sluta koka grööööt!

Var inte kurragömma-lekar bland det roligaste ni visste när ni var yngre? Kommer ni ihåg spänningen?! ... eller var det bara jag som tog det på lite väl stort allvar? typ så att hjärtat slog så hårt att man nästan trodde att det hördes, och det inte gick att andas lugnt och normalt.
Alla grannarnas gårdar användes som lekplats. En gång när vi lekte röda-vita-rosen sprang Stina och Amanda till ripvägen och satt där bakom en backe och var rädda för att hittas. Det är säkert fem kvarter bort till ripvägen kan jag berätta för er som inte vet. Vi andra lessnade och gick in.
 
 
Sen då? Ska jag skriva att jag vill leka kurragömma/dunk/10 pinnar på en planka nu? Eller att det vore skönt att få springa iväg och gömma sig ibland? Hitta ett riktigt bra ställe där ingen kan hitta en?
 
Nä, jag är inte djup idag. Jag kom bara att tänka på hur kul det var.

Kommentarer
Postat av: arafinwe

JAG vill leka kurragömma med dunk igen!!!!

2007-08-22 @ 07:33:39
Postat av: Sandra

Jo, men nästan samma känsla infann ju sig när vi spelade laserzone... eller jag hade då hjärtat i halsgropen och blev som en liten unge igen! ;)

Postat av: Fredrik

Jag fullkomligt älskar kurragömma! :)

2007-08-22 @ 10:12:35
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

ja kurragömmalekarna är nog de bästa :) visst får man leka det fast man räknas som vuxen..?
och ja sandra, det var nog samma känsla faktiskt, men ljuden och ljuset gjorde en ännu mer taggad. det måste vi göra igen :)

2007-08-22 @ 12:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback