autografer är väl coolt...?

Vid fjortonårsåldern skämdes man (jag) nästan för ALLT, vilket måste ha varit ganska ansträngande. Men ibland känner jag mig som 14 även när jag försöker att göra tvärtom, alltså göra saker utan att tycka att det är väääärsta pinsaaaamt. Eller alltså... äääh. Hängde ni med där? Nej jag misstänkte väl det.
 
Dagens fjortisgrej var iaf att handla på konsum.
Njäää det ger väl inte särskilt många fjortispoäng? tycker ni nu. Men då avslöjar jag att vi enbart gjorde det för att vi skulle få en fotboll signerad av två UIK-spelare. Ja just det.
300 kronor var var vi tvugna att komma upp i, vilket resulterade i massa smörgåstårta och sushi. Och sedan fick vi våra nya fotbollar signerade, vi och småtjejerna. Det var svårt att bete sig coolt då.
 
Om vi som genom något under skulle bli riktigt modiga (typ som en tolvåring) så tar vi imorgon med oss bollarna på UIK-matchen och ber Marta signera den. Hon är ändå en av världens bästa fotbollsspelare och kommer förmodligen inte vara kvar i Umeå allt för länge. Men jag är ganska säker på att det inte kommer ske. Man skulle ha haft en lillasyster att tvinga fram.
 
(Jag ska nu försöka få ner töntpoängen genom att poängtera att vi ju faktiskt fick en fotboll PLUS biljetter till morgondagens match när vi handlade... Plus massa god mat. Så vi tjänade typ på det.)
 
Resten av dagens äventyr berättar jag om när jag har tillgång till de filmer och bilder som togs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback