ojoj ni skulle se mig nu...

image293På lördag är det bröllop och då vill man vara snygg. Därför har vi under denna vecka solat solarium hela två gånger (oooh). För man blir snygg av att i sammanlagt 22 minuter ha legat och känt sig som en korv på grillning, det förstår väl vem som helst.
  
Det bästa med solarium är helt klart att jag slipper frysa ett tag. Här hemma går jag ständigt omkring med stelfrusna fingrar och tår - att höja temperaturen i lägenheten verkar omöjligt (och detta kommer leda till att jag drabbas av reumatism).
Det som inte är lika kul är att jag inte för en sekund kan släppa tanken på hudcancer. Jag känner riktigt hur skadad min hy blir. Att det luktar bränt kött i lokalen gör heller inte saken bättre. Fytusan.
   
Nej egentligen är jag starkt emot solarium och jag tycker det är ganska fjantigt att använda dem. Men nu var jag ju som sagt var tvungen att bli snygg.

Kommentarer
Postat av: Arafinwe

Min syster vart avstulen hur mycke som helst när hon var å sola.. På suntan eller vad det var...

Dom gick in i hennes fucking låsta bås och stal ett smycke hon fått av farmor och hennes börs när hon låg å sola...

Så jag håller med.. Nej till solarie.

Postat av: Jonna

nej det var verkligen inte schysst. men det är ju inte riktigt solariets fel...

2008-03-06 @ 21:21:29
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: mor

I senaste plus tog Sverker upp faran med solarium. En pers fr strålskyddsinspektionen avrådde ALLA fr att sola i solarium!!! Låt inte fåfängan ta över...

2008-03-06 @ 21:21:39
Postat av: Jonna

mamma, jag hade blivit besviken om jag inte fått en sån kommentar av dig :)

2008-03-06 @ 22:56:03
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Arafinwe

Gustafssons succé-standup:
Avslöjar att han gillar blondiner "En tjej som är intresserad av sig själv"

2008-03-08 @ 12:27:12
URL: http://arafinwe.blogg.se
Postat av: Cia

Jag har fortfarande en plan att sola solarium en gång i veckan, och vara sådär lite vackert brun och rosig istället för alvedonvit.
Men jag kommer ju aldrig iväg.
Så här sitter jag. Krit vit men förhoppningsvis utan hudcancer, och längtar efter vårsol ;-)

Härlig blogg!

2008-03-10 @ 16:14:12
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback