barnböcker..?

Efter en snabb genomgång av de 10 senaste inläggen här på bloggen (jodå, pluggandet går bara bra) kan jag konstatera att mina texter har ett genomsnittligt LIX-värde på 26, och därmed hamnar under kategorin "Mycket lättläst, barnböcker" (eller kanske bara "enkla texter"? det verkar variera...)
 
Vadfalls!? jag läser ju vid universitetet nu, är det inte tänkt att jag ska lära mig använda långa ord och formulera mig på ett mycket avancerat sätt? nej tydligen inte. eller så beror det på att jag bara är inne på andra terminen...
 
nu funderar jag allvarligt på att börja använda ord som "velocipedrekonditioneringskonsulent" och "forskningsinformationsförsörjningssystem" lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback