0101110101000101010110101

Är inne på mitt fjärde år som student och för första gången tror jag verkligen att jag kommer kugga ett moment. Och det känns förjävligt. Jag är ju inte en sån som kuggar!
Men det kan vara så att programmering är för svårt för mig. Under dagens timmar i datasalen satt jag med seriösa funderingar på att skippa det här och jobba på maxi istället. 
  
Antal omöjliga programmeringsuppgifter att göra imorgon(OPU): 3
 
#include<stdio.h>
#include<conio.h>
int main (void ) {
int OPU;
scanf("%d",&OPU);
do {
         printf("jag vill dö \ n"); 
            }
while (OPU=7; OPU>1; OPU--);
getch( );
return 0;
}
______________________________________________     
  
Och den där koden var helt fel på många sätt och skulle med all säkerhet inte kunna startas. Alternativt dyker det upp en "programmet har stött på ett fel och måste avslutas"-ruta. Alternativt skapas någon slags matrixgrej där det bara forsar fram tecken. 
 Men rätt är det inte. Det blir aldrig rätt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

wooow va ni får lära er saker (eller inte?) häftigt!!



Du visst skulle du ta hem Alice hit?

Visst ska vi starta hundklubb då? Du vet ta hand om varandras hundar och gå på promenad me dom?



De tycker jag iaf. Den kan heta klubben Joje. (jaa jag vet dålig fantasi)



Men Helenas katt få inte vara med. För min Berit måste vara rädd om ögonen. Eliza får inte ta ut dem ur henne.

2009-03-12 @ 11:01:41
Postat av: henri

jasså c++. :) hihi, vad lätta grejjer ni får göra. ;)



tips:



= är inte samma sak som ==. den förstnämnda sätter värde på variabel, den andra kontrollerar.



så om vi säger att du har if(a=b) så kommer b få värdet av a, däremot if(a==b) så körs biten bara om a är lika med b. inte för att du hade något sån miss i koden ovan, men det brukar vara något nybörjare glömmer bort. :)



och \n ska skrivas ihop!

Postat av: Jonna

jag skulle gärna ha hundklubb med dig jenny, men efter de senaste 2 veckorna har jag börjat tvivla på att jag skulle hinna med en hund. har jobbat massor och sen suttit och försökt förstå det här programmeringseländet... men förhoppningsvis lugnar det ner sig snart igen.



och henri, detta är SVÅRA saker! idag gjorde jag ett program som läste in x antal tal och sedan matade ut dem i bakvänd ordning. OCH markerade det högsta och lägsta värdet! AVANCERAT!!!

2009-03-12 @ 22:13:53
Postat av: evelina

hahaaahahahahahahh :D



#include <stdio.h>

"include <conio.h>

int main (void){



printf ("jag vill oxå dö");



getch();

return 0;

}

2009-03-12 @ 23:46:58
URL: http://evelinaenglen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback