dumma mig

image141I helg hade lillasyster studentbal, och jag var inte där. Nu på fredag tar hon studenten, och än så länge har jag inte planerat in någon hemfärd för det heller. Usch jag är en elak storasyster. Förlåt, förlåt, förlåt.
- X (släkting) kommer ju ända från Stockholm för att vara med, och du kommer inte från Umeå.
Jag försöker bortförklara det med att hon ju ändå kommer sticka iväg med sina kompisar för att festa jättetidigt. Och ge henne blommor kan jag väl få göra några dagar efteråt...? Usch. Jag är dum.
 
Lillasyster2 tycker däremot inte att jag behöver komma.
- Nej du får inte komma, för du kom inte när jag fyllde år! det blir orättvist.
 
Äh vafan, ingen kommer komma hit när jag fyller år. Så det går väl jämnt ut då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback