snart är det jul igen

Vad passar bättre en fredagseftermiddag än att sitta och lyssna på svensk folkmusik? Blir glad av det. Börjar tänka på hur morfar, morbror och "gubbarna" varje fredag brukade samlas på åkargränd och spela. Det var mysigt och jag önskar man kunde få uppleva det igen. Skulle förmodligen uppskatta det än mer idag.
  
Sen tänker jag att om jag fick välja vilken maträtt jag ville till middag idag så skulle det vara mormors janssons frestelse. 
  
Och så tänker jag att jag saknar mina systrar. och föräldrar. och hundar.
 
Det är kanske tur att det är jul snart så jag får åka hem en sväng. Julen är ju trots allt inte bara julklappsångest och -stress.


Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

God Jul Och Gott Nytt År önskar vi dig

2008-12-17 @ 16:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback