turistens klagan

När man stressat tillbaks till Umeå känns det en aning surt att måndagen visst blev ledig iaf. Helgen har mest spenderats på olika bussar och jag tackar gud för att iPodens batteri räckte hela vägen hem. 
 
3 störande saker när man åker buss:
- Behöva lyssna på folk som pratar i telefon med ett barnbarn. Bejbisspråk + finsk brytning = irriterande.
- Människor som sitter och lyssnar på en rolig ljudbok och därför fnissar i timmar. Jag kände mig som Mr Bean i den där
scenen när han åker tåg och tillslut trycker in strumprna i öronen (okej riktigt så farligt var det inte).
- Bussar med olika larm som sätter igång att tjuta och inte verkar gå att få tyst på.
 
På onsdag/torsdag åker jag norrut igen. Wehooo.
 
Detta var helgens låt:
Sambassadeur ? Final Say
 
(äh det där funkade ju inte alls... tryck på länken istället)


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Men allvarligt, håll dig hemma i Umeå istället. Du kommer ju bli knäpp på kuppen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback