hemfärd med oväsen

Bilresan till Umeå igår var väl inte den mest lyckade jag varit med om.
 
På tok för lite kylarvätska ledde till att motorn blev galet het och började ryka strax innan Luleå --> snabb paus vid bensinmack.
På parkeringen tyckte jag att det var för varmt i bilen och hissade ner rutan lite. Det skulle jag inte ha gjort. För när vi kommit ut på E4an igen märkte jag att den inte gick att hissa upp. Att köra från Luleå till Umeå med något nerhissad ruta är inte sådär jättekul. Inte ens om man riktigt noga tejpar för hålet med en sopsäck.
 
Och det är inte heller kul att såhär efteråt upptäcka att rutan visst hade gått att hissa upp om man bara vågat hissa ner den helt först.
Å andra sidan hade det nog rolighetsgraden varit ännu lägre om man varit tvungen att åka med bilen till någon verkstad som tagit 5000 för jobbet.
 
 
Och fredagen den 13:e är först idag.

Kommentarer
Postat av: www.dentatuerademamman.com

Men om man ser det positivt så är det ju bra att vara med om såna där bilfärder, särsklit om man ska skriva blogg. Det var ju roligt att läsa :)

Postat av: jonna

haha, ja det var faktiskt vad jag tänkte när jag höll på att tejpa för fönstret :)

2007-04-14 @ 20:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback