Godisregel nr 73

Om man gjort godiset själv räknas det inte som godis. Då är det... bakverk. Och alla vet ju att bakverk och godis inte är samma sak. 
 
 
 
(Detta är vad jag skulle vilja kalla ett fall av kognitiv dissonans. Föreställningen om att X är en nyttig tjej som endast äter godis på lördagar krockar med det faktiskta beteendet. Denna dissonans upplevs som obehagligt för individen och därför försöker hon på olika sätt att förklara sitt beteende på ett sätt som får henne att framstå i bättre dager. Hon övertygar sig själv om att hon inte bryter mot sina principer och minskar därmed tankekonflikten. / dr. sociolog)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Och när jag såg dig studsa runt i Paris insåg jag faktumet att där sätter jag ALDRIG min fot! Med tanke på att ett danspass numera kan ge mig viss knäsmärta skulle det där vara själva döden för mig och sjukskrivning från instruerande minst en halv termin! Jag kan gå på ett lättare step-pass men det där ger jag mig aldrig in i....

Postat av: Sandra

...så det blev de med kokossmak? :P

2007-12-06 @ 21:37:22
Postat av: Jonna

Fredrik: ajdå, nej att riskera ditt knä ska du inte. synd, för det är himla kul. men det finns det ju förstås mycket annat som är också :)

Sandra: hmmm, joooo det blev kokosgod... -bakelser.

2007-12-06 @ 21:45:13
Postat av: Fredrik

Som sagt, ett lättare step-pass är ett alternativ men inte just dance, det känns för skadebenäget för min del och den risken undviker jag gärna. Men ett lättare pass, absolut. :)

F.ö måste jag säga att du själv är väldigt duktig och har otroligt mycket känsla i dina rörelser, som instruktör tror jag du skulle bli toppen! *en tumme upp*

2007-12-07 @ 00:26:28
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

ja vi får hitta nåt sånt pass som låter bra då.
men oj, nu gjorde du mig glad. tack :) får se om det nånsin blir något av det där instruerandet bara...

2007-12-07 @ 09:21:15
Postat av: Tolkia

Jag har sagt förut att det ser bra ut; jag säger det igen eftersom jag just fick lite trovärdighets-adderande understöd av instruktören. ;)

(Vill du instruera så go for it, vetja!)

2007-12-07 @ 10:57:52
Postat av: Arafinwe

Jag har en känsla av att det snart kommer nån form av att under december är det inte godis utan julgott.. Och allt gott är ju inte godis...

2007-12-07 @ 11:52:14
URL: http://arafinwe.blogg.se
Postat av: Fredrik

Om du verkligen vill instruera så se till att jobba för det. Gör pass, träna koreografi, mixa musik, maila, ring, hör av dig, sälj in dig osv. Kan bara tala för mig själv men jag jobbade hårt så in i h-vete för att komma in på IKSU, sen lyckades jag också men det kom inte av sig själv. ;)

2007-12-07 @ 14:21:36
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

tolkia: ja vi får se om jag vågar nångång.. lite läskigt är det.

Arafinwe: det var inte jag som kom på den regeln, men säger du det så... ;)

Fredrik: ja jag vet att man kan behöva kämpa lite. men så blir jag så mesig och tvekar på om jag skulle klara av instruerandet... vilket jag ju inte vet förän jag testar mer!

2007-12-07 @ 15:58:02
Postat av: Tolkia

Jag är inte precis i den sitsen att jag kan säga något om att vara feg. ;´)

2007-12-07 @ 21:10:32
Postat av: Fredrik

Som jag säger, du skulle klara av det hur bra som helst! Jag var grymt imponerad av dina rörelser och känsla då du körde step (du är dessutom väldigt duktig i BC!), så sträck på dig och kör hårt!! :D

2007-12-07 @ 21:49:41
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback