ungkarl

Under de senaste två veckorna har jag varit ensam här i lägenheten. Och jag har redan börjat utveckla vissa ungkarlsbeteenden (finns det en kvinnlig motsvarighet?).
Oooh sådana generaliseringar och förutfattade meningar som kommer nu. Men sånt gör det lättare att mentalt strukturera upp sin omvärld och alltså livet lättare att leva. Basta.
 
- Jag dricker mjölk direkt ur paketet. Egentligen är det mycket märkligt att detta beteende dyker upp först nu med tanke på att R inte dricker mjölk och jag alltså alltid har haft paketen för mig själv. Men det känns bra.
- Jag kan låta bli att låsa toalettdörren. Och ibland (håll i er nu) kan jag till och med låta bli att stänga den. (Men jag är faktiskt lite rädd att nån ska komma, trots att ytterdörren är låst. Vicevärden kanske? Eller en inbrottstjuv?)
- Jag har inte tvättat håret sedan i onsdags. Detta äcklas jag dock av och ska fixa till det... när jag orkar.
- Jag lämnar grejer lite hur som helst i lägenheten. Snorpapper kan man till exempel hitta på alla möjliga ställen.
- Jag orkar inte laga mat. I fredags åt jag frukost, frukt, chokladbollar och glass. Snart börjar jag köpa hem micropizzor i storpack.
 
Ett mänskligt förfall kan man kalla det.


Kommentarer
Postat av: bea

haha, så där blir det också för mig när ingen är hemma, inte jätte tervlit :P

Postat av: Jonna

det är lite bedrövligt (särskilt det där med den dåliga maten! ..och det smutsiga håret..)
men det är förhoppningsvis bara tillfälligt :)

2008-03-02 @ 21:17:13
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Fredrik

Var har du R någonstans då? Hoppas han är tillbaka snart så han får lite pli på dig. Såhär kan du ju ändå inte ha det.

2008-03-03 @ 08:35:25
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback