gräslöksplaner

Jag har lite ångest över vad jag ska göra med mitt liv just nu, men trodde att bilden klarnat något under de senaste arbetsveckorna - jag skulle ge min in i gräslöksbranschen. Fattar ni att kilopriset på torkad gräslök ligger på över 9000 kr? Det låter både galet och mycket lovande.
 
Planerade att förvandla min balkong till en gräslöksfarm där jag under soliga dagar kunde sitta bland mina älskade gräslöksplantor och prata med dem och mata dem med näringspinnar så de växer sig extra stora och fina. När de sedan vuxit till optimal storlek skulle jag klippa ner dem och torka i ugnen. Pengarna skulle strömma in.
  
Men. Jag har redan stött på problem. Hade nämligen en planta sedan tidigare och upptäcke att det trots allt kanske inte är så lätt att odla gräslök. För den ser verkligen inte kry ut just nu, löss eller skabb eller små monster har dödat både plantan och mina drömmar om gräslökspengar.
 
  
 
Så jag ger nog upp innan jag ens börjat. Det börjar klia överallt bara jag ser lössbilderna, huuu. Men vad ska jag göra med mitt liv nu då?

Kommentarer
Postat av: arafinwe

Fatta vad gräslök det går åt på ett kilo!!



Du kan få bli min personliga planerare... Jag betalar dåligt?

Postat av: Jonna

jaja men jag ska ju ha balkongen full. alternativt skaffa ett helt trädgårdsland någonstans... eller jag SKULLE. planerna är ju lagda på is nu.

jäkla ohyra.

2008-07-17 @ 22:42:27
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Doktoranden

Pröva odla cannabis istället.

2008-07-17 @ 22:54:40
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com
Postat av: Fia

Men fyyyyy faaaaan va äckliga bilder. Blanda vatten och såpa och spraya på. Det funkar när vanliga blommor fått löss i alla fall. Och skrapa bort dom små krypen. Annars får du byror på balkongen. För myror tycker om att äta honungsdaggen som lössen lägger på bladen. Eller så försöker du hitta en nyckelpiga. Dom äter löss.

Fan va mycket jag kan. Jag är ett vandrande uppslagsverk!

2008-07-17 @ 22:57:25
Postat av: Fia

*myror

2008-07-17 @ 22:58:14
Postat av: arafinwe

Kanabis är inget dåligt alternativ om du vill tjäna pengar..



Du svarade aldrig på mitt jobberbjudande..

2008-07-18 @ 16:43:27
URL: http://arafinwe.blogg.se/
Postat av: Jonna

jag vet inte om sånadär knarkiga grejer är något för mig faktiskt... gräslök känns lite mer oskyldigt.

och sofia, jag visste att jag skulle få nåt bra svar av dig! för tillfället funderar jag dock mest på att slänga ner hela grejen från balkongen.



och så tackar jag nog nej till jobbet. sorry.

2008-07-18 @ 17:01:46
URL: http://jonnas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback