Finaldags! :0

melodifestival
Jag värmer redan upp inför melodifestivalen. Detta sker genom att läsa allt möjligt svammel i kvällstidningarna samt genom att lyssna igenom låtarna om och om igen. De senaste gångerna är det dock Marie Lindbergs (äh, Marie från Munkedal heter hon ju!) låt som spelas om och om igen. Den är nästan min favorit just nu. Vinstchans? nej kanske inte det, inte ens nästan, men bara därför kan jag ju ta och rösta på henne. Och imorgon ska jag klaga på att fel låt vann.


Dessutom var hon med på nyhetsmorgon imorse och det fick mig att tycka om henne ännu mer. Så... vanlig! 

 
image103image102

För övrigt så har Måns låt förstås fastnat ordentligt i min skalle. Jag tyckte inte alls om den första gången jag hörde den. Nu är den bland de mest spelade här hemma. Fasen, jag visste att det skull bli så. Synd att början ännu är dålig.



Och ja, The Ark är ännu bra... men inte lika bra som i början.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill bara säga, RÄTT LÅT VANN! Och rätt låt kom tvåa. Helt klart.

2007-03-10 @ 22:42:44
Postat av: jordgumman

Det var ju bara Örebrojuryn som kunde rösta rätt ju, en 12:a till Måns och 1:a till Johnson.

Det var verkligen inte rätt låt som vann, Måns låt var helt klart den som var mest schlager! Nu tänker jag tjura i några dagar och hoppas på att jag kan börja tycka om The worrying kind. :P

Postat av: Jonna

Ja jag tycker nästan också att rätt låt vann, tror jag. kan inte klaga eftersom jag ju faktiskt skickade iväg en röst på dem :P (och en på måns. och en på marie... nööörd).

Hehe, men gillar du den inte alls?! :0 måns blir en bra danslåt i sommar :D

2007-03-11 @ 19:23:24
Postat av: jordgumman

Nejnej, jag gillar den inte alls! Gillar The Ark annars men den här låten suger. Och det är ju inte schlager!

Måns hade sopat scenen med alla i Hesa!

2007-03-12 @ 09:45:44
URL: http://mansixxa.com
Postat av: Jonna

Suger? nejnejnej! nog tycker jag den passar hyfsat inom schlagergenren... men schlager är ju visserligen inte schlager längre.
och jag är nog inte riktigt lika övertygad om måns scensopning i helsingfors som du är :)

2007-03-12 @ 21:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback