lyfta vikter är ju lajbans...

Tro't eller ej, men idag har jag varit på gym. I träningsdagboken ser jag att senast jag satte min fot där var den 27:e november. Sedan dess har de hunnit bygga om gymmet så pass mycket att jag inte höll på att hitta in. Förhoppningsvis kommer det inte ta tre månader innan nästa gympass, nu ska jag bli bra på det här! (Jenny, svik mig inte!!!)
  
Åååh varför kan inte muskler växa av aerobic och step? Vavava?!
 
Lösningen vore silikoninlägg i armarna. Kanske inte särskilt funktionellt, men vadtusan...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Offcourse not... nu äre du och jag mot biffarna!!! Jag ska få sånna där madonna muskler tillslut!! Nä men de va småkul tycker jag! :)

2008-02-13 @ 23:44:11
Postat av: Arafinwe

Jag trodde du var stålkvinnan jonna :( Starkare än bamse.

Postat av: Jenny

Hon ÄR stålkvinnan. Hon har muskler!! Jag var faktiskt riktigt impad av hennes muskler... hon ser ju typ ut som madonna!

2008-02-14 @ 08:38:29
Postat av: Fredrik

Tänk på att om du vill ha resultat måste dit 3-4 ggr i veckan, OCH ha en plan/upplägg med din träning. Annars är det ändå förgäves..

Ta bara mig som exempel som tränade planlös styrketräning i åratal utan märkvärda resultat och nu har fått mer resultat på fem veckor än någonsin tidigare.

2008-02-14 @ 10:30:52
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

Starkare än Bamse är ingen i hela världen, trodde jag.
Men okej, Jenny överdriver (tyvärr) en aaaaning där. en madonnakropp verkar dock vara målet för många?
Fredrik: kan inte två gånger i veckan räcka? snääääälla? suck, jag får boka in tid med en personlig tränare.

2008-02-14 @ 12:24:49
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Tolkia

Jag tycker att Fredrik skräms lite. ;) Det beror ju också på vad man menar med "resultat" och vilket utgångsläge man har (Du spelar avgjort i en annan division än jag, men spelar du och Fredrik i samma? Jag vet inte.). Men en plan är bra.

2008-02-14 @ 17:46:41
Postat av: Arafinwe

Klart du trodde.. Men du har inte träffat bamse.. Det har jag.. Har dock inte träffat dig men jag litar på Jennys ord här. Hon skulle aldrig få för sig att överdriva eller på något sätt misstolka någonting medvetet!
Du låter dock skeptisk till Madonnakroppen.. Inget du satsar på?

2008-02-14 @ 18:09:17
URL: http://arafinwe.blogg.se
Postat av: Jonna

Tack tolkia :) nej jag spelar inte i samma division som Fredrik och jag känner inget enormt sug efter att springa på gym 4 ggr i veckan... faktiskt. det är det där med en plan bara.

Arafinwe: nja jag vet inte. tänk vad trist om alla skulle gå omkring o se ut som madonna... eller?

2008-02-14 @ 21:57:52
URL: http://jonnas.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Ni har helt rätt det räcker med att jag tänker bli madonna och... madonna. Så du kan slacka nästa gång kan du få bli.... vem vill du bli jonna?

2008-02-14 @ 23:54:17
Postat av: Fredrik

Skräms och skräms, två gånger i veckan är naturligtvis bra. Om du vill ha en bättre tumregel så gäller det hur pass tunga vikter du kör. Orkar du göra mer än 12 repetitioner med vikten så kör du alldeles för lätt. Det ger ingen styrka utan enbart uthållighetsträning i muskler (och det får du på cardio-passen). Att orka ungefär max 12 stycken där dom 2-3 sista repetitionerna är riktigt jobbiga är en väldigt bra målsättning.

2008-02-15 @ 09:03:38
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback