig ändå som lillgammal. Trodde att jag skulle hamna på 23 kanske, föll nog på att jag prenumererar på dagstidningar och jobbar. Hade varit roligare som statistiken had även visat ålder. Precis när jag skrev den meningen kom jag på att jag borde hitta bättre saker att fundera över än hur gamla deltagarna i vuxentestet är.

2007-05-06 @ 20:31:06
Postat av: JoVi

Åh fy vad taskigt test...*hmfr* 41 år istället för 33 år...Bara att inse att åldern börjar ta ut sin rätt :/

Jag lånar testet till min blogg!

2007-05-07 @ 17:31:42
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Jonna

Ullis: ja men då ligger du på ganska rätt vuxennivå då. till skillnad från vissa andra...

JoVi: nej hördu jag tycker vi är överens om att det var ett ganska dåligt och missvisande test.

2007-05-07 @ 22:42:45
Postat av: mor

Alltså jag fick typ 22,3 i vuxenpoäng.
Vilket betyder att min ålder borde vara 42.3 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse... kommentaren blev "dags att växa upp någon gång".

2007-05-08 @ 18:50:10
Postat av: Jonna

alltså fick du typ det? var det ett försök att verka ungdomlig? haha.

2007-05-08 @ 20:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback