att offra saker

Det finns människor som lyckas pussla ihop heltidsjobb med heltidsstudier eller två utbildningar samtidigt, och det är imponerande. Jag nöjer mig med att jobba extra och tycker jag är SKITDUKTIG. Jaja jag vet, säkert hälften av alla studenter jobbar lite, men tidigare har jag ju spenderat någon enstaka timme i veckan på skolan och lagt ner resten av tiden på att träna och leka. Duktig, duktig, duktig. Planen är att jag ska lyckas klamra mig kvar i det underbara studentlivet liiite längre om jag inte tar fullt lån hela tiden. Men, därmed känner jag att jag måste ta på mig alla pass som erbjuds.
  
Blev idag tillfrågad om jag kunde jobba helgen.
- nej nej nej nej NEJ! tänkte jag.
- ... ja okejdå, sa jag.
Nu ska ni veta att det är combatreleas på lördag och niketour på söndag och att jag gråter lite inombords (storbölar) över att missa det. Funderar på att byta bort söndagen. När man börjar skippa träningshöjdpunkter som dessa för att tjäna lite extra pengar har det gått för långt. FÖR LÅNGT. I januari betalade vi ju flera tusen för att fara till stockholm och träna i två dagar.
 
Jag känner nästan inte igen mig själv.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Nu gjorde du mig lite rädd, vi ska väl till sthlm nästa år igen????

2008-09-04 @ 23:24:05
Postat av: Jonna

du kan vara lugn, vi ska till sthlm! :)

Postat av: Doktoranden

Du menar alltså på fullt allvar att du missar morgondagens session med Fredrik? Nu känner jag inte igen dig alls. Var ju nästan förvånad att du inte ens dök upp i onsdags, men nu har det väl ändå gått för långt. Och missa NIKE-touren?



Det här är allvarligt.



Men jag förstår dig. Jag är ju själv en sån där som balanserar ett heltidsjobb, snart heltidsstudier, instruktörsjobb och familjeliv. Det går, men delvis kämpigt emellanåt (ska inte stickas under stol).

2008-09-05 @ 23:57:43
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback