+ - + - + -

+ Kände att en förkylning var på g, men körde på min vanliga strategi som går ut på att träna stenhårt och stressa kroppen så den känner sig tvingad att stöta bort förkylningen. Ja den försvann och jaaa jag tror att det är så kroppen fungerar. Och alla som kan sånahär medicinska grejer på riktigt kan vara tysta.

- Idag verkar förkylningen dock vara på gång igen. Dags att dra till IKSU? (äh lugn, jag vilar. kanske)

- Skulle redovisa våra fina hemsidor. Min sida var snygg i datasalen med rätt storlek på skärmarna och rätt webbläsare. Under redovisningen såg det inte alls lika fint ut. Bra kodning där.

+ Igår såg vi Patrik 1,5. Att sitta längst fram på bion är våran grej. Att grina under hela filmen är Helenas grej. Att sen skratta och "måååå"a henne är min grej.
 
+ Evve hade en facebook-lektion med vår favvolärare Perry. Han har lovat att via facebook bjuda in oss på tårtkalas.

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Jag kan sådana där medicinska grejer och jag biter mig hårt i läppen för att vara tyst.



Åh, så hårt.

Postat av: Doktoranden

Spelar ingen roll hur hårt jag bitit, här kommer det. En av ledarna på IKSU instruerade när denne hade lite ont i halsen alldeles nyligen.



Gissa vad som hänt?



Denne har fått hjärtmuskelinflammation och är borta från träning och instruerande i minst ett år. Kanske för gott.

2008-09-18 @ 16:01:55
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Jonna

ja jag vet vem du pratar om och jag har också pratat med honom och bannat honom... men vet de ännu hur länge han måste vila? lät inte som så på honom..

och jag tränar inte med halsont, lovar.

2008-09-18 @ 19:09:46
Postat av: Doktoranden

Well, hjärtmuskelinflammation är extremt förrädiskt. Man säger några veckor till en början, sedan förlängs det ofta i många perioder. Man kan komma lättare undan (vilket jag självfallet hoppas), men sällsynt kontra motsatsen. En annan tjejkompis åt mig fick hjärtmuskelinflammation för tre år sedan och hon kommer aldrig kunna köra högintensiv träning igen (ex aerobic, BC m.m.). Hjärtat är för henne förstört för resten av livet i det avseendet.

2008-09-19 @ 20:19:56
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: skidåkarens kompis!

Alla har väl fått lära sig att man aldrig ska träna när man har ont i halsen och det hade nog inte denna ledare heller.



Hjärtmuskelinflammation verkar förädisk då viruset även verkar kunna ligga kvar då man blivit frisk och hugger till när man överanstränger sig.



Har en kompis som är elitidrottare inom längdskidåkning som också fått hjärtmuskelinflammation och han är tillbaka nu och tränar för fullt. så det verkar ju som att rehabtid och effekterna av en sådan sjukdom är olika beroende på hur allvarlig den är och hur den sätter sig på hjärtat. återstår att se hur detta slutar. men hoppas att "alla" slutar att försöka bedriva sjukdom genom stenhård träning, bättre att använda vitlök och kors, ja om man inte stoppar ned korset i halsen och vitlöken i rumpan då....

2008-09-20 @ 11:44:37
Postat av: mor

Lyssna på doktoranden!!!

2008-09-20 @ 22:20:16
Postat av: skidåkarens kompis!

finns ju olika fall hur viruset sätter sig på hjärtmuskeln naturligtvis samt hur återhämtningen sker. vet också vem denna ledare är och vet att de inte förekom något i närheten av halsont när denne tränade. vad jag hört så var han frisk sen en vecka tillbaka men att viruset fanns där i, och att det enligt läkarna var ren o skär otur att han blev drabbad. kan ju kanske ha med återhämtningsfasen efter träningen då immunsystemet kan va lite lågt som viruset slår till. eller vad tror ni?

2008-09-21 @ 10:31:15
Postat av: Jonna

okej måste bara lägga in en grej här; det är inte så att jag tränar ifall jag känner mig sjuk på riktigt. lovar.

men hade jag varit frisk i en vecka hade jag också tränat som vanligt igen. det hade nog de allra flesta gjort.

2008-09-21 @ 12:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback