en vaaanlig (och bra) bok!

svinal?ngorna
 
Igår eftermiddag bestämde jag att nu jäklar ska jag minsann ta mig tid att läs lite i en vanlig bok (annars är det mest kvantitativa metoder som gäller för tillfället). Så jag tog Susanna Alakoskis Svinalängorna och läste och läste och läste, och tog en desperate houseviwes-paus och fortsatte sedan läsa. Tills boken tog slut.
Riktigt bra var den, helt klart värd sitt augustpris. Både riktigt rolig och bedrövlig. Så om ni inte gjort det redan, ta en eftermiddag ledig och läs den!
:)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

har tänkt att beställa den jättelänge men det har inte blivit av. Nu ska jag minsann ta tummen ur och göra det! :)

2007-03-07 @ 12:02:54
Postat av: Jonna

ja det tycker jag att du ska göra! :)

2007-03-07 @ 20:15:18
Postat av: Sofia

Det är verkligen kanon att blanda tråkig och tung kurslitteratur med vanliga böcker ibland. Efter att jag avslutat en fempoängskurs i Litteraturvetenskap B nyligen där vi bara läst Edith Södergran, Shakespeare och enorma vetenskapliga analyser, tog jag några breakdagar för att läsa Stieg Larssons Män som hatar kvinnor. Det var välbehövlig kontrast kan man lugnt säga.

Postat av: Jonna

Åh, jag borde verkligen läsa den boken jag också, ALLA säger ju att den är så bra.

2007-03-09 @ 08:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback