valblogg

Okej, åter till valet.
jag hade nästan bestämt mig... men så öppnar nån politiker munnen och säger korkade saker (enligt mig) och vips så måste jag tänka om. jag vill ha en lista över alla dåliga saker som partierna vill, så får man välja det minst korkade... finns det en sådan lista någonstans?
eller så röstar jag bara blankt.
... oj vad jag avslöjar saker här nu. :P
 
en sak har jag lärt mig om politik den här terminen;
Att
lova strängare straff mot kriminella är ett sätt för politiker att visa sig handlingskraftiga eftersom staten på grund av globaliseringen tappat nästan all sin makt över bland annat ekonomin. därför blir straffen bara länge o längre och därför byggs det fler fängelser över hela världen.
  
se vad jag kan.
-----------------------------------
 
Uppdatering:
ursäkta, men "Vem målar målarnas fönster?"
vad menade Maud egentligen? förhoppningsvis målas de inte alls...

Kommentarer
Postat av: F

Vore ju bra om man kunde se ut..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback