glitter & glamour vs. nikelinnen och sköna skor

När resten av Sverige verkar gå ut på juldagen(?) är vi lite efter här uppe och sparar det till annandagen. Lillasyster som numera bor i Stockholm tog med sig de nyinlärda 08-fasonerna (hej hej generaliseringsombudsmannen) norröver och menade att jag absolut inte kunde gå på stadt i jeans - klänning måste man ju ha! Och jag misstänker att det helst ska vara en kort en med paljetter eller annat glitter.
 
Jag suckade och berättade att jag i Umeå minsann får gå ut i pösiga jeans och en helt vanlig t-shirt utan att någon klagar, och dessutom hade jag bara med mig mina sneakers hit.
Då himlade hon med ögonen och undrade hur jag kunnat planera så dåligt, inga paljettklänningar och inga klackskor, voi herran jumala. Och så fortsatte hon välja bland de klänningar hon tagit med.
 
Huh, det verkar så jobbigt att bo i Stockholm. Jag skulle ju behöva lära mig gå i klackskor innan jag kan flytta dit. Och börja känna mig bekväm i kortkort.
 
Nu är lillasyster påväg neråt igen (14 timmar i buss, fifan) och jag kommer att sakna henne. Men snart är det dags för nikekonventet, vilket innebär en tripp till Stockholm. Enbart iklädd träningskläder.
 


Kommentarer
Postat av: evve

hahahahahahahahaahahahaaaa ja nog har du tur att vi är så snälla och låter dig gå ut i pösisar =D men det är juh faktiskt jäääävligt skönt ;)

2008-12-28 @ 12:44:16
Postat av: Doktoranden

Varför inte flyga från Luleå och ta bussen en snäppet kortare sträcka? Torde vara mindre plågsamt.

Postat av: Jonna

ja, pösisar är sååå mycket skönare :) jag är glad att ni inte är så petiga när det gäller såntdär :P



och ja flyg hade förstås varit att föredra, men då ska man också ha varit ute i god tid och bokat biljetter... det var hon inte.

2008-12-29 @ 12:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback