det var bättre förr...

Idag kände jag mig gammal. Nästan som en tant.
 
Två fjortistjejer höll på att glömma sina varor (?) och killen i kassan gjorde dem uppärksamma på det, vilket gjorde dem jättefnissiga och röda i ansiktet.
- GJ girls, sa en annan av sommarjobbarna (ja, något yngre än mig).
- Va? GJ...? Vadsadusadu?
- Ja alltså, good job.
- Jahaaaaa, du pratar så häftigt så jag inte förstår vad du menar.
- Haha, men det blir sådär när man gibbar mycket.
- Gibbar...? Vah?!
- Ja, alltså spelar! Typ counterstrike och sånt...? sa hon och funderade nog på om jag skulle fatta vad hon syftade på. 
 
Huh, när blev svenska språket så här svårförståeligt? Och när blev jag såhär ute?

Kommentarer
Postat av: Moa

Hallå! Jag googlade mig in på din blogg. Är nämligen på jakt efter onezeroone, "bad reputiation", vet inte hur jag ska få tag på den. Några tips?
Mvh [email protected]

2007-07-13 @ 15:31:29
Postat av: Fredrik

Hahhahaaha, jag tror jag får kramp i magen!
Eller det kanske finns nåt fjortis-slang på det också du fått lära dig? :)

Postat av: Jonna

ja det finns det helt säkert, men jag har inte lärt mig det ännu. ska nog fråga imorgon på jobbet...

2007-07-14 @ 21:30:39
Postat av: Kajsan

Haha håller med dej, de är helt obegripligt att förstå sej på gästerna ibland!

2007-07-18 @ 23:23:05
URL: http://Johanssonkajsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback