jag vet ju inte vad jag vill..

Ja det är ju hyfsat lätt att söka kurser när man inte kan logga in på studera.nu. Nå, på grund av krångel med det tekniska har jag nu tre hela dagar på mig att skicka in ansökningarna. TRE dagar. Jag hinner ju bestämma mig och ångra mig flera gånger på den tiden. På torsdag kväll kommer jag sitta här igen och sucka och våndas.
  
Hej jag läser kurser som är roliga men som inte kommer ge mig något jobb sen. Och det är ju smart. Vadfan Jonna, läs juridik, läs ekonomi, läs medicin eller nåt liknande som inte bara är flum. 
 
Äh. godnatt.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja vad läser du egentligen och vad har du tänkt bli?

Aldrig funderat över att läsa ett program? Typ civilekonom, tandläkare eller vadsomhelst. :)

Postat av: Tolkia

En klok person sade en gång till mig att "man skall unna sig att vara säker", med det menat att man skall göra det man vill, och inte låta bli att testa det man vill testa för att det inte verkar "vettigt", för att man inte törs etc. Hellre än att göra något som man inte egentligen vet om man vill, för att någon annan vill det, eller för att man själv vill att man skall vilja det eller tycker att man borde vilja det.

En annan person (en av universitetets studievägledare f.ö.) sade att man skulle göra det man ville göra - så skulle man bli så bra att man kunde hävda sig när man väl kom ut på arbetsmarknaden. Jag tyckte förstås att det var trevligt att höra då (eftersom jag ville läsa sådant jag VILLE läsa och inte sådant jag tyckte att jag borde läsa) och faktum är att jag forfarande (typ 1000000000000 år senare) tycker att han hade en stor poäng.

(Risken är förstås att man blir som undertecknad och aldrig kommer ur skolan överhuvudtaget, men det kan man ju uppenbarligen leva med också.)

2007-10-16 @ 00:00:25
Postat av: hanna

enkelt gjort så kan du ta 220 minus din ålder för att få fram maxpulsen. Annars måste man typ göra nå test för att få veta exakt

2007-10-16 @ 08:19:32
Postat av: Jonna

fredrik: vad jag har tänkt bli veeet jag ju inte. jag läser för att det är kul, ungefär... jag går ju samhällsvetarPROGRAMMET. problemet är att man inte blir nåt av att gå det :P
.
tolkia: ja absolut ska man läsa sådant man vill, men det hade känts bättre om jag då ville läsa till lärare eller något liknande :) jag får nog satsa på det där med att bli riktigt bra inom mina flumämnen då...
.
Hanna: ja jag vet, och därmed borde jag ligga strax under 200. men som jag förstått kan det variera ganska många slag mellan personer.

2007-10-16 @ 13:25:17
Postat av: Fredrik

Jamendåså, då blir du ju nåt iaf. :) Vi ses om någon timme! ;)

2007-10-16 @ 15:47:16
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: fredrik

svårt att välja...

2007-10-16 @ 17:36:50
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Hanna

Ja den där enkla varianten är inget och lita på men tills man vet bättre får det duga

2007-10-16 @ 19:47:13
Postat av: Jonna

fredrik: ja, ehmmm. guuud vad jag var bra på spinningpasset. ojoj. jag satt där längst bak ifall du missade mig... bakom en skärm...
.
fredrik2: ja det är alltid lika svårt tycker jag.
.
Hanna: javisst, det säger ju ungefär var man borde ligga iaf..

2007-10-16 @ 20:41:22
Postat av: Fredrik

Jonna, jag pratar inte med dig längre din svikare..... *muttrar*

2007-10-17 @ 08:36:31
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Fredrik

Såvida du inte har en mycket bra anledning såklart...

2007-10-17 @ 08:44:53
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

f'låååt. andelningen är att jag var på najki, core och step dance och hade DÖTT om jag cyklat ist för att gå på coren. det var alltså för min överlevnads skull jag inte kom. duger det?
men jag SKA komma, lovar.

2007-10-17 @ 12:39:41
Postat av: Fredrik

Näpp, det duger inte alls. Du hade lovat och hade kunnat hoppa över SD. Nu är jag riktigt ledsen i ögat. :'(

Så därför ska du få "personlig coaching" då du väl dyker upp, bara så du vet.

2007-10-17 @ 13:19:12
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

men hallå, när flyttar ni till nya cykelsalen egentligen? det är kanske det jag väntar på...
personlig coaching behöver jag nog. annars kommer jag sätta mig bak o fram på cykeln. men på dig låter det som något farligt, som ett straff...?

2007-10-17 @ 13:40:44
Postat av: Fredrik

Flyttar till nya cykelsalen i morgon. :)

Gällande personlig coaching... *vissel vissel tra-la-la*

2007-10-17 @ 15:04:59
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

jasså, det var som tusan.
men med den här skrämseltaktiken kommer jag ju inte våga mig in i salen :P

2007-10-17 @ 16:20:11
Postat av: Fredrik

Du har inget val, särskilt efter då du inte dök upp igår. Eller ska jag vara tvungen att bära in dig i salen och sätta dig på en cykel?

2007-10-17 @ 17:13:26
URL: http://umefredrik.blogspot.com
Postat av: Jonna

... kan du trampa åt mig också?
;)

2007-10-17 @ 18:45:08
Postat av: Fredrik

Det får du sköta själv! *skrattar*

2007-10-17 @ 20:52:34
URL: http://umefredrik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback