Rör inte min kompis!

image104
 
Imorse läste jag klart Magdalena Graafs bok "Det ska bli ett sant nöje att döda dig".Mina förväntningar var inte särskilt höga innan jag började läsa den (hej förutfattade meningar och fördomar) men den var bra! Och riktigt gripande. Lite som "gömda" ungefär. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att hon skulle ha varit med om något sådant.
 
Ungefär en timme efter att jag läst klart den fick jag höra att en tjej jag verkligen bryr mig om blivit slagen och märkt med en blåtira. Och med Magdalenas berättelse i färskt minne blev jag extra förbannad. Killar som slår måste  vara bland det fegaste som finns. Fyfan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske du är mer övertygad om c-uppsatsämnet nu?

2007-03-17 @ 22:26:06
Postat av: det var alltså mor

som tycker att du ska ta dig en funderare till på ämnet, som tänkbart för en c-uppsats...

2007-03-17 @ 22:27:40
Postat av: Jonna

ja... jag blev lite mer sugen på det faktiskt.

2007-03-17 @ 23:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback