jag är inte död. men min fina blomma är det.

Jag hade en blomma som jag tyckte mycket mycket bra om, men när jag kom hem från Haparanda igår (därav tyst på bloggen) såg jag att den plötsligt var halvdöd. Försökte desperat rädda den genom att ge dem massa vatten. Nyss upptäckte jag varför den inte ser särskilt frisk ut längre, stjälkarna är ju ruttna och jag har vattnat ihjäl den. Suck. Stinker gör det också. Fördelen med att torka ihjäl blommorna är att det inte luktar nåt.
 
När jag inte dödar blommor så jobbar jag. Har alldeles nyss lärt mig vad som är skillnaden mellan gul och grön såpa - färgen. Enbart. Så varför det finns två olika sorter kan jag inte förstå. Och så har jag nästan testat köra truck lite. Fortsatt ha ångest över vad jag ska göra med mitt liv. Och har ännu inte börjat lyfta med benen utan jobbar på att förstöra ryggen totalt. Ja och så tränar jag lite förstås (saknar combaten!).

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har sett en som det skulle vara citroner i en sorts gulsåpa med.. men jag tror den va en nyhet.



Vare blomman du hade i köket? den som man kan lyfta upp med jorden på den? öhh... du vet...

2008-07-08 @ 19:50:11
Postat av: Jonna

ja, det är en tredje sorts såpa :)

och nej, det var inte den blomman (som mirakulöst nog överlevt i flera år). det var en ny och fin som jag tydligen inte visste hur man skulle vårda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback