ring, ring

image136
Mina favorittelefonförsäljare (ja, man kan ha såna) är de som ringer från exempelvis vattenfall och vill sänka våran elräkning.
- Men elen är inbakad i hyran, sorry, säger jag och telefonförsäljaren har inte ett enda knep att komma med då. Det är bara att lägga på och ringa vidare. HAH! När det gäller internet är det samma visa. 
 
 
Mina hat-telefonförsäljare är däremot de som vill sänka min telefonräkning (fast jag borde kanske bli glad?). Det är så svåååårt att säga nej. Jag skulle kunna byta telefonabonnemang en gång i månaden, minst.
- Men säg bara nej, suckar R och himlar med ögonen när han ser att jag än en gång sitter och lyssnar när de läser upp sina erbjudanden och går igenom alla fasta avgifter och öppningsavgifter och dag- och kvällstaxor.
 
En NIX-spärr (som jag tycker ska hela LIX-spärr... men LIX är ju en heeelt annan sak) skulle nog behövas här. Då skulle man kanske slippa bli orolig varje gång telefonen ringer mitt på dagen. För det är ju bara de där jäkla försäljarna som ringer då.
 
MIKA - ring ring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback