utan kött? då äreju typ kaninmat

image223Jag ska strax försöka mig på lite matlagning, röd linssoppa är det tänkt att jag ska äta till middag. Jag känner mig redan värsta duktig och hälsosam (för veggomat = hälsosam mat. Så det så). Och hittills har jag alltså bara börjat koka potatisen som ska i.
 
Bara att hoppas på att det här inte skiter sig nu, för isf blir det nudlar till middag och då är jag inte alls lika nyttig längre.
 
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
Sådär, soppan blev riktigt god. Och det blev helt galet mycket. Nu får jag fylla alla matlådor jag har och äta veckan ut. Det är tur att R inte är hemma, han äter allra helst enbart kött. En soppa med morötter, potatis och linser skulle inte frambringa några hurrarop precis.

Kommentarer
Postat av: Carolita

Spännande jag har aldrig smakat röda linser. Min pojkvän gillar oxå kött så när jag gör linsgryta då har jag i Chorizosbitar i hans.. =)

Postat av: Jonna

testa :) ja det är nog nåt sånt jag skulle behöva göra jag också isf, än så länge har jag inte ens försökt laga nåt veggoaktigt med honom.

2007-11-07 @ 20:56:53
Postat av: Arafinwe

Tycker R låter som en klok karl.

2007-11-08 @ 08:46:21
URL: http://arafinwe.blogg.se
Postat av: Sandra

Tänk om en annan också kunde vara så nyttig ;)

2007-11-08 @ 09:50:04
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: Jonna

Arafinwe: ja det tycker du säkert. hur kommer det sig att killar ofta är mer emot vegetarisk mat? eller är det bara jag som tycker det är så? :)
.
Sandra: bara att börja kocka, det är ju kul att testa lite nya recept :)

2007-11-08 @ 19:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback