en bussresa

Åkte iväg för att spela vår första seriematch idag, och det gick bara bra trots ganska mycket hårdare spel än vi är vana vid. Hurra hurra.
 
Men vi delade buss med ett gäng killar i sjuttonårsåldern(? eller var de kanske äldre? 18? 19?) som också hade match. Och alltså, jag fick nog av gapiga tonåringar för ett tag framöver. Det var en påfrestande hemresa ska jag säga er. 
 Två spännande citat:
 
"Nej men jag svär på min mammas grav!"
Pratar folk så på riktigt?! Lite gangsta, men på svenska. Funkade sådär...
 
"Det är skitstort där inne.. du kan säkert ha sex med tre tjejer samtidigt"
Om ett litet förvaringsutrymme på bussen som de kröp in i. Jag tycker det är ett spännande sätt att beskriva ett utrymmes storlek, ska nog börja med det själv. Toaletten i vår blivande lägenhet är inte särskilt stor, man kan nog bara ha sex med två killar/tjejer samtidigt där. Jaja, nån hann med lite hångel i busskrypinet också, det blev alla väldigt glada och högljudda av. 
 
Hej hej jag börjar bli en gammal kärring som bara vill sova på bussen eller prata om pelagoner, dansbandskampen och USA-valet. Ryck inte i mitt säte, tack. När blir det fikapaus?

Kommentarer
Postat av: ef

i feel ya bro. jag har samma känsla varje gång jag åker buss och tvingas lyssna på "ungdomsgäng" :<



fy vad gammal man hunnit bli.

Postat av: Jonna

ja det är nog ett ganska tydligt ålderstecken... men alltså det kändes lite som en klassresa i nian. tack men nej tack.

2008-10-20 @ 21:39:23
Postat av: arafinwe

Men vadå? Nu tycker jag du är fördomsfull!



Det är fullt normalt att säga "Jag svär på min mamma grav" Det är bara du som inte hänger med längre :)



Och du..



Den hemska mannen som stod och andades utanför din trappuppgång i helgen.. Det var jag :D

2008-10-20 @ 23:25:25
URL: http://arafinwe.blogg.se/
Postat av: Jonna

jag borde nog har börjat bli rädd för dig för länge sen...

2008-10-21 @ 20:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback